Er steekt iets uit mijn uitlaat :O

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.768
260
Beilen
Oké een nogal vage topic titel.. Maar mijn motor is voorzien van een originele bolt-on demper. Ik dacht: lekker simpel een sportuitlaat er op zetten. Om zeker te weten wat mijn hart-tot-hart afstand was, heb ik mijn demper even gedemonteerd.

Eenmaal los kwam ik het volgende tegen:
dsc0330custom.jpg


dsc0332custom.jpg


Er steekt dus nog een stuk pijp (eigenlijk twee hulzen in 1) uit ná de flens. Voor de duidelijkheid heb ik het ook even gepaint.

93458388.jpg


Nu vraag ik mij af: hoort dit zo? Ik kan mij niet voorstellen dat iedere bolt on demper die je koopt zo over deze pijp heen hoort te schuiven..of wel? Is dit uitstekende deel (met het gele pijltje) anders te verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Dit hoort zo:) en is naar mijn mening om er voor te zorgen dat de gassen minder snel lekken bij de flens, maar echt de demper in gaan.
Het kan trouwens nodig zijn bij de montage van een andere (sport)demper dat je het uitstekende deel wat in moet korten.
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de reacties, is duidelijk

Ik ben er nu achter gekomen dat mijn hart-tot-hart afstand 76mm is. Ik lees aan de ene kant dat ik alleen ZR-7 (mijn motor) en ZXR 750 uitlaten er op kan zetten qua maat.

Aan de andere kant kom ik Bandit, Fireblade, etc bolt-on dempers tegen die ook een 3-bouten bolt-on systeem hebben met ook 76mm. Moet ik dan rekenschap met de diameter van deze binnenpijp gaan houden, of is dat echt per geval bekijken?
 
Je zal meer problemen krijgen met de posities van de gaten van de demper ten opzichte van de flens. Als die positie anders is, dan zit je demper gedraaid en kun je de andere steun (op de demper zelf) niet vast maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan