Erg vreemd...Scheur in helm :(

Racesmurf

Banned User
5 jan 2003
1.637
0
durpje int zuiden
Zit ik net lekker aan een cup-a-soupje bij mn vrouw na een koud ritje, zien we opeens dat er boven in mn helm een flinke scheur zit :(
Ik ben zelf nooit gevallen met deze helm, en er zijn nooit rare dingen mee gedaan. Iemand een idee hoe dit zo opeens kan :?
Zal morgen eens een fototje er van posten.
 
Zit ik net lekker aan een cup-a-soupje bij mn vrouw na een koud ritje, zien we opeens dat er boven in mn helm een flinke scheur zit :(
Ik ben zelf nooit gevallen met deze helm, en er zijn nooit rare dingen mee gedaan. Iemand een idee hoe dit zo opeens kan :?
Zal morgen eens een fototje er van posten.
Beter een scheur in je helm dan een helm in je scheur zeg ik altijd maar.

ik heb onder mijn helm aan de achterkant een flinke scheur. :X maar daar zal ik maar geen fototje van posten.

maar wel klote, kost weer een hoop geld.
 
wat voor helm is dat dan,mischien de overgang van koud naar warm ,lekker veilig :X

AGV X-vent, glasfiber helm met dubbel D sluitng en alles dr op en aan. Tis geen goedkope helm :( Maar hij kan dus wel de vluilnisbak in, want zal wel gene garantie zijn. Maar dat ga ik ff goed uitzoeken.

Is je hoofd soms gegroeid... :?

Het was gezellie @ de MFFM, maar heb te weinig frikandellen op om dr een grotere kop van te krijgen :+ Dus dat ist niet. ;)

hoe oud issie? sommige composieten worden broos na veel te zijn bloodgesteld aan zon. (UV licht enzo)

Iets meer dan 2 jaar. Een glasfiber helm moet dan toch nog wel goed zijn volgens mij. Tis geen goedkoop polyplastic-ding B|
 
AGV X-vent, glasfiber helm met dubbel D sluitng en alles dr op en aan. Tis geen goedkope helm :( Maar hij kan dus wel de vluilnisbak in, want zal wel gene garantie zijn. Maar dat ga ik ff goed uitzoeken.

Gewoon mee terug gaan (liefst met bon) en kijken wat ze er mee kunnen. Bijv. opsturen naar de importeur/fabrikant ter beoordeling. Je mag van een helm redelijker wijs verwachten dat hij langer meegaat dan 2/3 jaar lijkt me. Als hij niet gevallen is, moet er wat anders aan de hand zijn en laat ze dat maar eens bekijken... ;)

Een nieuwe zal je niet terug krijgen, maar wellicht 50% of iets dergelijks... *D
 
Begin eerst maar met een mailtje, met foto's naar de fabrikant.
De winkelier zal eerst wel moeilijk gaan doen...
 
Ach....in de mooiste vrouw zit een scheur en daar hoor je ook niemand over :+


Maar idd...wel vreemd.
Is maar goed dat het zo gebeurd en niet op het moment dat je hem nodig hebt :X
 
Begin eerst maar met een mailtje, met foto's naar de fabrikant.
De winkelier zal eerst wel moeilijk gaan doen...


Fabrikant hoort je toch naar de winkelier te verwijzen. Die is verantwoordelijk voor het spul dattie verkoopt. Eerst even checken of je zelf geen andere schade kunt vinden. Als er veel krassen e.d. op de helm zitten heb je geen poot om op te staan. Dan issie gewoon gestuiterd. Mocht je hem ooit op moeten sturen voor "onderzoek", dan zou ik er eerst zelf iemand naar laten kijken die er verstand van heeft. Een soort van second opinion vooraf zeg maar.
 
Zoals beloofd komen hier nog de foto's.

Foto 1, de scheur.

full


Vandaag eens voorzichig op gedrukt, hij is echt helemaal door, je voelt zelf hoogte verschil nu B|
 
Foto 2, heb de scheur ff overgetrokken voor de duidelijkheid.

full


Ik heb contact gehad met de dealer en importeur. Dit is als garantie heel erg moeilijk. Je moet kunnen bewijzen dat er nooit iets mee gebeurd is zoals een ongeluk. Das haast niet te doen. Dan pas wil de importeur hem opsturen richting fabriek.
Vandaag heb ik in het daglicht er nog eens na gekeken, en het kan haast niet anders dan dat er iets op gevallen is of dat de helm gevallen is :( Ik heb een paar uur geleden een mooie nieuwe helm gekocht *D
 
Tja..... lijkt me toch dat er iets meer dan alleen de scheur te zien zou moeten zijn als de helm gestuiterd was. Weet je zeker dat de scheur niet gewoon in de laklaag zit?
Bovendien, als ie al scheurt van een stuiter......wat zou er dan gebeurd zijn met je hoofd er in????? Brrr......

Ik zou hier toch het naadje van de kous van willen weten.....
Overigens: volgens het nieuwe consumentenrecht is niet de koper maar de leverancier/winkelier verplicht aan te tonen dat het geen constructiefout is...... Zelfs als een helm stuitert mag ie deze schade niet vertonen. Kortom: laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
 
:^

Heb ooit eens een oude afgedankte brommerhelm willen slopen... Keihard op de beton gesmeten, vizierje sprong eruit, maar aan de helm (en die was al een jaar of 5 oud) was niets te zien op een paar krasjes na dan... En reken erop dat ik hard heb gesmeten :) Dan zou je helm toch wel gruwlijk hard moeten zijn gevallen, of van slechte kwaliteit zijn, als ie zomaar scheurt.
 
Ach, eigenlijk maakt t me weinig meer uit. Heb een nieuwe gekocht, ga dr niet meer moeilijk over doen. Heb 2 jaar met plezier gereden met de agv, ga nu mn nieuwe helm gebruiken :) Morgen gaat de agv gewoon de vuilnisbak in })
 
Misschien is het delaminatie? Bij vezelversterkte kunstoffen komt het wel voor dat er (na een lakbeschadiging bv) vocht in het materiaal dringt wat bij vriezen gaat uitzetten en de lagen van elkaar doet scheuren.

Welke heb je nu besteld?
 
Heb ooit eens een oude afgedankte brommerhelm willen slopen... Keihard op de beton gesmeten, vizierje sprong eruit, maar aan de helm (en die was al een jaar of 5 oud) was niets te zien op een paar krasjes na dan... En reken erop dat ik hard heb gesmeten :) Dan zou je helm toch wel gruwlijk hard moeten zijn gevallen, of van slechte kwaliteit zijn, als ie zomaar scheurt.

ik heb ooit op klokhuis aflevering over helmen gezien (ja ben nog jong :P ) ze lieten van aantal meter een gewicht op een goedkope helm vallen en de helm had niks, maar toen sneden ze hem open en het vulsel was ingedeukt, toen deden ze dat met een dure arai helm en die had was van buiten kapot!als je die brommerhelm zou zien denk je dat ie nog heel is en draag je hem terwijl hij onveilig is, een goede helm laat laat zien dat ie kapot is
 
Terug
Bovenaan Onderaan