Er is weer gestrooid vanmorgen

Ah, dus jij bent zo'n figuur dat vroeg of laat teveel op z'n hulpmiddeltjes vertrouwd :')


En zelfs als dat bij jou niet zo is, werkt het bij 90% van de mensen wel zo dat ze júíst meer risico nemen omdat ze zich veiliger wanen. In een moderne auto overleef je misschien veel, het is wel een ongeluk.

Inderdaad, nu hard roepen dat ie overal lekker door kan gassen. Straks zit ie (het is niet te hopen hoor) tegen een boom aan gevouwen, omdat al die fancy shizzle alleen veiliger is wanneer je je snelheid aan de situatie aanpast.
 
Waan jij je maar lekker onkwetsbaar :W


Je kunt nu komma niks harder met al die hulpmiddelen, als je je dat maar beseft :)
 
Leg het maar eens even voor me uit dan, en we hebben het niet over winterbanden want die kun je overal onder plakken.
 
Leg het maar eens even voor me uit dan, en we hebben het niet over winterbanden want die kun je overal onder plakken.

spike-claw.jpg
 
Leg het maar eens even voor me uit dan, en we hebben het niet over winterbanden want die kun je overal onder plakken.

De stelling was dat oude brikjes veiliger zijn omdat ze geen hulpmiddelen hebben waardoor de bestuurder meer gevoel heeft.
Mijn verhaal was dat deze hulpmiddelen niet zonder een bepaald veiligheidsaspect ontwikkeld zijn en dat ik lekker doorrijden kan(als ik gas geef gaat hij rechtdoor en niet schaatsen),als ik rem dan remt hij recht en gaat niet tollen ed,en ik zag iemand zonder winterbanden die niet uit een gootje achter een parkeervak kon komen.Wie is er nu slim bezig.

Met vooroordelen bedoel ik dat er maar domweg aangenomen wordt dat iedereen met deze elektronica er maar op los blaast.Ik rij al 13 jaar ca 60.000km/jaar,in binnen en buitenland,en m'n eerste ongeval moet nog komen.....
ff afkloppen
Afgelopen week was ik 3 dagen in Oost-Duitsland waar in de avond gewoon even 15cm sneeuw valt,moet er niet aan denken daar zonder esp,abs en wat er nog meer op zit,rond te gaan rijden in bergachtig gebied.
 
De stelling was dat oude brikjes veiliger zijn omdat ze geen hulpmiddelen hebben waardoor de bestuurder meer gevoel heeft.
Daar gaat het al mis, dat zegt niemand. Het probleem is dat je met al die systemen een illusie van extra mogelijkheden creëert, die er in het echt niet zijn, waardoor je minder voorzichtig gaat doen. Dat is voor jou natuurlijk niet zo, maar wel voor die andere 90% :)
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het al mis, dat zegt niemand. Het probleem is dat je met al die systemen een illusie van extra mogelijkheden creëert, die er in het echt niet zijn, waardoor je minder voorzichtig gaat doen. Dat is voor jou natuurlijk niet zo, maar wel voor die andere 90% :)

Ik lees hier toch iets anders

Juist de oude gebakjes die ik zie rijden hebben wèl de goede volgafstand en defensieve rijstijl. Dat zegt iets over de waardeloze aspecten van ABS, ESP, ASC, TC etc..
 
En dat zegt iets over begrijpend lezen :P


De oude dingen hebben wel de goede gewoonten. De bedoelde waardeloze aspecten zijn dus dat je die gewoonten niet meer naleeft. Nog steeds heeft niemand het er over dat de oude auto's zelf veiliger zijn, alleen dat je er defensiever in gaat rijden :)
 
Daar gaat het al mis, dat zegt niemand. Het probleem is dat je met al die systemen een illusie van extra mogelijkheden creëert, die er in het echt niet zijn, waardoor je minder voorzichtig gaat doen. Dat is voor jou natuurlijk niet zo, maar wel voor die andere 90% :)

Had je dat vandaag dan niet tegen die 90% kunnen vertellen...
Ik werd helemaal gek vandaag van die 90% idioten in hun lease autos die 5km per uur aan het rijden waren waar je meer dan genoeg grip hebt, terwijl je ingehaald word door een brommer..
 
Kan ik daar nou weer aan doen -O-

Toegeven dat dat verhaal van die 90% nergens over gaat,.. er zullen gerust idioten tussen zitten.. maar geef ze een aftandse mini en ze gaan nog glijdend door de bocht.

Wie weet heb je voor 10% gelijk,...

Maar over het algemeen, een voorzichtige rijder blijft voorzichtig, een idioot blijft een idioot,.. ongeacht het aantal hulpmiddelen..
 
Leuk filmpje trouwens:


En laten we eerlijk zijn.. zelfs in de motogp gebruiken ze traction control.. Zal toch wel ergens goed voor zijn..

Het creeert mischien geen extra mogelijkheden,.. het helpt wel bij het corrigeren van fouten... zeker van ongeoefende rijders..

alhoewel, geen extra mogelijkheden, Wegrijden met 1 wiel dat bijna geen grip heeft, en een ander wiel wel,.. dan helpt tc zeker om sneller weg te komen.
 
Laatst bewerkt:
Jij snapt het probleem volgens mij niet helemaal. Toch eens teruglezen. Waar zeggen mensen dat de systemen op zich niet werken?
 
Jij snapt het probleem volgens mij niet helemaal. Toch eens teruglezen. Waar zeggen mensen dat de systemen op zich niet werken?


Daar gaat het al mis, dat zegt niemand. Het probleem is dat je met al die systemen een illusie van extra mogelijkheden creëert, die er in het echt niet zijn, waardoor je minder voorzichtig gaat doen. Dat is voor jou natuurlijk niet zo, maar wel voor die andere 90% :)

Waan jij je maar lekker onkwetsbaar :W


Je kunt nu komma niks harder met al die hulpmiddelen, als je je dat maar beseft :)

Volgens mij kan ik lezen wat ik wil, maar ligt het meer op de manier dat jij je mening verkondigt als je wat anders bedoelt.. :)

Ik geef slechts voorbeelden waar je wel wat meer kan..


MF is geen puzzel waar we naast alle schijnbewegingen ons best moeten doen om jouw mening te ontraffelen.. :P
 
Laatst bewerkt:
Had je dat vandaag dan niet tegen die 90% kunnen vertellen...
Ik werd helemaal gek vandaag van die 90% idioten in hun lease autos die 5km per uur aan het rijden waren waar je meer dan genoeg grip hebt, terwijl je ingehaald word door een brommer..
Wat is dat toch, dat als we auto's echt irritant vinden, we ze leaseauto's gaan noemen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan