Er zijn ook echte motorhelden..

Clown683

Possessed!
15 mei 2006
44.000
10.015
Zetten
Gewoon ff wat positiefs over motorrijders, iig over deze 2 helden... :}

Mark Kalter (26) en zijn kameraad Roland Berfelo (26) uit Meppel hebben gisteren tijdens het rondtoeren op hun motor een heldendaad verricht.

Het duo reed over de Steenwijkerstraatweg toen ze verderop in de Drentse Hoofdvaart iets in het water zagen plonzen. Het bleek een auto te zijn die op dat moment midden in de vaart ronddobberde met een ouder echtpaar er nog in. De twee Meppelers aarzelden geen moment, parkeerden hun motor razendsnel langs de kant, trokken hun motorpakken uit en doken het water in om de inzittenden van de auto te redden. "We zwommen samen naar de auto toe, die nog dreef. De inzittenden waren hevig in paniek. We hebben de auto samen naar de kant geduwd op een plek waar je kon staan. Daarna hebben we de man en de vrouw er via het raampje, dat ze inmiddels hadden geopend, uitgehaald. Ik denk niet dat deze mensen zichzelf hadden kunnen redden want het was nog een hele toer om ze er via het raampje uit te krijgen", zegt Mark die zijn heldenactie doodnormaal vindt.

bron
 
petje af

(nu wachten op 2e bericht waarin staat dat twee motoren gestolen zijn terwijl de eigenaren aan het zwemmen waren)
 
Goede gasten zeg. Wel slim eerst je motorpak uit te trekken. Anders waren er waarschijnlijk 4 mensen verzopen...
 
petje af

(nu wachten op 2e bericht waarin staat dat twee motoren gestolen zijn terwijl de eigenaren aan het zwemmen waren)


idd superactie.

mar laatst kreeg iemand ergens in nederland een hartaanval of iets dergelijks.
een jonge vet springt van zijn fiets, reanimeert, man overleefd het.

maar wel fiets gestolen ....

(nee dit is gee grapje) :+
 
Goede gasten zeg. Wel slim eerst je motorpak uit te trekken. Anders waren er waarschijnlijk 4 mensen verzopen...
Ik kan je uit eigen ervaring (proefondervindelijk vastgesteld) meedelen dat dit geen f#ck uit maakt. Je wordt echt niet "naar beneden gezogen" door je laarzen of je pak. Het zwemt wel wat zwaarder, en helm af is ook wel lekker.

Er weer uit klimmen is wel een drama.
 
idd superactie.

mar laatst kreeg iemand ergens in nederland een hartaanval of iets dergelijks.
een jonge vet springt van zijn fiets, reanimeert, man overleefd het.

maar wel fiets gestolen ....

(nee dit is gee grapje) :+

als die vent mij gereanimeerd had, zou ik die vent wel 10 fietsen willen geven
 
Ik zat meteen te denken: wat als het aan het regenen was en de twee niet aan het rijden waren geweest.... '(

maar heel goed gedaan zo hoort het *O*

Ja wat als ze daar op dat moment niet hadden gereden? Of wat als die oudjes gewoon die dag lekker thuis waren gebleven? Of wat als daar geen water was geweest? :P
 
als die vent mij gereanimeerd had, zou ik die vent wel 10 fietsen willen geven

Ik ook. Mijn vriendin heeft enige tijd geleden een man gereanimeerd in de winkel waar ze toen werkte. De man heeft het overleefd, wandelde regelmatig langs, maar heeft nooit de moeite genomen te bedanken. Wat dat betreft blijft het maar de vraag of die kerel een nieuwe fiets heeft gekregen :X
 
Ik ook. Mijn vriendin heeft enige tijd geleden een man gereanimeerd in de winkel waar ze toen werkte. De man heeft het overleefd, wandelde regelmatig langs, maar heeft nooit de moeite genomen te bedanken. Wat dat betreft blijft het maar de vraag of die kerel een nieuwe fiets heeft gekregen :X


dan weet je wat je de volgende keer (niet) moet doen :X
 
daar ben ik het ook wel mee eens.. als er nog mensen in zitten moet je niet twijfelen om ze te redden :N

Denk dat je daar op zon moment ook helemaal niet bij nadenkt, gewoon fiets neerpleuren en het water in. Wel uiteraard voorzichtig erin en niet springen, anders lig je er straks zelf ook bij met een gebroken nek oid, en kun je die mensen alsnog niet helpen.

Ik ook. Mijn vriendin heeft enige tijd geleden een man gereanimeerd in de winkel waar ze toen werkte. De man heeft het overleefd, wandelde regelmatig langs, maar heeft nooit de moeite genomen te bedanken. Wat dat betreft blijft het maar de vraag of die kerel een nieuwe fiets heeft gekregen :X


Voor sommige dingen kan je niet bedanken :) Reken maar dat die man heel dankbaar is. Ikzelf zou er in iedergeval geen moeite mee hebben, je weet dat je goed gehandeld hebt en dat hij het overleefd heeft. Mooi toch :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je uit eigen ervaring (proefondervindelijk vastgesteld) meedelen dat dit geen f#ck uit maakt. Je wordt echt niet "naar beneden gezogen" door je laarzen of je pak. Het zwemt wel wat zwaarder, en helm af is ook wel lekker.
Er weer uit klimmen is wel een drama.
Die auto dobbert nog rond dus rustig en wel overwogen gehandeld van die twee jongens, klasse, pakkie eerst uit zolang de tijd er voor is. Je moet ook nog naar huis rijden hè!
 
Terug
Bovenaan Onderaan