Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je zegt na een stukje rijden. Hoeveel km is dat ongeveer dat ie dan al zo warm wordt ?Alles wordt heet ,naaf velg en band , ik kan er nog net mijn hand op houden.. Volgens mij loopt de rem niet aan..
Achterwiel loopt wel normaal rond, uiteraard normale weerstand van de overbrenging
Je zegt na een stukje rijden. Hoeveel km is dat ongeveer dat ie dan al zo warm wordt ?
persoonlijk vind ik dat mensen zich te makkelijk aan kunnen melden op fora , ben ooit wel eens op een geweest waar ze een soort beperking in hadden gesteld , verplicht even voorstellen was daar 1 van , als je dat nog niet gedaan had kon je het forum niet opPas ook iemand met een vraag over knetteren van zijn motor, heeft wat antwoorden gehad en vervolgens is ie verdwenen. Even een account aanmaken voor wat antwoorden en weg zijn ze weer. Ik doe geen moeite meer als ik zie dat het account net gemaakt is, eerst even afwachten.
Dat van die voorgeschreven 10W30 motorolie in de eindaandrijving van een PCX, en ik denk dat het ook zo is bij een SH, passeert hier heel regelmatig.Het zoú de eindoverbrenging kunnen zijn die naar zn balle loopt.. het komt vaker voor.. het is geen schering en inslag maar de meeste inclusief ondergetekende zijn het er over eens dat de kapot gelopen transmissies toe zijn te svhrijven aan het gebruik van verkeerde olie. Fabrieksvoorschrift is een 10W30 motorolie… in een transmissie…. Ja.. meerdere begrijoen dat ook niet.. zal wel met millieu/emissie te maken hebben. Tap de olie daar maar eens af. Waarschijnlijk git en git zwart (en dat is het al na 500km (zelf ondervonden)) en als je het in een glazen potje doet en je het een paar dagen laat staan zul je zien dat er heel fijne metaaldeeltjes op de bodem liggen.. of als het echt feest is zie je het ook direct in de olie drijven.
mócht dat t zijn; transmissie vervangen (lagers, tandwielen etc) en vullen met een 75W85 transmissieolie.
het is uberhaupt een verstandig besluit die motorolie te vervangen voor een transmissieolie.
Kilometer of vijf, ik heb het idee dat het gewoon van het remmen komt, als ik de achterrem niet gebruik dan wordt het niet zo warm.Je zegt na een stukje rijden. Hoeveel km is dat ongeveer dat ie dan al zo warm wordt ?
Excuus.. Ff op vakantie geweest, heerlijk een paar weken zo goed als offline.. Tsjah er zijn ook nog mensen die niet áltijd op internet zitten.De TS is al 2 weken niet meer op M-F geweest. Iets zegd me dat 't nog vele weken gaat duren eerdat hij hier op terug komt.
Nadat je een stuk hebt gereden.Zet je scooter is op de middenbok en kijk is of je achterwiel vrij in de rondte kan draaien met je handen
Dit heb ik een keer gehad met een Vespa 50 cc achterrem was iets te strak afgesteld en ging naar meerdere keren remmen aanlopen zo erg dat ik bijna niet meer vooruit kwam.Ik vermoed dat hij bedoeld dat ookal heeft hij de rem een paar keer gebruikt de boel warm word omdat het misschien aanloopt.. geen idee verder.. aannames héh
Ja en als het achterwiel of rem op de middenbok niet aanloopt zou het zo maar kunnen dat het door het remmen komt. Maar als het zoals je zegt “ Alles wordt heet ,naaf velg en band” na 5 km rijden is dat zelfs bij een sportieve rijstijl niet logisch lijkt mij. Toch is mogelijk dat de hele handel zo heet wordt. Ik spreek beetje uit eigen ervaring ik zal maar zeggen verkeerde rijstijl. Ik reed “vroeger” met de remhendel tijdens het rijden altijd een klein stukje aangetrokken. Dat gaf mij een gevoel dat ik sneller kon reageren met remmen. Maar aangezien ik niet de vaardigheden heb van Max V. is het niet verstandig. Met een stukje aangetrokken rem kan het zo maar zijn dat de remblokjes licht aanschuren tegen de remschijf zonder dat je voelt dat je remt maar wel de hele zaak verhit binnen 5 km. Ik hoop dat je er iets mee kunt. Succes.Kilometer of vijf, ik heb het idee dat het gewoon van het remmen komt, als ik de achterrem niet gebruik dan wordt het niet zo warm.