guzzigek
MF veteraan
Ik heb nog op mijn zolder gekeken maar ik heb deze niet meer, zal al wel een keer verkocht zijn vond ze maar niet door de onlogische plaatsing ( Ik had ze op grotere broer zitten de V75 vierklepper)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb (op advies van Frank / AFS / Superblackbird) de BT45's op mijn Honda brik vervangen door Dunlop Arrowmax Streetsmart bandjes. Wereld van verschil, duidelijke communicatie op gladde rotondes, veel meer grip, stuurt makkelijker in.. Echt op alle gebieden veel beter.
Ik heb dat vorig jaar nog met de K75 gedaan. Frame omhoog en wegrijden. Maar voordat je alle stekkers en slangen los hebt zit daar meer werk in dan het lijkt. Hoewel deze fiets natuurlijk minder meuk aan boord heeft. Voorlopig hou ik hoop dat de keerringen nog enige souplesse hebben. Ik hou de naad in de gaten.
Mijn volgende actie is de carburateurs er af halen. Als ik de plaatjes van de framedeling zie is het kennelijk de bedoeling dat je de inlaat kanalen van de kop haalt. Niet mijn favoriete actie, het kan alleen maar gaan lekken, maar wat mot, dat mot.
Het gaat dus Conti Go worden, mooi.
Ik heb dat vorig jaar nog met de K75 gedaan. Frame omhoog en wegrijden. Maar voordat je alle stekkers en slangen los hebt zit daar meer werk in dan het lijkt. Hoewel deze fiets natuurlijk minder meuk aan boord heeft. Voorlopig hou ik hoop dat de keerringen nog enige souplesse hebben. Ik hou de naad in de gaten.
Mijn volgende actie is de carburateurs er af halen. Als ik de plaatjes van de framedeling zie is het kennelijk de bedoeling dat je de inlaat kanalen van de kop haalt. Niet mijn favoriete actie, het kan alleen maar gaan lekken, maar wat mot, dat mot.
Het gaat dus Conti Go worden, mooi.
Die Dell'Ortos sleutelen wel fijn, zit tenminste een beetje vlees aan.
Edit: die bandjes hebben ondertussen waarschijnlijk dezelfde hardheid als je ex?
Tjs met "some" kan je nauurlijk niet veel, kijk, deze hebben niets. Maar ook vroeger, en zeker niet op een twin, kon je geen 34K met een bandje doen. Vandaar, dit kunnen niet de fabrieksbandjes zijn. Hoewel je natuurlijk kunt betogen dat de bandjes drie jaar na de aflevering gemonteerd zijn.
Maar om het leuk te houden.
De gekuisde carburateurs zijn intussen weer gemonteerd. Tank is schoon en de kraantjes ook gekuist.
Nu nog gewone dingetjes doen, kleppen stellen, olie verversen, ontsteking stellen (en hopelijk ontdek ik pick ups), accu plaatsen.
Dan gaat er zaterdag of zondag benzine in en krijgt hij een druk op het knopje.
Toch bedankt voor het zoeken.Ik heb nog op mijn zolder gekeken maar ik heb deze niet meer, zal al wel een keer verkocht zijn vond ze maar niet door de onlogische plaatsing ( Ik had ze op grotere broer zitten de V75 vierklepper)
Komt goed, met kleppen en ontsteking stellen moet ik wel een paar rondjes maken.Draai m eerste even heel langszaam met de hand een paar slagen door, dan heb je de meeste kans dat de achterste krukaskeering het overleeft....
Bij de banden in klassieke maatvoering wordt erg weinig ontwikkeld. Bij radiaalbanden is dat wel anders, vooral de natte grip is enorm verbeterd.Goed, ik heb net bt45's op de jawa twin omdat ik (hier, op MF) had begrepen dat 't een goede keus is voor nat wegdek, voel ik me even lullig nu..
Toegegeven, op mijn 1-cylinder jawa heb ik mitasjes en daarmee kan/durf ik veel sneller over natte rotondes..
Van wat ik gevonden heb zijn ze begin jaren '80 weer terug gegaan naar puntjes. Maar dat kan ook een internet verhaal zijn omdat defensie in de Nato V50 graag puntjes wilde. Ik ga er vanavond of morgen achter komen. Straks eerst langs Roukama om een (besteld) oliefilter en carterpakking te halen. Eerst die smerige meuk er uit en lekker soppen.Hmmm pick-ups kan maar puntjes kan ook die waren dacht ik op de Lario ( de grote broer) in het begin nog gebruikt
Later zijn is er de "betrouwbare"Motoplatt op gekomen Als die er op zit goed de aarding van de ontstekingskasten na kijken liefs direct op de min van de accu plaatsen ze gingen door slechte aarding nogal eens stuk
Motoplatt is/was Spaans en dan door Italianen gemonteerd is er betrouwbaar................................................................................................ in stuk gaan