Ergernis: 3 vragen aan motorrijders met koffers

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
MF'ers
90% van mijn forensen vindt plaats in en rond de randstad, ik rijd dus zeer veel in de file.

Persoonlijk heb ik mijn laatste woon-werk motor er oa op uitgezocht dat deze zo smal mogelijk is. Daarna zelfs nog smallere spiegels gemonteerd.

Nu rij ik regelmatig achter (dezelfde) motoren met volledige koffersets in de file, wat dus bepaald niet soepel gaat. Mijn vragen aan deze rijders:

1) Waarom heb je alle koffers, zij en topkoffers, nog op je motor zitten? Wat neem je in godsnaam allemaal mee dat je zoveel bagageruimte nodig hebt?

2) Vind je het zelf niet irritant dat je tijdens filerijden ongeveer elke tiende auto weer bijna stilstaat omdat je rekening moet houden met die (enorme) breedte van je motor?

3) Waarom laat je zo vaak die smallere motor achter je niet even erlangs? Helemaal omdat die persoon dan voor jou rijdend automobilisten kenbaar maakt dat er ook motoren langs kunnen komen?

Ik ben benieuwd... ik baal er persoonlijk weleens van als ik 6 kilometer lang moet optrekken en remmen omdat er een hele brede motor voor mij zit.
Er ff omheen is soms te aso en gevaarlijk omdat auto's extra uit moeten wijken voor die brede motor en zodoende de ruimte rechts van die auto's (ineens) nog smaller kan worden.
 
'Ergenis: 2 vragen aan motorrijders met koffers' > 'Ergenis: 3 vragen aan motorrijders met koffers'
 
'Ergenis: 3 vragen aan motorrijders met koffers' > 'Ergernis: 3 vragen aan motorrijders met koffers'
 
Ik tel 3 vragen..........


Moet ik er 2 kiezen :?


:P
 
Waarom rev je niet even in de begrenzer? Net als automobilisten heb je ook motorrijders die niet in de spiegels kijken zo nu en dan.
 
Ik rij anders vrij soepeltjes door de file, met zijkoffers, en wordt dan meestal juist opgehouden door veel smallere motoren... eveneens Randstad. Snellere rijders laat ik gewoon voorbij als dat veilig kan, maar eigenlijk tref ik die niet zo vaak: snellere rijders in de file.

PS: wat ik in mijn koffers vervoer gaat je geen ruk aan :+
 
Overigens heb ik zelf idd de zijkoffers er nooit op (GSA) alleen de topkoffer. Het is idd lastiger om door de file te rijden wanneer je zo breed bent. Zeker omdat mensen nogal eens "knijpen" waarbij ze onbewust naar rechts gaan op je rijstrook. De voorkant wil er dan nog makkelijk door maar de achterkant wordt dan wel heel krap.
Soms moet ik naast de standaard spullen ook bijvoorbeeld een laptop meenemen en die gaat dan in een zijkoffer.
File rijden gaat dan wat voorzichtiger maar ik probeer dan altijd wel ruimte te maken voor de snellere motorrijders.

In de praktijk komen ik en mijn mede motoristen er over het algemeen wel uit met zijn allen ;)
 
MF'ers
90% van mijn forensen vindt plaats in en rond de randstad, ik rijd dus zeer veel in de file.

Persoonlijk heb ik mijn laatste woon-werk motor er oa op uitgezocht dat deze zo smal mogelijk is. Daarna zelfs nog smallere spiegels gemonteerd.

Nu rij ik regelmatig achter (dezelfde) motoren met volledige koffersets in de file, wat dus bepaald niet soepel gaat. Mijn vragen aan deze rijders:

1) Waarom heb je alle koffers, zij en topkoffers, nog op je motor zitten? Wat neem je in godsnaam allemaal mee dat je zoveel bagageruimte nodig hebt?

2) Vind je het zelf niet irritant dat je tijdens filerijden ongeveer elke tiende auto weer bijna stilstaat omdat je rekening moet houden met die (enorme) breedte van je motor?

3) Waarom laat je zo vaak die smallere motor achter je niet even erlangs? Helemaal omdat die persoon dan voor jou rijdend automobilisten kenbaar maakt dat er ook motoren langs kunnen komen?

Ik ben benieuwd... ik baal er persoonlijk weleens van als ik 6 kilometer lang moet optrekken en remmen omdat er een hele brede motor voor mij zit.
Er ff omheen is soms te aso en gevaarlijk omdat auto's extra uit moeten wijken voor die brede motor en zodoende de ruimte rechts van die auto's (ineens) nog smaller kan worden.

1: Ik vervoer organen voor transplantaties
2: ja maar het is niet anders
3: dat was ik niet.
 
MF'ers
90% van mijn forensen vindt plaats in en rond de randstad, ik rijd dus zeer veel in de file.

Persoonlijk heb ik mijn laatste woon-werk motor er oa op uitgezocht dat deze zo smal mogelijk is. Daarna zelfs nog smallere spiegels gemonteerd.

Nu rij ik regelmatig achter (dezelfde) motoren met volledige koffersets in de file, wat dus bepaald niet soepel gaat. Mijn vragen aan deze rijders:

1) Waarom heb je alle koffers, zij en topkoffers, nog op je motor zitten? Wat neem je in godsnaam allemaal mee dat je zoveel bagageruimte nodig hebt?

2) Vind je het zelf niet irritant dat je tijdens filerijden ongeveer elke tiende auto weer bijna stilstaat omdat je rekening moet houden met die (enorme) breedte van je motor?

3) Waarom laat je zo vaak die smallere motor achter je niet even erlangs? Helemaal omdat die persoon dan voor jou rijdend automobilisten kenbaar maakt dat er ook motoren langs kunnen komen?

Ik ben benieuwd... ik baal er persoonlijk weleens van als ik 6 kilometer lang moet optrekken en remmen omdat er een hele brede motor voor mij zit.
Er ff omheen is soms te aso en gevaarlijk omdat auto's extra uit moeten wijken voor die brede motor en zodoende de ruimte rechts van die auto's (ineens) nog smaller kan worden.

:^
 
Tjsa, je moet toch de kids bij de creche afleveren nietwaar

photo%20(2).JPG


bron
 
MF'ers
90% van mijn forensen vindt plaats in en rond de randstad, ik rijd dus zeer veel in de file.

Persoonlijk heb ik mijn laatste woon-werk motor er oa op uitgezocht dat deze zo smal mogelijk is. Daarna zelfs nog smallere spiegels gemonteerd.

Nu rij ik regelmatig achter (dezelfde) motoren met volledige koffersets in de file, wat dus bepaald niet soepel gaat. Mijn vragen aan deze rijders:

1) Waarom heb je alle koffers, zij en topkoffers, nog op je motor zitten? Wat neem je in godsnaam allemaal mee dat je zoveel bagageruimte nodig hebt?

2) Vind je het zelf niet irritant dat je tijdens filerijden ongeveer elke tiende auto weer bijna stilstaat omdat je rekening moet houden met die (enorme) breedte van je motor?

3) Waarom laat je zo vaak die smallere motor achter je niet even erlangs? Helemaal omdat die persoon dan voor jou rijdend automobilisten kenbaar maakt dat er ook motoren langs kunnen komen?

Ik ben benieuwd... ik baal er persoonlijk weleens van als ik 6 kilometer lang moet optrekken en remmen omdat er een hele brede motor voor mij zit.
Er ff omheen is soms te aso en gevaarlijk omdat auto's extra uit moeten wijken voor die brede motor en zodoende de ruimte rechts van die auto's (ineens) nog smaller kan worden.

1; vet stoer toch die lwr look

2; zonder koffers durf ik er ook niet door

3; ik durf niet achter me te kijken, want ik vind het eigenlijk best eng in de file
 
Vraag me af wat de TS met dit topic wil bereiken. Maat als je langs wil heb je 4 keuzes, ja echt waar 4!
1. Grootlicht
2. Revv je motor (tenzij je zoeen 50cc uitlaat eronder heb)
3. Toeter
4. Pak de vluchtstrook en steek je middelvinger naar je mede motor kamaraad dan begrijpt ie het wel

Simpel toch :Y
 
Valt me vooral vaak op bij FJR/ BMW RT's/ en dat soort type motoren, die gaan dan ook nog wel eens tussen 2 auto's stilstaan omdat ze er niet doorpassen, of denken er niet door te kunnen, en mij daarmee blokkeren. ZO TYFUS IRRITANT. het liefst trap ik deze aso's van hun motor af.
En ja, dit komt zo vaak voor binnen nijmegen voor stoplichten dat ik er zo langzamerhand ook een aso van word en geen spiegels van auto's af trap maar dit soort eikels van hun motor.
 
Enig idee hoe gestoord dit over komt? (en dan zeggen ze wat van mij.. _O- )..Jammer dat ik niet in Nijmegen woon..Zou er toch voor zorgen, indien je zo iets bij me probeerde, dat je zo iets hele lange tijd niet meer kan doen.. :Y
 
Ik zou het graag doen, maar doe het niet, want ben geen aso. Ik houd wel rekening met anderen, als ik zie dat ik niet pas ga ik in de file staan ipv midden in alles blokkeren.
 
1. Student en geen opberghokken voor een broek, laarzen en helm, dus daarom topkoffer plus 1 zijkoffer.

2. Soms wel soms niet, als ik ergens kan aanhaken doe ik dat al te graag.

3. Nog niet voorgekomen maar ik ga erop letten.
 
ff een paar algemene antwoorden

1) Wat wil ik met het topic bereiken: Wellicht zitten er antwoorden tussen van.. daar had ik nog niet aan gedacht en kweekt dat meer begrip
En als ik een MF'er met een hele stoet motoren achter zich in de file even aan het denken zet is dat ook mooi meegenomen. .. Beetje frustratie wegtikken is ook wel lekker.. Ik kon niet wachten tot vrijdag

2) vanochtend nog een mooi voorbeeld, net na Rdam zat ik erachter, pas bij Delft -Noord ging die eraf.. geen krimp. Ik zag in zijn spiegels dat hij mij zag, en mijn motor is ook zeker niet fluisterstil

3) @ Mac Williams, dit is dan ook absoluut niet aan jou gericht, mooie baan :}

4) @ OrangeBeast, revven check, grootlicht check... toeter en het middelvinger verhaal laat ik liever achterwegen anders ben ik de aso in het verkeer en dat is ook niet de richting welke ik op wil gaan
 
Ja, het is vreselijk! Mijn grootste irritaties naast mensen die onnodig op de linker of middelsta baan blijven rijden. Ik denk zelfs nog erger want die mensen kan je nog inhalen, dan wel via de rechter baan.

Maar ja, wat doe je hier aan? Ik vreet mijzelf soms ook op en ik rijd nog wel als een oma tussen de file door!
 
Laatst bewerkt:
ff een paar algemene antwoorden

1) Wat wil ik met het topic bereiken: Wellicht zitten er antwoorden tussen van.. daar had ik nog niet aan gedacht en kweekt dat meer begrip
En als ik een MF'er met een hele stoet motoren achter zich in de file even aan het denken zet is dat ook mooi meegenomen. .. Beetje frustratie wegtikken is ook wel lekker.. Ik kon niet wachten tot vrijdag

2) vanochtend nog een mooi voorbeeld, net na Rdam zat ik erachter, pas bij Delft -Noord ging die eraf.. geen krimp. Ik zag in zijn spiegels dat hij mij zag, en mijn motor is ook zeker niet fluisterstil

3) @ Mac Williams, dit is dan ook absoluut niet aan jou gericht, mooie baan :}

4) @ OrangeBeast, revven check, grootlicht check... toeter en het middelvinger verhaal laat ik liever achterwegen anders ben ik de aso in het verkeer en dat is ook niet de richting welke ik op wil gaan
1 bewustwording, goed plan.
2 Wat een hork.
3 just kidding ;)
4 agressie is not done
 
Terug
Bovenaan Onderaan