Er is weer een Guzzi in huize Halflive

Ik heb (op advies van Frank / AFS / Superblackbird) de BT45's op mijn Honda brik vervangen door Dunlop Arrowmax Streetsmart bandjes. Wereld van verschil, duidelijke communicatie op gladde rotondes, veel meer grip, stuurt makkelijker in.. Echt op alle gebieden veel beter.

Ik ben ook overgestapt van de bt45 naar de arrowmax streetsmart om precies dezelfde reden , nog maar ca 250km gereden maar idd veeeeeeeel beter dan die ouwe bt45.
Vooral in de regen en kou zijn die bt 45 erg matig.
 
en voor woorwerk kies ik ook voor BT45 op mijn Honda uit '86 met een 16" voorwiel.......
 
Ik heb dat vorig jaar nog met de K75 gedaan. Frame omhoog en wegrijden. Maar voordat je alle stekkers en slangen los hebt zit daar meer werk in dan het lijkt. Hoewel deze fiets natuurlijk minder meuk aan boord heeft. Voorlopig hou ik hoop dat de keerringen nog enige souplesse hebben. Ik hou de naad in de gaten.
Mijn volgende actie is de carburateurs er af halen. Als ik de plaatjes van de framedeling zie is het kennelijk de bedoeling dat je de inlaat kanalen van de kop haalt. Niet mijn favoriete actie, het kan alleen maar gaan lekken, maar wat mot, dat mot.

Het gaat dus Conti Go worden, mooi.

Loshalen....
- koppelingskabel
- draad startmotor
- carter en versnellingbak ontluchting
- deksel carburateurs (wel effe een keukenpapiertje om de gasschuiven doen voor je het frame wegrijdt...)
- toerentellerkabel
- bedrading dynamo
- framebouten
- achterschokbrekers (liefst onderste bevestiging zodat ze aan het frame blijven hangen)

Bij een V50 kun je zelfs de uitlaat gewoon laten zitten, misschien dat je bij een V35 de voorbochten moet lossen om de voorste framebuizen er fatsoenlijk langs te krijgen, hangt er een beetje vanaf hoeveel het blok smaller is door de kleinere slag..

Dus valt reuze mee hoor, als je een beetje oefent heb je het blok er binnen een half uur naast staan en los van de bak....

Is echt een hele fijne fiets om aan te werken, alles onder handbereik en geen maffe electronica...wat meer plastic als de eerdere kleine modellen... maar dat is je vergeven...

Zal als ik ergens de komende weken tijd heb eens op zolder kijken, heb ooit een witte Lario in onderdelen gekocht; het blok e.d. is inmiddels verkocht maar misschien heb ik nog wat plastic zooi voor je rondslingeren. Tank heb ik zoiezo nog maar die is vertimmert en verlast, maar wie weet slingert het kuipje nog ergens rond en zitten daar knipperlicht glaasjes in....

Je moet alleen geen haast hebben... het ligt diep weggemoffeld als het er nog is.....

Grt
Steven
 
Een leuke fiets waarmee je dochter zeker lol mee kan hebben. Voor te snel ri jden is een oplossing, zet het ding op jouw naam. 😋
 
Ik heb dat vorig jaar nog met de K75 gedaan. Frame omhoog en wegrijden. Maar voordat je alle stekkers en slangen los hebt zit daar meer werk in dan het lijkt. Hoewel deze fiets natuurlijk minder meuk aan boord heeft. Voorlopig hou ik hoop dat de keerringen nog enige souplesse hebben. Ik hou de naad in de gaten.
Mijn volgende actie is de carburateurs er af halen. Als ik de plaatjes van de framedeling zie is het kennelijk de bedoeling dat je de inlaat kanalen van de kop haalt. Niet mijn favoriete actie, het kan alleen maar gaan lekken, maar wat mot, dat mot.

Het gaat dus Conti Go worden, mooi.

Je kunt de plastic buizen achterop de carbs naar achter schuiven en de spruitstukken aan de kop laten zitten.
 
Ik heb het voor elkaar, Ik heb de fohn op de rubbers en het aluminium gezet. Eenmaal warm werkte het wel mee. Op MotoGuzziV50Nato stond ook een duidelijke uitleg. de carburateurs zijn lekker uitgekuist. Het viel eigenlijk reuze mee.
Ik heb ook even naar de DOT code gekeken. 415 en 455 Aangezien de motor van '85 is ga ik er maar gemakshalve van uit dat de banden slechts 24 jaar oud zijn.
 
Volgens de internets:
For tires manufactured in the year 2000 – present
The date of manufacture is the last four digits of the DOT code. The first two digits are the week of manufacture, and the last two digits are the year. For example, if the last four digits of the DOT code are 0203, that means that the tire was manufactured during the second week of the year 2003. Pretty simple, right? However…if your tires were made before 2000, it gets a bit more complicated.

For tires manufactured before the year 2000

The date of manufacture is the last three digits of the code. The first two digits refer to the week within that year. For example, if the last 3 digits are 022, it means that the tire was manufactured in the second week of the year, and the year is the second year of the decade. This is where it gets confusing -- there's no universal identifier that signifies which decade, so in this example the tire could have been manufactured in 1982 or 1992. Some tires do have a small triangle following the DOT code to indicate the 1990s.
 
Tjs met "some" kan je nauurlijk niet veel, kijk, deze hebben niets. Maar ook vroeger, en zeker niet op een twin, kon je geen 34K met een bandje doen. Vandaar, dit kunnen niet de fabrieksbandjes zijn. Hoewel je natuurlijk kunt betogen dat de bandjes drie jaar na de aflevering gemonteerd zijn.
IMG_20190214_171801.jpg
IMG_20190214_171838.jpg


Maar om het leuk te houden.
De gekuisde carburateurs zijn intussen weer gemonteerd. Tank is schoon en de kraantjes ook gekuist.
IMG_20190214_172832.jpg


Nu nog gewone dingetjes doen, kleppen stellen, olie verversen, ontsteking stellen (en hopelijk ontdek ik pick ups), accu plaatsen.
Dan gaat er zaterdag of zondag benzine in en krijgt hij een druk op het knopje.
 
Die Dell'Ortos sleutelen wel fijn, zit tenminste een beetje vlees aan.

Edit: die bandjes hebben ondertussen waarschijnlijk dezelfde hardheid als Meranti
 
Tjs met "some" kan je nauurlijk niet veel, kijk, deze hebben niets. Maar ook vroeger, en zeker niet op een twin, kon je geen 34K met een bandje doen. Vandaar, dit kunnen niet de fabrieksbandjes zijn. Hoewel je natuurlijk kunt betogen dat de bandjes drie jaar na de aflevering gemonteerd zijn.
Maar om het leuk te houden.
De gekuisde carburateurs zijn intussen weer gemonteerd. Tank is schoon en de kraantjes ook gekuist.
Nu nog gewone dingetjes doen, kleppen stellen, olie verversen, ontsteking stellen (en hopelijk ontdek ik pick ups), accu plaatsen.
Dan gaat er zaterdag of zondag benzine in en krijgt hij een druk op het knopje.

Draai m eerste even heel langszaam met de hand een paar slagen door, dan heb je de meeste kans dat de achterste krukaskeering het overleeft....
 
Ik heb nog op mijn zolder gekeken maar ik heb deze niet meer, zal al wel een keer verkocht zijn vond ze maar niet door de onlogische plaatsing ( Ik had ze op grotere broer zitten de V75 vierklepper)
Toch bedankt voor het zoeken.
Draai m eerste even heel langszaam met de hand een paar slagen door, dan heb je de meeste kans dat de achterste krukaskeering het overleeft....
Komt goed, met kleppen en ontsteking stellen moet ik wel een paar rondjes maken.
 
Hmmm pick-ups kan maar puntjes kan ook die waren dacht ik op de Lario ( de grote broer) in het begin nog gebruikt
Later zijn is er de "betrouwbare"Motoplatt op gekomen Als die er op zit goed de aarding van de ontstekingskasten na kijken liefs direct op de min van de accu plaatsen ze gingen door slechte aarding nogal eens stuk

Motoplatt is/was Spaans en dan door Italianen gemonteerd is er betrouwbaar................................................................................................ in stuk gaan
 
Goed, ik heb net bt45's op de jawa twin omdat ik (hier, op MF) had begrepen dat 't een goede keus is voor nat wegdek, voel ik me even lullig nu..
Toegegeven, op mijn 1-cylinder jawa heb ik mitasjes en daarmee kan/durf ik veel sneller over natte rotondes..
 
Maak je niet druk Sammie, hele volksstammen zweren bij BT45. Er zal dus vast wel iets goeds aan zijn. Ik heb het alleen nog niet kunnen ontdekken.
 
Goed, ik heb net bt45's op de jawa twin omdat ik (hier, op MF) had begrepen dat 't een goede keus is voor nat wegdek, voel ik me even lullig nu..
Toegegeven, op mijn 1-cylinder jawa heb ik mitasjes en daarmee kan/durf ik veel sneller over natte rotondes..
Bij de banden in klassieke maatvoering wordt erg weinig ontwikkeld. Bij radiaalbanden is dat wel anders, vooral de natte grip is enorm verbeterd.
BT45 bestaat al heel lang, en was lang verreweg de beste in zijn soort. Het klinkt misschien vreemd, maar wat vroeger goed werd gevonden is nu slecht.
 
Well, ik vind nu glibberen op nat wegdek slecht, en 20 jaar geleden ook..
Op zich wel curieus dat mitasjes (zacht rubber)het beter lijken te doen?
 
Hmmm pick-ups kan maar puntjes kan ook die waren dacht ik op de Lario ( de grote broer) in het begin nog gebruikt
Later zijn is er de "betrouwbare"Motoplatt op gekomen Als die er op zit goed de aarding van de ontstekingskasten na kijken liefs direct op de min van de accu plaatsen ze gingen door slechte aarding nogal eens stuk

Motoplatt is/was Spaans en dan door Italianen gemonteerd is er betrouwbaar................................................................................................ in stuk gaan
Van wat ik gevonden heb zijn ze begin jaren '80 weer terug gegaan naar puntjes. Maar dat kan ook een internet verhaal zijn omdat defensie in de Nato V50 graag puntjes wilde. Ik ga er vanavond of morgen achter komen. Straks eerst langs Roukama om een (besteld) oliefilter en carterpakking te halen. Eerst die smerige meuk er uit en lekker soppen.
 
Juist niet, de Motoplatt is op de Nato als eerste verschenen op de eis van de Defensie van een onderhoudsvrije ontsteking daarna zijn ze alle modellen er mee gaan uitrusten
Wat jij bedoeld was de Bosch ontsteking welke niet meer geleverd werd door Bosch omdat het te oud was .
 
Terug
Bovenaan Onderaan