Enorme prijsverschillen CBR 600 RR

Yellow Shark

MF veteraan
18 jul 2004
1.679
0
Apeldoorn
Zat is een beetje rond te snuffelen op het net ( moet wat doen met regenachtig weer) en keek weer is op mobile.de en vergeleek wat prijzen met marktplaats of andere site.
Ik vergeleek is een keer de cbr 600 rr van 2004 in duitsland met nederland.

De goedkoopste daar (versleten banden en vast nog wel wat) is daar rond de 6500, daar komt dan 1347 euro bpm bij plus keuring (van duderuud uitgaan) is dan 80 euro, zal het iets meer zijn maar tel maar eens op. Je komt dan uit op net geen 8000 euro.

Als je dan in nederland kijkt (eerste vergelijkbare op marktplaats 9650 euro) hij is ouder (wel nieuwe band :P ) meer kilometers enige pluspunt is de uitlaat. Kijk je verder op mobile zie je de volgende met leovincie voor 6900 (intotaal 8400).

Aangezien ik bij een garagebedrijf werk die duitse auto's importeert (garagebedrijf de adelaar voor de apeldoorners) weet ik dat je bij duitsers snel en veel kunt afdingen. Ook onderhoud doen zij beter. Maar schadewerk kun je daar beter niet kopen (duitsers kunnen niet spuiten).

Maar voor een ongeveer vergelijkbare motor (duitse is een jaar jonger) zit al een verschil van 1250 euro.

Dat is toch gewoon ziek. Weet ook al zeker dat de volgende motor uit Duitsland komt, als ik van de 25 kw afben. Ik heb het nu nog niet gedaan, aangezien de importeur dan niet aan het officiele setje wil beginnen, moet namelijk bij een dealer uit nederland gekocht zijn &@($^(@*.

Kijk maar wat jullie ermee doen, ik weet dat het al een paar keer ter sprake is gekomen en er zullen nog wel motoren zijn waar het verschil nog groter is. Maar de Duitse taal is zo lastig nog niet. Hoe dichter bij de grens ( niet naar het zuiden) hoe makkelijker te verstaan. Zuid Duitsers kun je net zo goed doof voor zijn, aangezien je er dan net zoveel van maakt.

Groetjes Yellow Shark
 
Tsja, welkom in het leven :+

Durf je het risico aan dan koop je hem in Duitsland, durf je het niet dan koop je hem hier.
 
Mijn bike komt ook uit DE, het is ff wat werk voor je er daadwerkelijk op kunt rijden. Zorg er dan voor dat je hem in de winter kan laten keuren, want in de zomer is het een hel. Ik heb 2 maanden moeten wachten.

Verder is de fiets gewoon goed, maar dat is natuurlijk een kwestie zoeken en uitkijken.

Suc6 :)
 
Dat is ook weer een voordeel dat ik bij die garage werk. Ik ga met een medewerker mee en dan wordt het waarschijnlijk terplekke gedaan (meestal ook met de auto's)

Groetjes
 
Omdat je nu over een 2004 model praat, denk je dan wel dat hij ouder is dan 6 maanden EN meer dan 6000 km heeft gereden.
Anders ben je er nog eens 19% bovenop kwijt ;)

Ikzelf heb 2 motoren ingevoerd en weet dat het erg veel scheelt. Bij beide motoren ruim 3000 euro per stuk.
 
Ik had mijn zx-6r ook uit Duitsland vandaan.

12.500 km
schade vrij
3 jaar oud

Ik heb hem van de week ingeruild tegen een R6 04

Ik kreeg er nog meer voor terug als dat ik ervoor betaald had :+
38.000 km
omval schade (1000 €)
5 jaar oud

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan