Er is weer gestrooid vanmorgen

Beter te laat dan een week (of langer) ziekteverlof omdat je gehaast op weg naar het werk gewond bent geraakt bij een ongeval. :W
Deels gelijk in. Op iedere zender en in iedere krant werd hiervoor gewaarschuwd. Je kunt natuurlijk ook gewoon wat eerder vertrekken en zorgen dat je trapfiets klaarstaatd, wetende dat de sneeuw voor gezeik gaat zorgen.
 
Deels gelijk in. Op iedere zender en in iedere krant werd hiervoor gewaarschuwd. Je kunt natuurlijk ook gewoon wat eerder vertrekken en zorgen dat je trapfiets klaarstaatd, wetende dat de sneeuw voor gezeik gaat zorgen.
Zou wat zijn hè, dat de halve wereld te laat komt en tegen de baas zegt: ja sorry, er lag sneeuw. Beetje NS-achtig.
 
En toch zijn er vanochtend een hoop ongelukjes geweest. Zeker allemaal afgesloten van radio, tv en krant. :z

Nee ik snap jullie heus wel maar ik heb gelukkig een vrij relaxte werkgever. Die wordt niet boos of zo als ik te laat kom, hij geeft alleen minder geld. :+
 
Alle vuil die er op blijft zitten tijdens de winter vormt een natuurlijke beschermlaag *O*

Tot op zekere hoogte is dat ook echt zo. Ben afgelopen weekend bezig geweest met een set uitlaatbochten met een beton harde laag fijnzand-prut er op. Vergde heel wat inzet, maar er kwam perfect chroom onder vandaan.

Aluminium+pekel is doorgaans wel een wat groter probleem :X
 
En toch zijn er vanochtend een hoop ongelukjes geweest. Zeker allemaal afgesloten van radio, tv en krant. :z

Nee ik snap jullie heus wel maar ik heb gelukkig een vrij relaxte werkgever. Die wordt niet boos of zo als ik te laat kom, hij geeft alleen minder geld. :+
Mmm. Ken beuren idd. Vanmorgen 150 meter naar de basisschool gelopen en 150 terug en live een botsing meegemaakt. Was ook weer iets met anticiperen. Als een idioot aan komen rijden bij een school om je kind voor de deur eruit te flikkeren en dan moeten remmen en gewoon doorglijden. Bam tegen zo'n zelfde gast aan die ook z'n kind eruit aan het flikkeren was. _O-

Maar goed. Het ging mij om de "ik moet fietsen maar nu kom ik te laat"-comment. Als mijn kind zoiets zegt krijgt hij een draai om z'n oren :+
 
Hier voor de deur ook een paar vanmorgen. Typisch hoe juist de mensen die in een computergestuurde spoetnik rijden er vanuit gaan dat de ABS er wel voor zorgt dat ze binnen 2 meter stil staan.. NOT |( .

Juist de oude gebakjes die ik zie rijden hebben wèl de goede volgafstand en defensieve rijstijl. Dat zegt iets over de waardeloze aspecten van ABS, ESP, ASC, TC etc..
 
Hier voor de deur ook een paar vanmorgen. Typisch hoe juist de mensen die in een computergestuurde spoetnik rijden er vanuit gaan dat de ABS er wel voor zorgt dat ze binnen 2 meter stil staan.. NOT |( .

Juist de oude gebakjes die ik zie rijden hebben wèl de goede volgafstand en defensieve rijstijl. Dat zegt iets over de waardeloze aspecten van ABS, ESP, ASC, TC etc..
Mmm, you're right. Mensen vergeten om zelf nog na te denken. :Y
 
Hier voor de deur ook een paar vanmorgen. Typisch hoe juist de mensen die in een computergestuurde spoetnik rijden er vanuit gaan dat de ABS er wel voor zorgt dat ze binnen 2 meter stil staan.. NOT |( .
_O-
Juist de oude gebakjes die ik zie rijden hebben wèl de goede volgafstand en defensieve rijstijl. Dat zegt iets over de waardeloze aspecten van ABS, ESP, ASC, TC etc..
Nou ja die rijden gewoon zoals ze normaal ook doen. Alleen nu is dat de goede keuze :+
 
Laatst bewerkt:
Mmm, you're right. Mensen vergeten om zelf nog na te denken. :Y

Ik denk dat de meute vooral geen benul heeft van wat die elektronische hulpmiddelen doen en nooit gehoord hebben van een wrijvingscoëfficiënt.

Je zal maar zo'n eikel achter je hebben. -O-
 
Ik denk dat de meute vooral geen benul heeft van wat die elektronische hulpmiddelen doen en nooit gehoord hebben van een wrijvingscoëfficiënt.

Je zal maar zo'n eikel achter je hebben. -O-
Ja, of hij zal doorzeilen en je kind van het zebrapad scheppen. :X

Voorderest eens met de opmerking.
 
Ik denk dat de meute vooral geen benul heeft van wat die elektronische hulpmiddelen doen en nooit gehoord hebben van een wrijvingscoëfficiënt.
Het benul dat die menigte heeft is wat ze in de reclames wordt wijsgemaakt. Voor zover zij weten kun je met ABS altijd keihard remmen, en met ESP niet uit de bocht vliegen terwijl TC ervoor zorgt dat je normaal weg kunt rijden. En zeker met winterbanden kun je net zo scheuren als in de zomer.
 
Laatst bewerkt:
ik lag vanmorgen ineens om aan het einde van de straat.. was toch gladder dan ik verwachtte :( en toen ik op kantoor kwam naar bijna 2 uur geklooi in het openbaar vervoer zag ik allemaal mails van collega's als kop "vandaag werk ik thuis".... zomg... mijn leidinggevende gelijk medegedeeld dat ik dat de volgende keer dus ook doe als de NS een aangepaste dienstregeling aankondigt vanwege sneeuw

strooien wordt al weken gedaan... ik heb vanaf mn werkplek uitzicht op de loods waar alle strooivoertuigen instaan en nu is de hal leeg :)
 
Hier voor de deur ook een paar vanmorgen. Typisch hoe juist de mensen die in een computergestuurde spoetnik rijden er vanuit gaan dat de ABS er wel voor zorgt dat ze binnen 2 meter stil staan.. NOT |( .

Juist de oude gebakjes die ik zie rijden hebben wèl de goede volgafstand en defensieve rijstijl. Dat zegt iets over de waardeloze aspecten van ABS, ESP, ASC, TC etc..

ff terug in de tijd :')
Ik heb juist enorm last van al die slakken zonder deze middelen die schaatsend over de weg voortbewegen(rijden kun je het niet noemen).Ik kan lekker doorrijden met m'n hulpmiddeltjes (en niet te vergeten winterbanden want die zitten meestal ook niet op de brikjes)
 
Ghah, ik doelde op de oudere auto's, niet de bestuurders. Maar je hebt als nog een goed punt _O-
Ah, juist ja. Ik moest vanochtend (en zometeen weer) aan de gang met een fjat 500 met ESP en ABS, ik vind het niks. ESP belemmert me alleen maar om gevoel te houden met wat het ding uitvreet (daarnaast zakt ie net zover weg tot de motor afslaat _O- ), en de ABS, hoewel in eerste instantie handig, 'absorbeert' pedaalweg.

Dus je voelt het ABS ingrijpen, los-vast tot het weer ingrijpt, los-vast etc. Na een paar keer zit je op de bodem en remt ie niet meer :X Veilig zeg :+



Doe mij maar de alfa 156 die ik hiervoor had, kon ik mee lezen en schrijven in de sneeuw :Y Had ook ABS, maar die werkte tenminste.
 
Laatst bewerkt:
ff terug in de tijd :')
Ik heb juist enorm last van al die slakken zonder deze middelen die schaatsend over de weg voortbewegen(rijden kun je het niet noemen).Ik kan lekker doorrijden met m'n hulpmiddeltjes (en niet te vergeten winterbanden want die zitten meestal ook niet op de brikjes)
Ah, dus jij bent zo'n figuur dat vroeg of laat teveel op z'n hulpmiddeltjes vertrouwd :')


En zelfs als dat bij jou niet zo is, werkt het bij 90% van de mensen wel zo dat ze júíst meer risico nemen omdat ze zich veiliger wanen. In een moderne auto overleef je misschien veel, het is wel een ongeluk.
 
Laatst bewerkt:
Tot op zekere hoogte is dat ook echt zo. Ben afgelopen weekend bezig geweest met een set uitlaatbochten met een beton harde laag fijnzand-prut er op. Vergde heel wat inzet, maar er kwam perfect chroom onder vandaan.

Aluminium+pekel is doorgaans wel een wat groter probleem :X

Mijn ervaring met BMW is dat er geen "laagje" over het aluminium zit in tegenstelling tot Yamaha en Honda e.d.
Bij BMW verkleurd het aluminium wel, maar niet meer dan dat.
Bij de andere merken is mijn ervaring dat er een laagje vanaf pelt, maar ook dat lost zich vanzelf op als het laagje helemaal weg is :+

Ik stoor mij niet zo aan aluminium wat een beetje aangetast of verkleurd is ;)
 
:^ Gebruiksvoorwerpen zijn er om te gebruiken. Als je iets wil hebben om naar te kijken, moet je een schilderij kopen ofzo :z
 
Het probleem is niet de moderne techniek (als die tenminste goed werkt). Het zijn de bestuurders die denken dat het alle problemen oplost. De reclame doet mensen dat geloven: banden die altijd grip hebben, ABS, ESP, TC, auto's die zelf verkeersborden lezen en stoppen wanneer je als bestuurder zit te dutten, etc. etc. Die moderne techniek helpt wel, maar niet bij alles en zeker niet in extreme omstandigheden. Misschien moeten ze net als bij reclame voor alcohol en beleggingen wel waarschuwen dat er grenzen zijn aan de techniek. Op echt gladde wegen helpen winterbanden niet, ABS niet, ESP niet, TC niet, etc... Rubber heeft nu eenmaal weinig weerstand (grip) op ijs.
 
:^

Het is eigenlijk nog erger: Mensen leren in de lesauto al om te rekenen op alle assisterende systemen.

Ik heb me dan ook kapot gelachen toen we mijn zwager op de dag dat hij zijn rijbewijs haalde in een normale auto zette. Hij kwam niet eens weg, omdat hij niet gewend was gas te hoeven geven als hij de koppeling op liet komen.
 
Ik heb me dan ook kapot gelachen toen we mijn zwager op de dag dat hij zijn rijbewijs haalde in een normale auto zette. Hij kwam niet eens weg, omdat hij niet gewend was gas te hoeven geven als hij de koppeling op liet komen.
heeft dat niet te maken met het feit dat hij hoogstwaarschijnlijk rijles had in een diesel, en jullie auto een benzine was?
 
Ah, dus jij bent zo'n figuur dat vroeg of laat teveel op z'n hulpmiddeltjes vertrouwd :')
Vaak kom je die gasten een paar km verderop weer voorbij. Alleen staan zij dan omgekeerd tegen de vangrail aan })

En wie is er dan uiteindelijk eerder thuis? :? O-)
 
Ik zie trouwens dat TS een XT600 heeft en deze nu in de stalling gaat zetten vanwege het weer....

Ik niet snap, zo'n motor is daar toch juist voor gemaakt :?

Jaja, een XT is gemaakt om door de pekel te rijden...


Als ik te laat ben, heb ik geen tijd om de zaal op te zetten. Ben wel optijd voor de les natuurlijk. Het wordt dan bv ipv turnen -> basketbal. En dan volgende week omdraaien. ;)

Al die kortzichtige opmerkingen die over het woordje "te laat" gaan, moeten iets verder kijken en denken dan alleen hun eigen beroepen waar er optijd in en uit geklokt moet worden..

En in Scheveningen is het inderdaad de eerste keer strooien... Bovendien wachten gemeenten vaak lang met strooien tot het echt nodig is, ivm tekorten later in de winter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan