Enquete over dieselgerelateerde ongevallen

tuurlijk zijn koekblikker nonchalant met de controle van hun voertuig.
75% van alle vrouwelijke bestuurders "denkt" dat bij de APK wel alles gecontrolleerd wordt. bandenspanning, lichten enz.

m.a.w., als op de terugrit van de APK het lampje springt of de band leeg loopt.... affijn, je begrijpt wat ik bedoel.

een van de "neveneffecten" van de APK zullen we maar zeggen.

en het morsen van brandstof op de weg komt ook doordat mensen door de (veel te) hoge brandstof prijzen hun brandstoftank HELEMAAL volgooien.
dus ipv afslaan = afslaan, nee, op z'n hollands, de laatste druppel erin druppelen..
dat bij de eerste de beste rotonde er wat cc's uitgieten en de achterliggende motorrijder zijn koplampen ineens ziet..tja, dat boeit geen een hok-rijder. :r
 
**SKUP**

We zitten tegen de 500, meer mag altijd. Actie loopt tot en met de MotoRAI in oktober, in februari (Motorbeurs Utrecht) beginnen we met een voorlichtingscampagne indien nodig. :)
 
Hoppa, al over de 900 reacties tot nu toe, maar hoe meer hoe beter. Tot 31 oktober heb je de tijd om de enquete in te vullen! 8-)
 
Bij de verwerking van de uitkomsten blijkt trouwens dat bijna 90% van de enquetes ingevuld zijn door mannen... nu rijden er procentueel misschien meer mannen motor, maar ehh... Dames kom op!! ook ff invullen dus... ook als je er weinig van weet of er nog nooit mee te maken hebt gehad.

alvast bedankt!
 
Voor de geintresseerden alvast wat inside information.... zomaar wat voorlopige uitkomsten...

We zitten dus al ruim op 900 ingevulde enquetes...
90% is ingevuld door mannen... (ok, er zijn misschien meer mannelijke motorrijders maar DAMES waar zijn jullie? )
89% zegt het gevaar van diesel op de weg te kennen en ruim 40% is er zelf al eens op geslipt... In de meeste gevallen (bijna 60%) was dit op een snelweg...

Waar we vooral benieuwd naar zijn is hoe de afhandeling van eventuele schades is geweest... is er bijvoorbeeld door de politie vastgesteld dat het om een diesel (of olie) spoor ging... is de schade vergoed door je eigen verzekering (No-Claim?) of door bijvoorbeeld het waarborgfonds...

Uit de verhalen die we bij de enquetes krijgen blijkt in ieder geval één ding... Als je op een dieselspoor onderuit gaat, haal er altijd de politie bij en laat in een proces-verbaal de oorzaak vastleggen (redelijke kans dat ze er gelijk ook de brandweer bij halen om de boel op te ruimen en zo nog meer ongelukken voorkomen) Maak eventueel foto's en probeer bijvoorbeeld namen van getuigen te krijgen... En een rechtsbijstandverzekering is vaak geen slechte investering...
 
In 25 jaar motorrijden heb ik 1x een slippertje gemaakt over een dieselspoortje, dus zo erg zal het toch niet wezen :? Of ben ik gewoon een bofkont?
 
Ik heb de boel ingevuld, maar eerlijk gezegd heb ik meer last van klei en blaadjes dan diesel. Als je gaat kneedownen is alles dat in de weg ligt gevaarlijk, maar als je 'normaal' met zo'n 90km/u een 50-adviessnelheid bocht neemt heb je er weinig last van en kun je ook nog eens bijsturen als je iets op de weg ziet liggen wat je niet bevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan