ergernissen aan mede motorrijders

Is dit de juiste manier om langzamere motorrijders te passer

  • JA natuurlijk rij toch eens door man

    Stemmen: 22 19,3%
  • nee, tuurlijk niet

    Stemmen: 92 80,7%

  • Totaal aantal stemmers
    114
Alle BS aside, het gaat er gewoon over dat die Goldwing rijder asociaal deed. En dat is not done. Of je nu in de auto zit of op de motor, je moet aanvaarden dat het niet altijd gaat zoals jij wil. Om dan anderen in gevaar te brengen is gewoon not done.

Ik zou hem ook niet voorlaten hoor. Als je zelf zit te wachten om iemand voor jou voorbij te gaan (op een verantwoorde manier wel te verstaan) dan moet je toch niemand gaan voorlaten????
 
Ik geef je gelijk dat je netjes achter die "onzekere" motorrijder bleef.
Iedereen moet leren file rijden. (Voor hem ook handig dat je als "buffer" fungeert voor "aso's").

Ik laat in de file ook iedereen der voorbij die sneller is maar een goldwing??? :? Dan heb je mega ruimte in de file :o

[me]Tuutuut vindt dat filerijden onderdeel moet zijn van rijlessen :Y
[/me]


Mbt tot zijn inhaalactie zou ik ook boos worden en dan kan hij een reactie van me verwachten bij bijv. het eerst komende stoplicht... :X
 
ik snap je punt echt wel, tuurlijk ik kan aan de kant gaan, maar ik heb zoiets (en dan wordt het een princiepe kwestie :Y ) als ik kan wachten kan jij het ook :W

Lekkere instelling... daar kan ik me dus over opnaaien, juist daarom rijden we in NL dus nu 110 op de linkerbaan. :X Zot is nog vriendelijk wat dat betreft...
 
Ik herken de ergernis wel hoor. Ik ben zelf ook een ehh "forse" file rijder en maak het vaak mee dat ik uiteindelijk achter een andere motorrijder kom die het wat braver doet. Meestal zien ze je niet eens en heel gek is dat niet want door de file breiend ben je zo druk met op alles naast je en voor je te letten dat je eigenlijk niet aan je spiegels toe komt.
Maar goed als je gezien word dan word je meestal niet makkelijk voorbij gelaten en dat irriteerd me dan ook en heel soms irriteer ik me zó erg dat ik via een andere baan er voorbij ga. Zoals de ts beschrijft dat die goldwing het deed zou ik het nooit doen, en al zekere niet zo bij diegene die niet vooraan rijd want die kan er ook niks aan doen.

Overigens vind ik dat een goldwing gewoon tussen de andere auto's moet aansluiten.
:^

Ik rij zelf ook dagelijks woon-werkverkeer over de A4 en N11 en als je dat dagelijks doet dan wordt je wel handig in het file rijden en neem je misschien wat meer risico dan een wat minder ervaren file-rijder.
Daarbij weet ik zo ongeveer op de centimeter waar ik doorheen kan.
Van de week reed er een grietje op een oud racertje voor me en die stond werkelijk iedere keer stil omdat ze er niet goed tussendoor durfde. Inmiddels had ze zo ongeveer een file van motorrijders achter zich veroorzaakt. B|
Tot we als eersten bij het stoplicht aankwamen en zij de mogelijkheid kreeg om de rest er ff voorbij te laten gaan, maar nee hoor, wat deed ze, lekker stoer een dot gas geven zodat ze er als eerste vandoor was en weer voorop het volgende stuk tussen de file doorreed. Daar heb ik me inderdaad mateloos aan geergerd!!

Waar ik me trouwens ook best wel aan erger is die motorrijders die bij een verkeerslicht tussen 2 rijen auto's doorkruipen naar voren en er dan tussen blijven staan zodat ik daar weer achter moet blijven staan. Soms helpt het als ik een beetje gas geef zodat ze me in de gaten krijgen en dan even naar rechts of links sturen en er voor gaan staan zodat ik er ook bij kan maar je hebt er ook wel bij die er stug tussen blijven staan
 
Ik geef je gelijk dat je netjes achter die "onzekere" motorrijder bleef.
Iedereen moet leren file rijden. (Voor hem ook handig dat je als "buffer" fungeert voor "aso's").
En van wie kan je het beter leren dan van een ervaren filerijder?? :)
Dus ff opzij om de ervaren motorrijder er voorbij te laten gaan en dan volgen! :P
 
Lekkere instelling... daar kan ik me dus over opnaaien, juist daarom rijden we in NL dus nu 110 op de linkerbaan. :X Zot is nog vriendelijk wat dat betreft...
nee...dat komt omdat er lui zijn die rechts inhalen en zich er iets verderop weer tussen proppen ;)
 
nee...dat komt omdat er lui zijn die rechts inhalen en zich er iets verderop weer tussen proppen ;)

Ben ik niet met je eens, als je rechts wordt ingehaald betekend dat vaak dat je loopt te mutsen op de linkerbaan. Hoe vaak maak ik 't wel niet mee dat ik een hele rij koekblikken voor me heb op de linkerbaan terwijl d'r rechts nix rijdt (ja een vrachtwagen 5km verder). Kijk dat iemand zich netjes aan de snelheid wil houden vind ik verder OK maar ken dan wel je plek op de weg als er iemand wél wil opschieten.
 
Ik had hem wel gezien, al de hele tijd. Maar omdat er nog een motorrijder voor me zat kon ik niet harder dat is het hele punt
Zo rijden de meeste koekblikkers ook "er zit er een voor me waarom zou ik dan naar rechts gaan" met als gevolg dat er op de rechterbaan bijna niemand rijdt
Beetje kortzichtige opvatting.. Waar wil je naar rechts gaan in een file zonder stil te gaan staan???
Die "koekblikkers" kunnen naar rechts en ongehinderd hun weg vervolgens, maar als langzamere file-motorrijder natuurlijk niet... |(

Ik vind dit een mooi gevalletje "gezond verstand ongebruikt laten" van die Goldwing rijder. Hardrijden vind ik best, zolang je er anderen maar niet mee stoort. Verkeersregeltje overtreden?? idem: Zelf weten zolang je er geen anderen in betrekt Hard rijden, inhalen etc etc. Doe je op plaatsen waar dat veilig kan zonder een ander te storen of in gevaar te brengen, en dus niet in de file.
 
nee...dat komt omdat er lui zijn die rechts inhalen en zich er iets verderop weer tussen proppen ;)

Daar heb ik ook een schrufthekel aan.
Ik hang daar in mn koekblik ook niet voor mn lol achter een rij autos waarvan de voorste niet harder dan 110 durft. Dan denk ik ook: tief ff een end op man met je rechts inhalen (motorrijders krijgen wel ruimte uiteraard..maar een auto..alst ff kan ECHT niet)
 
Ben ik niet met je eens, als je rechts wordt ingehaald betekend dat vaak dat je loopt te mutsen op de linkerbaan. Hoe vaak maak ik 't wel niet mee dat ik een hele rij koekblikken voor me heb op de linkerbaan terwijl d'r rechts nix rijdt (ja een vrachtwagen 5km verder). Kijk dat iemand zich netjes aan de snelheid wil houden vind ik verder OK maar ken dan wel je plek op de weg als er iemand wél wil opschieten.
Dat klopt dus niet, want als iemand die zich netjes aan de snelheid houdt die vrachtwagen inhaalt zit de hele rij "mensen die wel op willen schieten" er toch echt achter... vraag is dan ook of diegenen die harder willen rijden dan wel zoveel meer recht op het weggebruik hebben dat ze "hij die zich netjes aan de maximumsnelheid wil houden" mogen verplichten om zijn snelheid verder te verlagen zodat íe tot sint-juttemis achter die vrachtwagen blijft hangen... ;)
 
Zeg nou zelf: als er niemand op de rechterbaan rijdt dan klópt dr toch iets niet?
Mijn mening is dat het ligt aan verkeersinzicht, vooral spiegelen en snelheid inschatten.

Voorbeeld: maak het vaak mee dat ik lekker door rij en achter mij rijdt niets, nader een vrachtwagen en schuif alvast baantje op. Achter die vrachtwagen rijdt een koekblik, je raad het al, vlak voor ik wil ga inhalen gooit de koekblikker 'm d'r voor. Waarom overkomt me dit nou vrijwel nooit in Duitsland? :?

Mss wel wat off topic maar mijn punt is dat elke weggebruiker eens wat meer aan het grote geheel moet denken en eens wat minder aan zichzelf. Als het verkeer vlotter kan doorrijden rij je zelf ook relaxed :Y
 
Kweet het zo een twee drie niet. Als er een snellere rijder achter je zit in de file is de mogelijkheid om ff opzij te gaan niet altijd aanwezig. Om verschillende redenen, file staat stil, wij rijden, waar wil je dat ik mijn fiets dan parkeer om die ander er voorbij te laten. Alle auto's staan zo dicht op elkaar dat ik daar met geen mogelijkheid veilig tussen kan gaan staan. Dan is het toch echt even wachten. Het is gewoon niet anders.

Vanochtend helemaal het toppunt. OK, mijn plaats op de weg is in de file niet links van het midden, want dan heb ik zo weinig overzicht, dus rechts van het midden zodat ik meerdere auto's kan overzien wanneer ze gaan remmen. Werkt over het algemeen aardig. En vanaf een kilometer of 50-60 weer invoegen. Zo ook vanochtend, wordt ik ingehaald door een andere motorrijder die het nodig vond om daar de file te gaan rijden terwijl deze op dat moment tussen de 80-90 reed. Daar schrok ik dus echt van. Ik kijk regelmatig in mijn spiegels, maar deze had ik niet zien aankomen en niet verwacht. Best vervelend.

Nou ja, genoeg gemiept, nog een paar uur en dan mag ik weer op me fietsje stappen. Dat zijn toch wel zo'n beetje de hoogtepunten van mijn werkdagen :]
 
Voorbeeld: maak het vaak mee dat ik lekker door rij en achter mij rijdt niets, nader een vrachtwagen en schuif alvast baantje op. Achter die vrachtwagen rijdt een koekblik, je raad het al, vlak voor ik wil ga inhalen gooit de koekblikker 'm d'r voor. Waarom overkomt me dit nou vrijwel nooit in Duitsland? :?
Laten we het anders stellen... als jullie met zijn allen rechts waren gaan rijden, had die groep auto's de vrachtwagen dan sneller voorbij geweest??? In jouw voorbeeld hangen jullie namelijk met zijn allen achter die ene auto die volgens jou niet snel genoeg de vrachtwagen voorbij gaat... en zolang die de vrachtwagen niet heeft gepasseerd kan niemand er langs, ongeacht de baan waar op gereden wordt...
 
Nou het gaat me om het volgende punt: spreiding, ken je plek en loop niet onnodig links te rijden.

D'r komt een beetje frustratie bij kijken hoor maar mijn punt is dat zelfs op de zeldzame legegere NL-wegen (daar komt het laatste voorbeeld van) sommige mensen niet kunnen inschatten dat een andere weggebruiker al met een vlotte inhaalaktie bezig is.

De opties uit het voorbeeld zijn:
1) rechtsrijdend koekblik kijkt ff in spiegel en ziet iemand inhalen en denkt 'screw you, je mag hier maar 100/120' (daar schijnt een bepaald soort mensen last van te hebben) Met alle gevolgen van dien: hard afremmen, weer optrekken, allerlij milieuschade, kiekendiefjes dood, Femke H. vergiftiging opgelopen enz enz...

2)rechtsrijdend koekblik kijkt ff in spiegel en ziet iemand inhalen en denkt'ha, die gaat wat harder, laat ik even wachten tot ie voorbij is' Kiekendief gered en GL blij.

3)rechtsrijdend koekblik kijkt ff in spiegel en ziet dat de kapper eens bezocht moet worden *knipper aan en gevolg zie 1)

Magoe, ik ga way off topic nu ;)

on topic: zit bankstel te duwen in de file -> dan doe je iets niet goed.
 
Nou het gaat me om het volgende punt: spreiding, ken je plek en loop niet onnodig links te rijden.

D'r komt een beetje frustratie bij kijken hoor maar mijn punt is dat zelfs op de zeldzame legegere NL-wegen (daar komt het laatste voorbeeld van) sommige mensen niet kunnen inschatten dat een andere weggebruiker al met een vlotte inhaalaktie bezig is.

De opties uit het voorbeeld zijn:
1) rechtsrijdend koekblik kijkt ff in spiegel en ziet iemand inhalen en denkt 'screw you, je mag hier maar 100/120' (daar schijnt een bepaald soort mensen last van te hebben) Met alle gevolgen van dien: hard afremmen, weer optrekken, allerlij milieuschade, kiekendiefjes dood, Femke H. vergiftiging opgelopen enz enz...

2)rechtsrijdend koekblik kijkt ff in spiegel en ziet iemand inhalen en denkt'ha, die gaat wat harder, laat ik even wachten tot ie voorbij is' Kiekendief gered en GL blij.

3)rechtsrijdend koekblik kijkt ff in spiegel en ziet dat de kapper eens bezocht moet worden *knipper aan en gevolg zie 1)

Magoe, ik ga way off topic nu ;)

on topic: zit bankstel te duwen in de file -> dan doe je iets niet goed.
Of je denkt als inhalende partij: die motor/auto zal die vrachtwagen zo wel gaan inhalen, laat ik hem even daarvoor de ruimte geven (als de situatie dat toe laat). Dat heet anticiperen en dat is er 16 jaar geleden door mijn rij-instrukteur ingeramd....... :Y
 
Of je denkt als inhalende partij: die motor/auto zal die vrachtwagen zo wel gaan inhalen, laat ik hem even daarvoor de ruimte geven (als de situatie dat toe laat). Dat heet anticiperen en dat is er 16 jaar geleden door mijn rij-instrukteur ingeramd....... :Y

Juist, dat zegt ik. Waarom zou degene die zich aan de regeltjes houd zich moeten aanpassen aan degenen die dat niet doen?
 
Juist, dat zegt ik. Waarom zou degene die zich aan de regeltjes houd zich moeten aanpassen aan degenen die dat niet doen?
Ik zie het meer als een samenspel in het verkeer want een inhaalactie hoeft nog niet te betekenen dat je de regels aan het overtreden bent......
Net zo goed als ik het aardig vind als ik wat sneller tussen de door de file aan kom rijden dat de langzamere, voorzichtigere motorrijder even invoegt om mij er langs te laten (indien de situatie dat zonder problemen toelaat)
 
Ik zie het meer als een samenspel in het verkeer want een inhaalactie hoeft nog niet te betekenen dat je de regels aan het overtreden bent......
Net zo goed als ik het aardig vind als ik wat sneller tussen de door de file aan kom rijden dat de langzamere, voorzichtigere motorrijder even invoegt om mij er langs te laten (indien de situatie dat zonder problemen toelaat)

Dat zeg ik ook niet, maar heer Road Rage laat doorschemeren in z'n post dat hij dat wel doet. Harder rijden dan de borden vertellen bedoel ik dan.
 
Tuurlijk, je hebt gelijk als je zegt dat ook ik de kramp uit mijn rechterpols weg kan laten gaan, ben alleen nog steeds van mening dat het niks met anticiperen te maken heeft maar alles met regels. Moi is aan 't inhalen en daar valt niets op af te dingen, als de snelheid dan zo belangrijk is laat dan zo'n iemand ook acht slaan op andere verkeersregels.

Btw: mijn instukteur kraamde vooral uit dat een motor een snel en wendbaar voertuig is en als zodanig moet worden gebruikt. Het blijkt een wijze man! })
 
Jij moet je aanpassen aan degenen die zich niet aan de regels houden omdat:

Je iemand niet jouw mening (of de wet) op moet dringen. Voor de handhaving van de wet hebben we de politie. En dat is soms al irritant genoeg, dan heb je allerminst nog behoefte aan een alwetende heiligman/vrouw die jou de les probeert te lezen.
En wat is het nou voor een probleem om even je kont naar rechts te schuiven zodat haastige harry er langs kan? Niets toch? Lekker laten gaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan