Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
In 2001 ging SAFE MOTORS Rotterdam failliet. Maakte een afgeslankte doorstart maar eind 2008 hield het echt op. De recessie had toegeslagen. Wie heeft nog mooie herinneringen aan SAFE......
27300870835_ac7b6b5dc6_b.jpg
 
Ik had in 2000 mijn eerste motorfiets bij Safe Rotterdam gekocht. Toendertijd was het altijd gezellig, lekker ouwehoeren en motoren bekijken.

20190724_121110.jpg
 
Is dat Safe motoren van vroeger eigenlijk ook te vergelijken met een zaak zoals Goedhart motoren?
Zelfde concept toch?
 
Yep,altijd klant geweest vanaf 84 tot einde verhaal.Was goed bekend met de toenmalige eigenaar Jan Smit en altijd goede relatie gehad met verkopers en monteurs.Een vriend van mij was daar monteur totdat na een motorongeluk hij zijn been verloor en daarna de receptie deed van de werkplaats.
Megadruk altijd op vrijdagavond en op zaterdag en mensen kwamen uit alle uithoeken van het land.
Altijd goede inruilprijzen gehad zodat het elk jaar weer een nieuwe fiets werd.
 
Ik ben er wel een keer in gespek geweest met een goede monteur, hoewel die dacht ik voor DNL werkte. Een toen nog jonge man genaamd Peter Bom.:t
 
Is dat Safe motoren van vroeger eigenlijk ook te vergelijken met een zaak zoals Goedhart motoren?
Zelfde concept toch?
Nee,Goedhart is een goede motorzaak,iets wat Safe alleen in het begin geweest is en daarna steeds verder is afgegleden.
Overigens is Safe niet door een crisis over de kop gegaan maar door puur wanbeleid van 1 van de toenmalige eigenaren.
Jan Smit had die zaak nooit moeten verkopen.
 
Ik kwam er, vroeger in 1983 iedere zaterdag. Kletsen met allen, maar helaas ging het fout. Heb het hele gedoe met de Harley tent ernaast nog meegemaakt maar helaas was het einde in zicht. Ik weet niet hoe, maar ik heb, en hou, mijn herinneringen aan Safe. Het waren goede tijden.
Voor mij is het oude glorie.
 
Ik kwam er, vroeger in 1983 iedere zaterdag. Kletsen met allen, maar helaas ging het fout. Heb het hele gedoe met de Harley tent ernaast nog meegemaakt maar helaas was het einde in zicht. Ik weet niet hoe, maar ik heb, en hou, mijn herinneringen aan Safe. Het waren goede tijden.
Voor mij is het oude glorie.
Ik wel,de grote geldschieter wou zijn centen terug en heeft daarom de boel laten ploffen.
 
Eind jaren 60 daar met een vriend een Norton Dominator 88SS gekocht en daar constateerde ik dat de voorvork geen demping had, misschien geen olie er in. De verkoper hield vol dat hij prima in orde was, ze hadden er immers mee op Zandvoort gereden.

'Oh, dan was jij degene die zo op en neer deinde' zei ik kwasi grappig. Werd niet gewaardeerd. Thuisgekomen bleek dat beide demperstangen er los in hingen. Die zitten met draad en een contramoer vast in de bovenste grote stop van zo'n roadholder vork. Was verder een heel fijne motor en hij heeft er nog steeds spijt van dat hij hem ooit heeft verkocht. Was indertijd wel een mooie motorzaak.
 
Vaak geweest, ook nog bij die Harley zaak.
Herinner me dat er 1 x per jaar een evenement was met een markt, aanbiedingen etc.
Was 2e kerstdag ook in Apeldoorn.
 
Ik ken alleen Safe Zoetermeer uit het begin van deze eeuw. Paar keer naar tweedehands motoren gekeken, maar vond die er erg onverzorgd uit zien (als in, nog geen beurt gehad) met een veel te hoge vraagprijs.
 
Mooie zaak om zaterdags een voor een kopje koffie en bijpraten met anderen die op dezelfde gedachte kwamen.

Achtergekomen dat ‘groot’ ook niet goed of beter is.....
 
Vaak geweest vooral op de zaterdagmiddag, altijd mega druk.
Knallend aan komen rijden dus ook knallend vertrekken👍, daar ging het om😆
De jaarmarkt is een apart verhaal, echt duizenden bezoekers.
Aan alles komt een eind😕
 
Vaak geweest vooral op de zaterdagmiddag, altijd mega druk.
Knallend aan komen rijden dus ook knallend vertrekken👍, daar ging het om😆
De jaarmarkt is een apart verhaal, echt duizenden bezoekers.
Aan alles komt een eind😕
Ja compleet met vroege vogels en knokpartijen om de koopjes en de nodige ongelukken door
motorrijders die ff stoer wilden doen:)
 
In de jaren 80 kwam ik daar ook zowat iedere zaterdag.ik herinner mij ook de knijpbocht vlak daarbij, heb daar de le mans van een motormaat nog eens onder de vangrail vandaan moeten trekken....De motor op mijn avatar wilde ze overigens niet inruilen, kwa motorzaak zelf heb ik er nooit zaken kunnen doen.Leuke tijd!
 
En nu.
 

Bijlagen

  • Renes-papierrecycling-koopt-voormalige-showroom-in-Rotterdam.png
    Renes-papierrecycling-koopt-voormalige-showroom-in-Rotterdam.png
    89,7 KB · Weergaven: 33
Mijn eerste motor gekocht bij Safe in het jaar 1981,zie die Safestickker lollies en rickmanracekuip en later gemonteerde jantondemper..(en dat ding liep hard haha)
Hiervoor met mijn Zundappie regelmatig richting Safe gereden,geweldige motortijd.

Ik zeg een leuk topic voor de oudjes hier;)
 

Bijlagen

  • 2017-04-17 18.47.42.jpg
    2017-04-17 18.47.42.jpg
    140,2 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan