Enquete over dieselgerelateerde ongevallen

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
Knip&plak van de MAG-site:

De MAG is bezig met een inventarisatie van ongevallen of gevaarlijke situaties die te maken hebben met dieselvervuiling en daarom roepen we jouw hulp in: vul de enquête in en vertel ons je eigen ervaringen met diesel.

Doe ook mee als je geen negatieve ervaringen hebt! Hoe meer informatie wij hebben, hoe sterker we staan in het verdedigen van jouw belangen als motorrijder!

http://www.mag-nl.org/diesel/




ps als het al ergens gemeld is hier gooi deze dan maar op slot, ben net terug van vakantie nl. en geen zin on teveel te lezen :P .
 
ps als het al ergens gemeld is hier gooi deze dan maar op slot, ben net terug van vakantie nl. en geen zin on teveel te lezen :P .

ik ken het gevoel :+


Maareh, ik zal hem ff invullen.

Ik kwam nog een rare vraag tegen:
Hoelang duurt het voor een gemorste hoeveelheid dieselolie (bijvoorbeeld een diesel spoor van een rijdende vrachtauto doordat de tankdop lekt) bij een normale temperatuur van ongeveer 20 graden op het wegdek blijft liggen en daarbij een gevaar vormt voor motorrijders?

Hoe lang duurt het voor gemorste diesel op het wegdek blijft liggen?
Nou, dat duurt ongeveer 1 seconde, zijnde de tijd die het nodig heeft om naar beneden te vallen en op het asfalt te landen :P

Ok, enquete verstuurd. Goed werk :}
 
Enquete ingevuld en een artikel geschreven voor freaks met jouw naam als inzender ;) extra aandacht kan geen kwaad O-)


Goed werk :} :}
 
Ik denk niet dat het alleen diesel is maar ook veel olie. Met regen worden het dan van die grote gladde plekken. Trouwens die enquete lijkt er van uit te gaan dat je bij een glijpartij op je smoel gaat wat tot nu toe (nog) niet zo is....hout hout klop klop klop.
 
Niet enkel de lekkende tankdoppen zijn de oorzaak.

Genoeg randdebielen die hun tank tot de nok vol doen en het er zelfs bijna overloopt aan de benzinepomp. De eerstvolgende bocht klotst het er allemaal uit door het ontluchtingsgaatje |(

Dat die mensen niet snappen dat:
1. ze een deel diesel kwijt geraken
2. het nog levensgevaarlijk is voor motoren ook

Heel gezellig op m'n vaste route dicht bij huis. Heb je 3 benzinestations op minder dan een kilometer, gevolgd door een rotonde 100 meter daarachter :X
 
ligt het nou aan mij of zie je diesel niet liggen?
olie zie ik altijd wel, maar soms begint de boel te glijden en dan vermoed ik dat het diesel is, maar ik zag niets.
 
Ik had hem een paar weken geleden al ingevuld.
Maar ik zie nu dat ik het nog een keer kan doen......

Zelf ben ik jaren geleden een keer goed op mijn bek gegaan op een rotonde. Er lag een dieselspoor. Getuigen hadden dit uit een auto zien komen (geen tankdop). Sindsdien durf ik niet meer voluit (plat) over een rotonde te rijden. Ik blijf bang voor een glad spoor.
 
Laatst bewerkt:
Helaas gaat het niet alleen om vergeten tankdoppen. Vroembert heeft net de retourleidingen van het koekblik waarmee hij zijn gereedschap vervoerd laten vervangen, die gooide er best veel diesel uit. Met warm weer ruik je de diesel nog wel, maar in de winter kun je er lang ongemerkt mee doorkachelen. Regelmatige controle van je koekblik kan geen kwaad.
Maar ligt het nu aan mij of zijn veel koekblikkers een beetje lui als het om controles aan het blikje gaat ????
 
Terug
Bovenaan Onderaan