ENRA motorverzekering overgenomen

Overstappen moet je altijd maar even kijken. Ook of het kan.
Zolang de polisvoorwaarden niet eenzijdig worden aangepast, kan het zijn dat je er gewoon bij moet blijven.
 
Verzekeringen zijn tegenwoordig toch gewoon opzegbaar. Alleen een zorgverzekering is eens per jaar opzegbaar, maar de rest is na het eerste jaar gewoon per maand opzegbaar,
Wat is de opzegtermijn van een verzekering? - Independer.nl
Verzekeringen opzeggen - Opzeggen.nl - Opzeggen.nl

Dus gewoon eens kijken naar de voorwaarden en de prijs bij een paar anderen.
Psies wat ik zeg; zou kunnen dat je gewoon termijn moet afwachten.
Bij eenzijdig polis aanpassen, mag je direct opzeggen.

Doorgaans is bij een overname geen sprake van direct polissen aanpassen. Als dat al gebeurt, is dat later en geleidelijk.
 
Dan nog. Langer dan een jaar verzekerd betekent dat je per direct met hooguit een maand opzegtermijn kunt opzeggen. Alleen zorgverzekering en contracten die over meerdere jaren vastgelegd zijn, kun je niet zo makkelijk onderuit. Maar dan is overname, eenzijdige voorwaarden wijzigen of plotselinge prijsaanpassing een rechtmatige reden om te mogen opzeggen.
 
Dan nog wat?
Langer dan een jaar verzekerd betekent dat je per direct met hooguit een maand opzegtermijn kunt opzeggen.
Ja, voor de derde keer: het kan zijn dat ts een termijn moet afwachten. Bij eenzijdige polisaanpassing kan er direct opgezegd worden.

Als TS al wil switchen natuurlijk/
Alleen zorgverzekering en contracten die over meerdere jaren vastgelegd zijn, kun je niet zo makkelijk onderuit. Maar dan is overname, eenzijdige voorwaarden wijzigen of plotselinge prijsaanpassing een rechtmatige reden om te mogen opzeggen.
Kun je dat artikel even hier plakken aub?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beide zijn gewoon tussenpersonen, dus aan de onderliggende verzekering verandert niets.
 
ik ben via combi motors verzekerd en heb goeie ervaringen zijn niet erg groot dus zijn wat "menselijker" dan de grote jongens vind ik
 
Combimotors is prima.
Voor zover ik weet de enige die 3 jaar lang de aankoopwaarde van jouw motor vergoeden, ook als je hem tweedehands gekocht hebt.
 
Als je motor overschrijft kun je altijd onder je verzekering uit. Als je dus van je verzekering afwil. Even naar het vrouwtje/meisje/pap/mam overschrijven. Verzekering opzeggen. En maar weer terug schrijven. Eenmalig 16 euro en je kunt er zo onderuit.
 
Ik weet niet hoe het bij de rest zit hoor, maar als ik morgen m'n verzekering opbel dat ik al mijn motorverzekeringen op wil zeggen bij hun, is het enige wat ze vragen om het even per mail te bevestigen.
En dat maakt dan niet uit of de motor een week of 3 jaar bij hun verzekerd is.

Voertuigverzekering kan je altijd per direct opzeggen (wel even een ander zoeken van te voren, anders kan je flink lappen)
 
plus 2x overschrijvingskosten...en als dat tegen zit, is dat 2x € 24,-

Ik bedoelde 16euro overschrijfkosten (was in de tijd dat ik mijn auto zouit de verzekering gehaald heb). Maar schijnbaar kost dit tegenwoordig €9.70 (per overschrijving). Ik weet niet waar jij over laat schrijven maar volgens mij is dit landelijk tarief van postkantoor?
Ik zie dat je kenteken schorsen wel €24,- kost. Maar dat is in dit geval dus niet aan de orde.

@crazy987 mijn auto allrisk zat op jaarbasis. Die was niet maandelijks opzegbaar. Vandaar dat mijn tussenpersoon mij dit adviseerde.
 
In 2002 kocht ik een motor van 1 jaar oud en was voor aanschafwaarde verzekerd.
Daarna alleen nog nieuw gekocht, dus dat zou dan veranderd moeten zijn.
Dat kan, daar zijn er meer van. Maar was hij ook 3 jaar lang voor aanschafwaarde verzekerd? Ik ken dus geen enkele andere verzekering die dat ook op gebruikte motoren doet.....
 
In 2002 kocht ik een motor van 1 jaar oud en was voor aanschafwaarde verzekerd.
Daarna alleen nog nieuw gekocht, dus dat zou dan veranderd moeten zijn.
Dat kan, daar zijn er meer van. Maar was hij ook 3 jaar lang voor aanschafwaarde verzekerd? Ik ken dus geen enkele andere verzekering die dat ook op gebruikte motoren doet.....

Ja de motor was voor 3 jaar tegen aanschafwaarde verzekerd.
Daar had ik toendertijd extra op gelet.
Je moest dan wel een aanschafbon kunnen overleggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan