Enorm stotteren tijdens het rijden

ThomK

MF'er
19 jul 2015
164
11
Apeldoorn
Krijg langzamerhand een beetje een punthoofd van mijn Monster 800 IE. Paar weken geleden helemaal laten afstellen bij Biggelaar. Compleet met custom mapping op ECU. Voorzien van termi's en een open K&N filter.

Vanuit Oisterwijk dikke 100km naar huis gereden en niks aan de hand. Daarna nog paar kleine ritjes gedaan en ook niks aan de hand.

Vandaag een stuk gereden en merk dat de motor vaak in een keer inhoudt. Alsof ie geen benzine krijgt en dan een halve sec later wel. Qua toeren gebeurt het niet echt bij eenzelfde toerental. De ene keer kan ik ook rustig bij 3000 toeren in zijn 3 rijden, de andere keer houdt ie in als een dolle.

Wat kan dit zijn? Dacht eerst wellicht dat tank vacuum trok maar zag geen bubbels bij openen. Had overigens net Shell V-Power getankt maar lijkt me sterk als t dat is. Nu wel halve tank Euro98 erbij gedaan maar doet t nog steeds. Irritante is dus dat t niet constant is.

Iemand hier een idee?
 
Laatst bewerkt:
Stotteren werd minder totdat de tank nagenoeg leeg was. Toen was t niet normaal. Vervolgens getankt en was weer een stuk minder. Toch maar naar Star Twin gebracht. Meest in de buurt en hadden t snelst plek (toch pas eind deze week). Ritje ernaar toe helemaal niks aan de hand. Heb zomaar t idee dat t in de brandstofpomp/filter ligt. Hoop iig dat t geen dure onderdelen zijn.
 
Ik ken de motor niet specifiek maar als het zo een vorm van alles-of-niets-stotteren is gok ik meestal op ontsteking. Als ie te weinig benzine krijgt (zoals bij vacuum in de tank) verloopt het inhouden veel geleidelijker. Maar hoe dat met moderne injectie systemen werkt weet ik niet.
 
Vandaag opgehaald. Bleek een kapotte sensor te zijn die verhouding benzine/lucht meet. Mede door de manuren toch een pittige rekening. Sensor was overigens ook al dikke 100 euro.

Hij rijdt overigens weer zalig! Kreeg ook een compliment van de monteur dat ie zo goed liep.
 
Laatst bewerkt:
full


maar ik hou het voorlopig nog maar even bij mijn yamaha en honda.
 
De monster heeft lage compressie, 98 tanken heeft geen enkele zin, beter om gewoon 95 te tanken.
Ik heb ook eens V-power geprobeerd in mijn Monster 900IE, misschien dat het tussen mijn oren zat hoor, maar hij leek er slechter op te lopen.
 
De monster heeft lage compressie, 98 tanken heeft geen enkele zin, beter om gewoon 95 te tanken.
Ik heb ook eens V-power geprobeerd in mijn Monster 900IE, misschien dat het tussen mijn oren zat hoor, maar hij leek er slechter op te lopen.

Tank t niet voor de 'power' maar omdat er in de 98 van BP geen ethanol zit. Kunststof tank is al wat uitgezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan