ER-5 "fluit" uit uitlaat?

Murvie

MF veteraan
16 feb 2005
2.955
8
Sinds ongeveer een jaar geleden komt er uit de uitlaat van mij Kawasaki ER-5 een soort fluitend geluid uit de uitlaat demper.
Ik dacht altijd dat er misschien een schotje los zat in de demper, want zo klinkt het ongeveer.
Ik heb me er lang aan geergerd, maar niks aan gedaan, totdat ik dit weekend een andere (originele) uitlaat eronder gehangen heb.

Tot mijn grote verbazing, maakt de motor exact hetzelfde geluid.
Het vreemde is dat het geluid echt bij de uitlaat vandaag lijkt te komen, en sinds het geluid er is, loopt de motor ook niet anders/slechter of wat dan ook?

Weet iemand misschien wat de oorzaak van dit vreemde euvel kan zijn?
 
Sinds ongeveer een jaar geleden komt er uit de uitlaat van mij Kawasaki ER-5 een soort fluitend geluid uit de uitlaat demper.
Ik dacht altijd dat er misschien een schotje los zat in de demper, want zo klinkt het ongeveer.
Ik heb me er lang aan geergerd, maar niks aan gedaan, totdat ik dit weekend een andere (originele) uitlaat eronder gehangen heb.

Tot mijn grote verbazing, maakt de motor exact hetzelfde geluid.
Het vreemde is dat het geluid echt bij de uitlaat vandaag lijkt te komen, en sinds het geluid er is, loopt de motor ook niet anders/slechter of wat dan ook?

Weet iemand misschien wat de oorzaak van dit vreemde euvel kan zijn?

Iemand z'n parkiet kwijt?




:+
 
Waarschijnlijk zit er standaard een randje ergens waar de lucht langsblaast. Een kleine opening kan als een venturie werken en fluiten hierdoor.

Vroeger haden McCormick traktoren dat ook.
 
Waarschijnlijk zit er standaard een randje ergens waar de lucht langsblaast. Een kleine opening kan als een venturie werken en fluiten hierdoor.

Vroeger haden McCormick traktoren dat ook.


Blij dat er toch nog enkele serieuse reacties komen.

Nee het is niet standaard, want eerder was het niet. En standaard hebben deze machines dat geluid ook niet.

Vandaar dat ik niet weet waar ik moet zoeken, aangezien het met een andere uitlaat precies hetzelfde is..
 
fluitje komt vaak bij het eind-tuutje van je uitlaat vandaan. Kijk of er daar een scheurtje of een gaatje zit. Misschien wel een oud boutgaatje.......maak deze dicht, en dan is hoogstwaarschijnlijk je fluitje weg.

Groetjes
Sander
 
Daar kan ik wel eens naar kijken. Er zit wel in beiden pijpen een ontwaterings gaatje. Misschien dat het daar vandaan komt :X

Kleppen zullen het niet zijn lijkt me, want als ze te ruim staan hoor ik ze wel tikken, en bij de te krappe kleppen krijg je ook wel andere symptomen.
 
Daar kan ik wel eens naar kijken. Er zit wel in beiden pijpen een ontwaterings gaatje. Misschien dat het daar vandaan komt :X

Kleppen zullen het niet zijn lijkt me, want als ze te ruim staan hoor ik ze wel tikken, en bij de te krappe kleppen krijg je ook wel andere symptomen.

Lijkt mij ook eerder iets 'mechanisch' in de uitlaat hoor.

Zelf heb ik ooit bij een er5 bij de grote beurt gemerkt dat de uitlaatklep vrij strak/vast (open) stond. Na het onderhoud kwam er echt een ander geluidje uit, vandaar dat ik er aan dacht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan