Er zijn zoveel motorzaken in Nederland!!!

rsvmilleman

MF'er
6 jan 2004
114
0
Venray
Hebben jullie dat nu ook??

Zoveel motorzaken in Nederland, waar moet je nu voor kiezen??
En wat hebben veel motorzaken niet wat wij als motorliefhebbers
wel zouden willen???

Graag jullie reacties.

Groeten rsvmilleman

Veel motorzaken :?

D'r zitten er hier 2 in breda en de een is duur en de ander is ruk B|

huh? veel motorzaken?

niet waar ik woon dan toch! (okay het is dan wel limburg) maar ken dr maar 6 ofzo waarvan er al 3 in het noorden zitten :|

veel zaken :/

en dan vooral wat goede :) (alhoewel de ervaring leert dat het hebben van een goede importeur (of niet...) ook veeeeel verschil kan uitmaken ! daar is een van onze motorklub leden onlangs achter gekomen op 'minder prettige wijze' De mannen van het 'groene' merk hebben zich bij hem echt onsterfelijk gemaakt !)

En wat hebben veel motorzaken niet wat wij als motorliefhebbers
wel zouden willen???

Een goede service en een professionele houding want de bij het gros is het echt k*t!

Gewoon helmen verkopen van €300,- + en er dan niet eens mee kunnen rijden bijvoorbeeld of een dramatische voorraad van reguliere vaak gebruikte onderdelen en het standaard verkoop-l*lverhaal dat jouw in te ruilen motor niet zo populair is en die van hun al vier serieuze geïnteresseerden heeft... (kan nog wel even doorgaan)

En nog hebben de meeste geen ruk te bieden en van voorraad hebben ze ook nog nooit gehoord.
"Nee meneer die moet ik bestellen, nee meneer die heb ik niet nee nee nee..."

Eerst een proefrit maken met je helm is een fantastisch idee. Zeker als het de eerste helm is die je koopt. Je weet dan: of hij veel herrie maakt, of er onderdruk wordt gecreeert in de helm, of het vizier niet open klapt wanneer je over je schouder kijkt, of je kin niet tegen het kinstuk komt bij hoge snelheden, of het kinbandje wel lekker zit.

Er is ook een andere site met overzichten van motordealers, maar die wordt helaas niet meer uptodate gehouden:
www.motordealer.info

Huh? Je wilt eerst een proefrit maken met een helm voor je 'm koopt???
:?

Er zijn er die dat willen en waarom niet :?

Stond er laatst ook weer 1 op het forum die na een aantal maanden op zoek was naar een nieuwe omdat ie gewoon niet goed bleek te zitten.

Als je dat van tevoren kan ontdekken door er een proefzitrit mee te maken...
bespaar je jezelf ellende en geld.

En er zijn zaken die akkoord gaan met zo'n vraag, dus zo gek vind ik het niet.

Ik wilde ook een proefrit doen met 2 helmen die ik kocht bij verschillende zaken, maar dat mocht dus niet. Kan ik ook wel begrijpen: komt-ie straks met allemaal dooie vliegen en krasjes terug enzo...

Er zijn er die dat willen en waarom niet :?

Stond er laatst ook weer 1 op het forum die na een aantal maanden op zoek was naar een nieuwe omdat ie gewoon niet goed bleek te zitten.

Als je dat van tevoren kan ontdekken door er een proefzitrit mee te maken...
bespaar je jezelf ellende en geld.

En er zijn zaken die akkoord gaan met zo'n vraag, dus zo gek vind ik het niet.
Als het kan dan moet je 't zeker doen (ik zou zelf niet graag een helm kopen trouwens die al door een ander is geprobeerd), maar ik vind het niet gek dat motorzaken dat niet toestaan: als je nieuwe tennisschoenen wilt hebben dan pas je die gewoon in de winkel en kijkt of ze lekker en goed zitten. Dan ga je ook niet eerst een potje tennisen voor je ze koopt...

Als het kan dan moet je 't zeker doen (ik zou zelf niet graag een helm kopen trouwens die al door een ander is geprobeerd), maar ik vind het niet gek dat motorzaken dat niet toestaan: als je nieuwe tennisschoenen wilt hebben dan pas je die gewoon in de winkel en kijkt of ze lekker en goed zitten. Dan ga je ook niet eerst een potje tennisen voor je ze koopt...

You never will know.

Ze plakken er geen sticker op met: Is al eens mee gereden :P
Niet kopen.

snuffel altijd in meerde zaken rond... als Nederlander zoek je natuurlijk 2 zaken op. 1 dure, proffesionele zaak waar je veel hoort en ziet, en wat bij voorkeur ook een beetje een motorrijders meetingpoint is (zoals Piet van Dijk in enschede was)

en de tweede zaak is die het goedkoopst is. Je kijkt bij de 1 wat je wilt, en besteld het bij de andere goedkoper... blijf natuurlijk Nederlander :+

Dus een motorzaak moet hebben:
- service
- Mooie motoren
- Gratis koffie :+
- Motorkleding etc
- sfeer
- lage prijzen :+

en waarom sommigen het willen proberen is opzich ook wel logisch: Die trekken em eens tot de 200, en dan ff zien hoeveel windgeruis dat ding geeft, en of ie naar achter drukt.... das voor sommigen wel belangrijk. Maar i.d.d. laat een motorzaak dat vaak niet toe, al die krasjes en vliegjes op de helm die je meepakt tijdens een proefritje, is het nieuwe er snel af.

Ga altijd naar motoport Leek->goede service, vriendelijk personeel, en als iets niet op voorraad is zorgen ze dat je het zo snel mogelijk hebt. Dus voor mij niet shoppen bij 10 verschillende zaken, omdat het daar misschien iets goedkoper is...

Wat me altijd tegenvalt is het gebrekkige aanbod aan accessoires.
Het meeste koop je uit beduimelde foldertjes. Dan zie ik het vaak nog beter op het Internet. Ik snap wel dat het bijhouden van een voorraad veel geld kost maar....hun belangrijkste argument voor die hoge prijzen is juist het "bijhouden van de voorraad".....
Wat me ook elke keer verbaast is de belachelijk hoge prijs voor onderdelen etc.

Wat me altijd tegenvalt is het gebrekkige aanbod aan accessoires.
Het meeste koop je uit beduimelde foldertjes. Dan zie ik het vaak nog beter op het Internet. Ik snap wel dat het bijhouden van een voorraad veel geld kost maar....hun belangrijkste argument voor die hoge prijzen is juist het "bijhouden van de voorraad".....
Wat me ook elke keer verbaast is de belachelijk hoge prijs voor onderdelen etc.

Motoport Leek heeft een bijzonder groot en goed geordend magazijn, waar ze ontzettend veel spul op voorraad hebben.

Proefrijden met een helm is net zo'n onzin als proefrijden met een motor. 't gaat toch om het kleurtje, en niet of het een beetje lekker zit/rijd, toch?

Termaat in Nijmegen doet er niet moeilijk over iig. Je moet hem wel zelf schoonmaken als je hem niet koopt.

Terug
Bovenaan Onderaan