Er is weer een Guzzi in huize Halflive

Leuk topic, volg het op de voet:P.
Heb zelf ook een Imola staan die weer tot leven gewekt moet worden.
Het gaat bij mij wel om de iets oudere versie, de voorganger. Is dat dan de Imola I :?, als jij de Imola II hebt...
Behalve dat ik in het Guzzi museum ben geweest en in dienst op de V50 NATO heb gereden, geen enkele ervaring met sleutelen aan Italianen . Enkel Japanse brikken.

:t
Leuk, een medestander. Ja, de voorganger wordt de Imola 1 genoemd. Maar ik betwijfel of dat in 1975 ook zo was. Dat zou impliciet betekenen dat de 2 toen al op de tekentafel lag. Jij hebt wat minder plastic tweeklepskoppen en 18" wielen.
Dus hup, de schuur in en schoonmaken dat ding!
Ik heb niets met Japanners. Met sleutelen is alles scherp, onafgewerkt en goedkoop gemaakt. Het is het plaatwerk dat de motor maakt. De Guzzi is wat groffer maar alles is solide. Alles waar je bij moet voor onderhoud zit buitenom. Je hoeft geen tank en luchtfilterkast uit te bouwen om bij je carburateurs te komen. Ontsteking zit gewoon voorop (jij hebt waarschijnlijk electronisch), kleppen stellen kun je gewoon zittend op een kratje doen.
Bovendien rijden en remmen Guzzi's voortreffelijk. En de onderdelen zijn makkelijk aan te komen.
 
CD840E6A-48A6-4D0F-9B1A-745CCA9C015F.jpeg


Ik had hem al ergens anders ook geplaatst maar deze heb ik dus.

Ben nu aan het sleutelen aan een XS650, da’s ook al een hele verademing tov de 4 in lijn carbs 8)7
 
Het gas komt niet lekker terug, gelijk maar gekeken hoe ik terug kan bouwen naar origineel. Helaas heeft een onverlaat ook het handvat en schakelblok verzaagd. Maar ik ga nu maar op zoek naar een goed gasrondsel/ blokje, veertje, plaatje om weer een originele configuratie te maken. Dan moet het handle weer vanzelf dichtvallen.
Imola gas.png


We zijn net gaan proefrijden. Dat ging ook nog niet goed. -O-
Hij blijft af en toe voluit toeren draaien. Hij loopt bij lage toerentallen ook onregelmatig. Ik verdenk dus de mechanische vervroeger. Had ik al gezegt dat ik een groot liefhebber ben van contactpuntjes?
Ik heb net de ontsteking maar open gehaald om de vervroeger schoon te maken en te smeren. Maar dat gaat het niet oplossen. De vervroeger veertjes zijn volkomen futloos, bij elk toerental gaat hij naar maximaal vroeg. Probleem gevonden dus, nu weer een adres zoeken die twee van die lullige dingetjes kan leveren voor een redelijke prijs.
 
Ik heb bij onze de vertrouwde 18Ah Kung long geplaats en daar start hij op als een tierelier, die kan ik je alvast aanraden.
 
Ik vind het geluid van de 350 best indrukwekkend. Origineel uitlaatsysteem en er zit een roar in die grenst aan het onbetamelijke.
 
bestel nummer 19719820 prijs nog geen 8 euro voor de set
onderandere bij Stein
Ik heb de veertjes gisteren bij TLM besteld. Met verzenkosten komt het op 17 euro voor twee veertjes van 1 gram.
Ik heb met Teun gemaild voor het gasrondsel. Dat heeft hij niet los. De rempomp en schakelaars wil ik niet vervangen. Het uitgezaagde gat maak ik een plaatje in. TLM heeft het rondsel wel los maar ik durfde dat niet blind te bestellen omdat er verschillende types door elkaar genoemd worden, ik kan niet inschatten wat er wel en niet gaat passen.
 
Je kan niet zomaar een rondsel gebruiken als ik me niet vergist
Het is een nogal afwijkend gashendel die van Magura
de onderdeel nummers van wat je nodig hebt zijn :
65603800 voor de gasrondsel
65604400 voor het inhaak deel voor je gaskabels
28603600 voor de stale ring die je gasrondsel vast houd in je handel met een haakje en een enkele schroef
Het veertje wat je er ook bij nodig hebt is helaas geen nummer van gevonden
 
Kleine italiaantjes maken altijd veel herrie...

Mijn LeMans met Lafanconi's kon er ook wat van......
Gelukkig was de RDW man (ik kwam terug naar Nederland) een motorfan dus was eea geen probleem..


Scannen0003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan niet zomaar een rondsel gebruiken als ik me niet vergist
Het is een nogal afwijkend gashendel die van Magura
de onderdeel nummers van wat je nodig hebt zijn :
65603800 voor de gasrondsel
65604400 voor het inhaak deel voor je gaskabels
28603600 voor de stale ring die je gasrondsel vast houd in je handel met een haakje en een enkele schroef
Het veertje wat je er ook bij nodig hebt is helaas geen nummer van gevonden
Dank,
Het veertje van het inhaakdeel had ik van de week ook al eens gevonden, ik weet alleen niet meer bij wie.
Ik ga eerst de vervroeger veertjes maar vervangen als die binnen zijn.Nadat hij zondag redeloos in toeren klom heb ik de veertjes een winding verkort. Nu blijft hij inderdaad mooi stationair lopen en vliegt niet meer omhoog. Nu wil hij echter niet meer oppakken in het ondergebied. De ontsteking blijft te laat staan. De veertjes zijn dus te kort.
 
Dat is waar ik gisteren voor een hoop porto twee van die veertjes voor besteld heb.
Ik ben wel blij dat je het plaatje post. Ik vond de oogjes waar de veertjes inhaken nogal fragiel. Maar ik zie dat bij jou de oogjes ook zo op het randje zitten. Bij mij kon ik de gewichtjes tegen de aanslag houden en dan bleven ze gewoon staan.
 
Deze zijn nog in goede gebruikte conditie.

Ik heb zijn grotere broer ,de lario met v75 4kleps blok , bij aankoop zat daar nogal wat losse meuk bij.
 
Hahaha, 17 bougies voor een twin _O-
Wilde de vorige eigenaar voor de rest van zijn leven bougies hebben?
Zou je een lijstje of foto's willen maken van de spullen waar je niets mee doet/kunt? Misschien wil ik het in bulk van je overnemen.
 
Zelfs al zou hij de rest van zijn leven bougies willen hebben, dan nog.....17?
 
Terug
Bovenaan Onderaan