Enorm stinkende handschoen, om van te kotsen

Nachtje laten weken in Dettol (oplossing) werkt ook tegen agressieve zweetgeur. Maar zoals hierboven al gezegd is, werkt dat alleen bij bacterie-lucht, of het tegen schimmel werkt, weet ik niet.
 
Die van roken eerst ook sterk de eerste paar jaar

Nu zijn ze lekker soepel en bijna geurloos

Dus heb geduld
 
Diepvriezer werkte wel, maar voor eventjes :)
Ben nu een handschoendroger aan het bouwen, zal straks even een paar foto's uploaden :P
(zo'n droger is enorm handig bij het winterweer, dan zijn de handschoenen ook lekker warm *D)

Ik heb nog een paar binnenhandschoenen liggen, en die zullen ook wel nog een klein beetje leven uit die handschoenen halen.

Als het echt niet lukt gooi ik ze gewoon weg en koop ik een nieuw paar :')
 
Zo, de handschoendroger is klaar: gewoon een houten doos met een paar pvc buizen erdoor en een heteluchtblazer (die je overigens ook op koud kan zetten) erop.

20160814_150454_zpspfv1xiny.jpg


Werkt wel goed :)
 
Zo, de handschoendroger is klaar: gewoon een houten doos met een paar pvc buizen erdoor en een heteluchtblazer (die je overigens ook op koud kan zetten) erop.

[afbeelding]

Werkt wel goed :)

Ik bewonder je inventiviteit en je wil om ze te behouden in deze wegwerpmaatschappij :Y :}

Wat betreft de reacties op dit topic: Is toch niet geheel onbegrijpelijk met een dergelijke topictitel? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik las ook net dat een potje azijn de geur kan wegdoen, en dus ga ik een potje azijn in die doos steken om zo de lucht in de handschoenen forceren.
Lijkt me wel een goed bedacht idee, maarja, deze handschoenen draag ik amper, en ze zijn maar voor 3 of 4x gedragen in deze maand. Vind het dan natuurlijk zonde om deze na 4x dragen al weg te gooien.
 
Zo, de handschoendroger is klaar: gewoon een houten doos met een paar pvc buizen erdoor en een heteluchtblazer (die je overigens ook op koud kan zetten) erop.

[afbeelding]

Werkt wel goed :)

Omdat het kan?

Gooi die vieze dingen toch gewoon weg en koop betere. Iedere serieuze motorrijder heeft er toch meerdere paren?
 
Ik las ook net dat een potje azijn de geur kan wegdoen, en dus ga ik een potje azijn in die doos steken om zo de lucht in de handschoenen forceren.
Lijkt me wel een goed bedacht idee, maarja, deze handschoenen draag ik amper, en ze zijn maar voor 3 of 4x gedragen in deze maand. Vind het dan natuurlijk zonde om deze na 4x dragen al weg te gooien.

Heb je nu al boorzuurschilfers gehaald? Kost minder als dat houten kistje van je...
 
Omdat het kan?

Gooi die vieze dingen toch gewoon weg en koop betere. Iedere serieuze motorrijder heeft er toch meerdere paren?
Ik heb ook meerdere paren (3 om precies te zijn), alleen is het zonde als deze handschoenen (die af en toe worden gebruikt bij de wintersport) weer na letterlijk 4x gebruikt te zijn weer in de vuilnisbak moeten.

Heb je nu al boorzuurschilfers gehaald? Kost minder als dat houten kistje van je...
Kistje had helemaal niets gekost :') gewoon een beetje werk met de houtzaag.
PVC buis heb ik ook nog op zolder gevonden.
Zal me eventjes inlezen over die boorzuurschilfers, kan je die dan ook gewoon in je handschoen gooien?

In de magnetron gaat niet lukken omdat die een stom logo hebben die gemaakt is uit koper met een laag nikkel...
 
Kistje had helemaal niets gekost :') gewoon een beetje werk met de houtzaag.
PVC buis heb ik ook nog op zolder gevonden.
Zal me eventjes inlezen over die boorzuurschilfers, kan je die dan ook gewoon in je handschoen gooien?

In de magnetron gaat niet lukken omdat die een stom logo hebben die gemaakt is uit koper met een laag nikkel...

Uhm.... Wij als gynaecologen gebruiken boorzuur vaak om hardnekkige vaginale schimmels te voorkomen.
Dus ik zeg: proberen waard voor je handschoenen ;-)
 
Of je neemt zijn handschoenen ff mee naar je werk,lijkt mij een winwin situatie
 
Uhm.... Wij als gynaecologen gebruiken boorzuur vaak om hardnekkige vaginale schimmels te voorkomen.
Dus ik zeg: proberen waard voor je handschoenen ;-)

Hey dat is dan goed nieuws, dinsdag even naar de apotheek om een potje te gaan halen :Y
 
Ik heb ook meerdere paren (3 om precies te zijn), alleen is het zonde als deze handschoenen (die af en toe worden gebruikt bij de wintersport) weer na letterlijk 4x gebruikt te zijn weer in de vuilnisbak moeten.Kistje had helemaal niets gekost :') gewoon een beetje werk met de houtzaag.
PVC buis heb ik ook nog op zolder gevonden.
Zal me eventjes inlezen over die boorzuurschilfers, kan je die dan ook gewoon in je handschoen gooien?

In de magnetron gaat niet lukken omdat die een stom logo hebben die gemaakt is uit koper met een laag nikkel...
Er zit schimmel in.

Dat moet er uit. Maskeren zal weinig nut hebben.
 
Schimmels kun je oplossen met een chloride oplossing. Maar ik betwijfel of dat zo goed is voor je handschoen. Ik zou het daarom eerst proberen met een stevige dosis keukenzout.
Verder kun je voor weinig geld bij de Action een 'ontvochtiger' kopen. Dat zijn die welbekende zakjes die je ook wel bij nieuwe schoenen aantreft. Overigens heeft een schoenenzaak ook wel een spray die je in de goede richting kan helpen.
 
[afbeelding]

Deze gebruik ik voor mijn boxhandschoenen.
En geloof me, ze worden 2/3 keer per week zeikenat van het zweet.
De handschoenen ruiken naar mint en stinken niet.

Waarom niet toepasbaar voor motorhandschoenen. Ze zijn beide van leer, aan de binnenkant allebei afgewerkt met zacht stofje. Alleen heeft de boxhandschoen wat meer vulling....

mmm... nu ik er over nadenk. Misschien is de boxhandschoen wel ideaal tegen kouwe klauwe in de winter.. :P

Oh nice die ga ik maar eens voor mijn bokshandschoenen gebruiken dan. Tijd geleden had je zo'n groen goedje wat je in je handschoen deed en daar werd het weer als nieuw van. Kan dat nu niet meer vinden, dus die van mij stinken lekker zuur :') Deze dus maar eens proberen!
 
Waar bewaar je je handschoenen? Normaal zou je als je handschoenen goed laat drogen en ze niet nat opsluit in een zak/kast/kist/helm(!) of in een niet geisoleerd/onverwamrde garage of schuur laat liggen geen last moeten krijgen van schimmel in je handschoen. Mij is het in 14 jaar nog niet gelukt schimmel te kweken in mijn handschoenen in ieder geval.

Ik zou ze gewoon weggooien, zeker aangezien je zegt dat die handschoenen <35 euro kosten, en met je nieuwe handschoenen zorgen dat ze niet gáán schimmelen, ipv allerlei (waarschijnlijk zinloze) experimenten te doen om de schimmel eraf te krijgen.
 
Waar bewaar je je handschoenen? Normaal zou je als je handschoenen goed laat drogen en ze niet nat opsluit in een zak/kast/kist/helm(!) of in een niet geisoleerd/onverwamrde garage of schuur laat liggen geen last moeten krijgen van schimmel in je handschoen. Mij is het in 14 jaar nog niet gelukt schimmel te kweken in mijn handschoenen in ieder geval.

Ik zou ze gewoon weggooien, zeker aangezien je zegt dat die handschoenen <35 euro kosten, en met je nieuwe handschoenen zorgen dat ze niet gáán schimmelen, ipv allerlei (waarschijnlijk zinloze) experimenten te doen om de schimmel eraf te krijgen.

Ik bewaar ze onder een dakraam,in een kamer waar het meestal warm is.
De laatste keer dat ik ze gebruikt had was voor het indoor snowboarden, waar ze nat werden. (vorige week vrijdag)
Direct na het sporten in de auto aan de airco gehangen, dan bij thuiskomst direct onder het raam in de zon gelegd voor een dag.
Ze bleven wel enorm lang nat (door het membraan?) dus dat hielp ook wel met de kweek van schimmel.
Daarna heb ik ze droog proberen blazen met een haardroger, maar de vingertoppen bleven nog steeds nat.
Dan heb ik er krantenpapier in gestoken.

Het maximum van leven dat ik uit m'n handschoenen krijg (per paar) is 2 jaar, daarna beginnen ze te schimmelen of stinken.

M'n andere set van hetzelfde merk en model stinkt in ieder geval nog niet, en die draag ik bijna elke dag en worden niet nat.

En experimenteren kan ook wel een paar interessante oplossingen brengen bij soortgelijke problemen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan