Environmental zone in Amsterdam

stebrex

Rookie
30 nov 2017
2
0
Hi all,

I am new to the forum and unfortunately I don't speak Dutch yet. I am considering to buy a second hand Piaggio MP3 but I am wondering if it'll be subject to the new environmental regulations and if therefore will be banned from circulating within Amsterdam.
Can anybody help? Is the MP3 considered a brom- or snorfiets?
Regulations here:
Milieuzone brom- en snorfietsen

Many thanks in advance for your help!

Stef
 
Dear Stef the environmental zone is for mopeds, especially with 2 stroke engines, the mp3 is a motorcycle , with variants, wich you may drive with a drivers license for cars. The environmental zone is not liable for motorcycles or cars, it affects only mopeds
 
Daarop inhakend; ik mag met mijn Peugeot sv 125 2takt uit 1992 gewoon door Amsterdam crossen omdat het een motorfiets is toch?
 
Indeed. Our Amsterdam municipal government apparently hasn't actually taken the time to translate this important information to English yet. My apologies on their behalf :) So, just to be slightly more complete, Milieuzone - Gemeente Amsterdam explains that the "milieuzones" (environmental zones) in Amsterdam fall into several categories:

- vrachtauto's (lorries/cargo trucks etc.)
- bestelauto's (delivery vans)
- taxis
- busses (mostly as in public transport)/touring cars
- bromfietsen en snorfietsen (two classes of mopeds)

There is no (well, not yet, but it's probably not far away) zone for cars or motorcycles as of now, as vroembert explained.

For mopeds, the new environmental regulations will be implemented in january 2018 (i.e. a month from now). Note that mopeds in Holland currently (although there are plans for changes) fall into two categories:
- "snor" (as in purr, what a cat does): max 25 km/h, no helmet required and has to behave like a bicycle (most importantly meaning only using bicycle paths/lanes)
- "brom" (comparable to English buzz or vroom): max 45 km/h, helmet required and has special moped rules: use roads in urban areas with max speed 45, unless forced to a bicycle path (then max 30), use bicycle path in extra-urban areas (then max 40).

Other categories are less relevant for this discussion and mostly determine access by looking at weight, build year and whether or not they run on Diesel.

Hope this helps :) Who knows, someone may find this through Google.
 
Laatst bewerkt:
Indeed. Our Amsterdam municipal government apparently hasn't actually taken the time to translate this important information to English yet. My apologies on their behalf :) So, just to be slightly more complete, Milieuzone - Gemeente Amsterdam explains that the "milieuzones" (environmental zones) in Amsterdam fall into several categories:

- vrachtauto's (lorries/cargo trucks etc.)
- bestelauto's (delivery vans)
- taxis
- busses (mostly as in public transport)/touring cars
- bromfietsen en snorfietsen (two classes of mopeds)

There is no (well, not yet, but it's probably not far away) zone for cars or motorcycles as of now, as vroembert explained.

For mopeds, the new environmental regulations will be implemented in january 2018 (i.e. a month from now). Note that mopeds in Holland currently (although there are plans for changes) fall into two categories:
- "snor" (as in purr, what a cat does): max 25 km/h, no helmet required and has to behave like a bicycle (most importantly meaning only using bicycle paths/lanes)
- "brom" (comparable to English buzz or vroom): max 45 km/h, helmet required and has special moped rules: use roads in urban areas with max speed 45, unless forced to a bicycle path, use bicycle path in extra-urban areas.

Other categories are less relevant for this discussion and mostly determine access by looking at weight, build year and whether or not they run on Diesel.

Hope this helps :) Who knows, someone may find this through Google.

Um, een bromfiets mag binnen de bebouwde kom maar 30km/h, en buiten de bebouwde kom 40km/h. Als de regels niet veranderd zijn tenminste, ik weet het, niemand houdt zich er aan ;)
 
Um, een bromfiets mag binnen de bebouwde kom maar 30km/h, en buiten de bebouwde kom 40km/h. Als de regels niet veranderd zijn tenminste, ik weet het, niemand houdt zich er aan ;)
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Gecorrigeerd. En ja, de regels zijn nog niet veranderd. Hoewel er nou echt wel plannen vorm krijgen om eindelijk wat aan die situtie met snorfietsen te gaan doen... Ben benieuwd wat daar uiteindelijk de vorm van gaat worden.
 
Hebben ze het niet veranderd naar 45km/h op de rijbaan vanwege de auto's die daar 50 rijden? Maar wat weet ik ervan, mijn scooter ging 70 en dat reed ik dan ook O-)
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze het niet veranderd naar 45km/h op de rijbaan vanwege de auto's die daar 50 rijden? Maar wat weet ik ervan, mijn scooter ging 70 en dat reed ik dan ook O-)
45 op de rijbaan, ja, dat klopt. Maar op het fietspad dus 30 bibeko en 40 bubeko. En bibeko moet je op de rijbaan tenzij er een verplicht fiets- en bromfietspad is, bubeko moet je op het fietspad.
 
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Gecorrigeerd. En ja, de regels zijn nog niet veranderd. Hoewel er nou echt wel plannen vorm krijgen om eindelijk wat aan die situtie met snorfietsen te gaan doen... Ben benieuwd wat daar uiteindelijk de vorm van gaat worden.
Iets te snel willen reageren op een bericht halverwege :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan