Erg geschokken van 40.000km beurt 1150 euro

Uhmzz voor zoon prijs denk ik aan 2 nieuwe banden nieuwe ketting set, olie en filter lucht filter bougies, kleppen stellen, caberas afstellen nieuwe accu en remblokken.
 
BMW's staan erom bekend dat het motoren zijn waar alleen grote beurten nodig voor zijn qua onderhoud...

Daar komt dan echter wel bij dat deze grote beurten vaak écht GROOT zijn, die 1150 euro die je kwijt was is dus in mijn ogen niks bijzonders.

Heb je bijvoorbeeld wel eens gezien hoe een Boxer erbij staat als de koppelingsschijf moet worden vervangen? Er blijft haast niks over van de fiets...
 
Hmja, als ie nou de naam van de dealer had genoemd had ik wel geloofd dat ie een opzetje maakte. Maar dat heeft ie niet gedaan......
 
achterband van 220 euro :')?

Daar heb je bijna een nieuw setje voor! (moraalridders kom er maar in :') )
 
Uiteindelijk moet het altijd een kwestie van geven en nemen zijn.

Mijn vaste motorboer kom ik al jaren, en laat daar eigenlijk vrijwel alles doen, zonder al te veel te pingelen. (een enkele keer banden ergens anders gehaald). Ik verwacht dan ook een stuk service. Tot nu toe krijg ik dat ook altijd netjes. Zou ik in deze verwachting teleurgesteld worden, dan heeft ie de kans dat hij mij als vaste klant kwijt is.

Andersom, op internet, of aanbiedingen afstruinen, kan ik alles een stukje goedkoper krijgen. Ik betaal dan echter wel het volle pond voor de rest. Kom je dan bij je motordealer na jaren terug, dan kun je er op rekenen dat alles uurtje factuurtje is.
Daarin heeft hij dan ook gelijk.

Wat is uiteindelijk goedkoper? Doe je heel veel zelf, dan denk ik dat via internetaankopen de beste optie is.
Heb je daar geen tijd voor en laat je de dealer het gehele onderhoud doen, dan denk ik dat het prijsverschil niet zo veel uitmaakt. (bij een beurt wordt motor gratis gehaald en gebracht, div. andere punten gratis en als vaste klant meestal een kortingspercentage.
 
Denk ook niet dat de prijs het probleem is maar de onduidelijkheid van de kosten.
Is ook bij mij zo, vind het niet erg om te betalen maar wil wel graag weten voor wat ik betaal.
Kijk maar naar al die stiekeme abbo,s de je steeds tegenkomt, krijg je vaak haast ongemerkt aangeboden via de telefoon, maar opzeggen lukt alleen per moeilijke brief.
Daarom bewaar ik altijd de vervangen onderdelen en de rekening is altijd volledig gespecifiseerd, ik ga zelfs zo ver dat ik de gemeten klepspelingen opschrijf voor en na het kleppenstellen.
Maar denk wel dat ik daarom toch wel veel blije klanten heb.
Moet eerlijk toegeven dat ik vaak met kromme tenen een factuur opmaak en blijkt dat de klant achteraf wel een hogere rekening had verwacht.
Denk dat het allemaal niet zo,n vaart zal lopen want ook MP heeft veel blije klanten.
Ook ik kan kiezen welke klanten/klussen ik aanneem net als de aanbieder.
Maar het blijft geven en nemen en hoe beter werk je afleverd hoe meer je MAG nemen vinden toch wel de meesten.
En Jan jij gaf al een duidelijke verwoording .

Dat wekt wel vertrouwen (hoewel je daar ook mee kan shoemelen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan