Eppur si muove (En toch beweegt zij)

Jozef

Die hard MF'er
13 apr 2004
471
48
Uden
En toch beweegt ze.. (Galileo Galilei)

Er is (alweer) een nieuw span geboren, dus plaotjestijd:

full
 
Leg het me nou eens uit,. ik snap het nog steeds niet goed denk ik!

Ik snap niet wat er leuk is aan "met zijspan rijden",...keur het niet af,..begrijp me niet verkeerd,...maar ik snap het niet!!

Waar liggen de voordelen nou nog!??

Voor de rest; Leuk ding,..drive save!!
 
en nog een..

full


en een foto van de trotse, doch ietwat vermoeide eigenaar toegevoegd aan de MF zijspan foto-galerij.
 
Waar liggen de voordelen nou nog!??
't is motor rijden...
je kan eens lekker op campeer vakantie... (of grote boodschappen doen of een kind vervoeren)

en 't bochtenwerk is gewoon :9~





Maar blijf jij nou maar lekker denken dat motor rijden alleen leuk is als je:
a) tussen de file door gaat
b) ver boven de max snelheid gaat
c) knietje de grond raakt in een bocht

})


@jozef :} :} :} ziet er goed uit!
 
Leg het me nou eens uit,. ik snap het nog steeds niet goed denk ik!

Ik snap niet wat er leuk is aan "met zijspan rijden",...keur het niet af,..begrijp me niet verkeerd,...maar ik snap het niet!!

Waar liggen de voordelen nou nog!??

Voor de rest; Leuk ding,..drive save!!

Dank, dank.

Kan helaas niet uitleggen wat er leuk aan is. MOet je een keertje doen, dan vind je het prachtig of echt helemaal niks.
 
En wat er nog aan moet gebeuren:

- Zijspanremwerking verbeteren
- Spatbordje bouwen (dat is nu wel erg provisories)
- Definitieve aansluiting maken als de afstelling goed is
- "Ed Pols" platen voor de voorvork
- Lelijke achterkant van de bak verbouwen
- Nieuwe ruit vouwen
- Zijpanelen van de bak vervangen
- Datalogger inbouwen om de vering en G-kracht dynamisch te kunnen volgen
- Andere nokkenas om het 4000-toeren-gat te dempen

Kortom, de komende twee jaar nog werk genoeg ;)
 
En toch beweegt ze.. (Galileo Galilei)

Er is (alweer) een nieuw span geboren, dus plaotjestijd:

(Afbeelding)


van harte, ziet er strak uit :}


om nog even in te gaan op wat er zo leuk aan is:
vergelijk het met karten of de botsauto'tjes.
het heeft ook wel iets van skieen maar dan met je armen.
er zitten ook elementen van zeilen in, vol aan de wind gaan en dan overstag.
het heeft in ieder geval weinig met met solo motorrijden te maken, alleen de bediening is hetzelfde.

is dit veel duidelijker? ik denk het niet he :?
je moet het gewoon gedaan hebben.
 
Jozef, veelgeciteerd joh...
prachtig span zo..
enne laat de solorijders maar lekker solo rijden..
iemand die wil weten wat ECHT motorrijden inhoud, die rijd zijspan..


motorrijden is fun... zijspanrijden is werken...
 
Mooi man, en nou rijden met da hok!! :9~
Het zijn er velen die me vragen wat is er nu aan zijspanrijden? en helemaal op zo'n Russisch mankementje? Ik leg 't niet meer uit want als je het goed uitlegt dan krijgt ieder de smaak te pakken en komen er veeeeel te veel spannen in Nederland. Blijf allemaal lekker Solo rijden dan blijft het spannen lekker uniek.
 
En altijd mensen die vriendelijk naar je lachen en zwaaien, net of je een gehandicapte bent. Ik ken geen vervoermiddel wat -blijkbaar- zo aaibaar is.
Jong en oud, man en vrouw, allochtoon en autochtoon, iedereen bekijkt je met een meewarige en/of vriendelijke glimlach.
Ben je niet zo sociaal vaardig, heb je geen vrienden, maak je moeilijk een praatje met een vreemde ? Rij eens een zijspan, er gaat een wereld voor je open.

Oh ja, en de NOS kan er de Elfstedentocht mee filmen.
 
Dit lijkt wel een verbrede VELOREX 700. Klopt dat? Zo ja, heb je dit zelf gedaan en kun je dan beschrijven hoe?
 
Dit lijkt wel een verbrede VELOREX 700. Klopt dat? Zo ja, heb je dit zelf gedaan en kun je dan beschrijven hoe?
Goed gezien !

Ik heb 'm zo gekocht, maar kan je wel vertellen hoe dat gedaan is:

In eerste instantie is alleen de bak verbreed. Doormidden gezaagd, in de bodem een stuk multiplex gezet en in de voor- en achterkant een strook aluminium gepopt en alles afgesmeerd met polyesterplamuur. Omdat toen het frame niet verbreed is, is de rechterzijkant "opengemaakt" zodat het spatbord gedeeltelijk IN de bak is gekomen (anders past t niet op het standaard frame.) Dat is allemaal netjes gedaan. Ook de ruit is vervangen door een zelfgemaakt exemplaar (makrolon denk ik, want het is zo te zien koud gebogen).

De volgende eigenaar wilde echter 2 kinderen er in kwijt, en heeft toen het frame verbreed (doorzagen, 2 stukken pijp ertussen, vastlassen en nog een strip er overheen waar de bak op rust). Daarna kon het spatbord weer naar buiten de bak verhuizen, zodat je een ruime anderhalf persoons hebt. Hij heeft echter het ontstane gat in het rechter zijpaneel met veel plamuur en weinig vakkennis dichtgeprutst, dus dat moet nog vernieuwd worden. De rugleuning en zitting zijn zelf gemaakt van multiplex, kunstleer en schuimvulling, maar (denk-ik) ook weer met gebruikmaking van de standaard delen.
Het resultaat is een riante zitruimte voor 1 persoon of 2 niet te grote kids.

Overigens zit ik te overwegen een standaard 700 te kopen om er aan te hangen: ik rij amper ooit met iemand in de bak en de combinatie is nu nodeloos breed, dat kost alleen maar benzine en snelheid en armkracht. Of ik maak er een transportzijspan van: timmer ik een leuke kist die ik op het frame zet.

Als je het een keertje in het echt wil zien ben je uiteraard welkom (regio DenBosch-Eindhoven).
 
wat een beetje huisvlijt al niet vermag .... :} :}

kom je ermee naar BOT 2

Uiteraard, en als het meezit eerst even proefrijden naar
het Altes Elefantentreffen.

Als dat zo doorgaat met BOT2 moeten we misschien uitwijken naar een groter
terrein ?
 
Laatst bewerkt:
Mooie combinatie.
Wat ik me afvraag; kun je met zo'n breed zijspan nog met een kruissnelheid van ca. 130 Kmh, bij een stevige tegenwind, in z'n vijfde, cruisen?
Die 850 T5 zie ik maar zelden rijden in NL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan