- Onderwerp starter
- #76
Leuk, een medestander. Ja, de voorganger wordt de Imola 1 genoemd. Maar ik betwijfel of dat in 1975 ook zo was. Dat zou impliciet betekenen dat de 2 toen al op de tekentafel lag. Jij hebt wat minder plastic tweeklepskoppen en 18" wielen.Leuk topic, volg het op de voet.
Heb zelf ook een Imola staan die weer tot leven gewekt moet worden.
Het gaat bij mij wel om de iets oudere versie, de voorganger. Is dat dan de Imola I , als jij de Imola II hebt...
Behalve dat ik in het Guzzi museum ben geweest en in dienst op de V50 NATO heb gereden, geen enkele ervaring met sleutelen aan Italianen . Enkel Japanse brikken.
Dus hup, de schuur in en schoonmaken dat ding!
Ik heb niets met Japanners. Met sleutelen is alles scherp, onafgewerkt en goedkoop gemaakt. Het is het plaatwerk dat de motor maakt. De Guzzi is wat groffer maar alles is solide. Alles waar je bij moet voor onderhoud zit buitenom. Je hoeft geen tank en luchtfilterkast uit te bouwen om bij je carburateurs te komen. Ontsteking zit gewoon voorop (jij hebt waarschijnlijk electronisch), kleppen stellen kun je gewoon zittend op een kratje doen.
Bovendien rijden en remmen Guzzi's voortreffelijk. En de onderdelen zijn makkelijk aan te komen.