Enquete: Verband tussen ervaring en ongeluk

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Beste mede MF-ers

Voor mijn studie 'Integrale Veiligheidskunde' zijn wij bezig met een onderzoek om de verbanden tussen ervaring (in jaren), het betrokken raken bij een ongeluk, en het rijden op een lichte/zware motorfiets boven tafel te krijgen. Dit naar aanleiding van het verhogen van de minimumleeftijd om op een zware motorfiets te mogen rijden.

De enquete is binnen 2 minuten in te vullen en bevat, afhankelijk van de antwoorden, maximaal zo'n 10 meerkeuzevragen.

Hier is de enquete:
Maak een gratis online enquête met ThesisTools Pro


Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
ik vind het een erg beperkte enquete, vraag dan ook of je schuldige was, niet dat dat altijd te verklaren is met wel/niet ervaren maar t kan van invloed zijn.
waar heb je ongeluk gehad, hoe hard mag daar gereden worden en hield je je hieraan, dan krijg je veel beter beeld van de invloed van snelheid en vermogen tov ervaring.
maar goed, wel even ingevuld hoor.

edit aantal kms is ook wel van belang voor je ervaring...
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik de vragen ook niet goed.
Bij vraag 6 heb ik aangegeven nog nooit <25Kw gereden te hebben terwijl ik dan bij vraag 7 moet invullen wanneer ik een ongeluk heb gehad met een <25Kw fiets.
 
ik vind het een erg beperkte enquete, vraag dan ook of je schuldige was, niet dat dat altijd te verklaren is met wel/niet ervaren maar t kan van invloed zijn.
waar heb je ongeluk gehad, hoe hard mag daar gereden worden en hield je je hieraan, dan krijg je veel beter beeld van de invloed van snelheid en vermogen tov ervaring.
maar goed, wel even ingevuld hoor.

Je hebt wel gelijk hoor, maar dan zou je ook op km-stand moeten letten qua ervaring, het type motorfiets, rijstijl, humeur, etc etc het wordt al heel snel erg onoverzichtelijk
 
Persoonlijk vind ik de vragen ook niet goed.
Bij vraag 6 heb ik aangegeven nog nooit <25Kw gereden te hebben terwijl ik dan bij vraag 7 moet invullen wanneer ik een ongeluk heb gehad met een <25Kw fiets.

Aanngepast.. zal het de volgende keer (beter) testen..
 
heb het ingevuld voor je, maar snap niet echt hoe je hier nou een duidelijk oordeel uit kunt halen


same here!

ik vind het een "vrij kort door de bocht" vragenrijtje,.....
....door o.m. het ontbreken van de oorzaak v/h ongeval // schuldvraag....
wordt hierbij de motorrijder als veroorzaker gezien van z'n ongelukken, als hij/zij deze heeft gehad op jonge leeftijd....
 
same here!

ik vind het een "vrij kort door de bocht" vragenrijtje,.....
....door o.m. het ontbreken van de oorzaak v/h ongeval // schuldvraag....
wordt hierbij de motorrijder als veroorzaker gezien van z'n ongelukken, als hij/zij deze heeft gehad op jonge leeftijd....

:^
 
same here!

ik vind het een "vrij kort door de bocht" vragenrijtje,.....
....door o.m. het ontbreken van de oorzaak v/h ongeval // schuldvraag....
wordt hierbij de motorrijder als veroorzaker gezien van z'n ongelukken, als hij/zij deze heeft gehad op jonge leeftijd....

Nee alleen als betrokkene.. We hebben dit bewust in het midden gelaten. Zo heb je ook situaties dat een motorrijder buiten zijn schuld in een gevaarlijke situatie terecht komt maar daar door bv anticiperen zonder ongelukken vanaf komt, en andersom, een motorrijder kan zichzelf onnodig in gevaar brengen zonder schuldig te worden bevonden aan het ongeluk..

om het echt concreet te krijgen moeten we veel te diep op de situaties ingaan, en dat is met een enquete praktisch niet haalbaar. En dat is gelukkig voor deze opdracht ook niet nodig.

PS dit eerst onze eerste enquete en commentaar is dan ook meer dan welkom, het is de bedoeling dat we er wat van leren :X
 
Laatst bewerkt:
ik vind het een erg beperkte enquete, vraag dan ook of je schuldige was, niet dat dat altijd te verklaren is met wel/niet ervaren maar t kan van invloed zijn.
waar heb je ongeluk gehad, hoe hard mag daar gereden worden en hield je je hieraan, dan krijg je veel beter beeld van de invloed van snelheid en vermogen tov ervaring.
maar goed, wel even ingevuld hoor.

edit aantal kms is ook wel van belang voor je ervaring...
Schuldige maakt niet uit. Het aantal ongevallen waaraan de motorrijder zelf niet schuldig is, zou in beide groepen gelijk moeten zijn, ervan uitgaande dat andere weggebruikers de motoren waar ze tegenaan rijden niet op vermogen uitzoeken. Op de ongevallenverdeling tussen zwaar en licht, zou dat dus geen invloed moeten hebben.

Als je puur wilt kijken naar het verschil in ongevallen tussen zwaar en licht, moet je die factoren juist buiten beschouwing laten. Die factoren zijn voor iedereen gelijk en moet je dan dus niet meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mede MF-ers

Voor mijn studie 'Integrale Veiligheidskunde' zijn wij bezig met een onderzoek om de verbanden tussen ervaring (in jaren), het betrokken raken bij een ongeluk, en het rijden op een lichte/zware motorfiets boven tafel te krijgen. Dit naar aanleiding van het verhogen van de minimumleeftijd om op een zware motorfiets te mogen rijden.

De enquete is binnen 2 minuten in te vullen en bevat, afhankelijk van de antwoorden, maximaal zo'n 10 meerkeuzevragen.

Hier is de enquete:
Maak een gratis online enquête met ThesisTools Pro


Alvast bedankt!!

En waar studeer je dat? *D

Ik heb dezelfde studie namelijk 8-) in Utrecht *O*

1e jaars pas, dat dan weer wel :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan