ergernissen aan mede motorrijders

Is dit de juiste manier om langzamere motorrijders te passer

  • JA natuurlijk rij toch eens door man

    Stemmen: 22 19,3%
  • nee, tuurlijk niet

    Stemmen: 92 80,7%

  • Totaal aantal stemmers
    114
Snap de hele discussie over onndig links rijden niet... :? Heeft volgens mij weinig te maken met inhalen in de file....

Vandaag kwam ik ook 'vast' te zitten achter een motorrijdster, die daarvoor een sloom chopper-type had hangen (waarvan het erge was dat hij zijn kind achterop had zitten, net zoals hij zonder enige bescherming op helm na). Wilde zelf ook wel doorrijden, maar kan weinig anders dan er rustig achter blijven hangen...maar toch dook de rijdster in het eerste gat wat ze zag zodat ik erlangs kon. Koele actie, heb dus ook ff duimpje opgestoken...al kon ik me later voorstellen waarom ze me erlangs liet.
Heb een paar kilometer achter die chopper-eikel moeten hangen, die gewoon met de file meereed omdat hij nergens doorpaste. Maar 't ergste was nog dat ik een paar kilometer heb moeten aanzien hoe dat kind (zal een jaar of 7,8 geweest zijn) zonder bescherming probeerde z'n helm af te sjorren terwijl pa voorop niks doorhad. |( Erg frusterend!

Maar wat betreft het verhaal van TS: erg aso van de Goldwing-rijder...fout ligt bij hem! Maar ben het wel eens met degenen dat het geen fout idee was om 'm bij de eerste gelegenheid er ff langs te laten. Kleine moeite, groot plezier...en dat vind ik een betere instelling dan 'ik hou me aan de regels, dus moet de rest van de wereld dat ook doen, want ik ben een stugge, intolerante :X

:+

Edit: dat laatste was niet richting TS bedoeld...heb een paar mensen in mijn omgeving die zich aan de laatste regel houden, 'procedureneukers' zeg maar, en kan mezelf nogal opfokken als ik aan mijn gemiddelde gesprek met hun denk. B|
 
Laatst bewerkt:
tja.. ik rij gemiddeld 30 km/u harder dan de verkeer, het is te hard, dat weet ik, maar ik wil ook een beetje doorrijden.. toch zijn er altijd mensen die harder willen, en als ik merk dat een motorrijder sneller rij dan ik, dan ga ik uiteraard ff opzij zodra ik het kan. ik heb mijn eigen limieten, hij de zijne. dus kan het me niets schelen of anderen zo hun rijbewijzen verspelen... ik regeer zijn leven dus niet..

er zijn altijd aso's linksplakkers enz enz. dus doe ik weer dingen wat ergenis kan opwekken bij andere automobilisten (vrachtwagenchaffeurs en motorrijders) maar who cares???
 
Jij moet je aanpassen aan degenen die zich niet aan de regels houden omdat:

Je iemand niet jouw mening (of de wet) op moet dringen. Voor de handhaving van de wet hebben we de politie. En dat is soms al irritant genoeg, dan heb je allerminst nog behoefte aan een alwetende heiligman/vrouw die jou de les probeert te lezen.
En wat is het nou voor een probleem om even je kont naar rechts te schuiven zodat haastige harry er langs kan? Niets toch? Lekker laten gaan..

Dat bedoel ik ook niet, zulk volk heb ik ook niet hoog zitten. Maar ik bedoel is dat degene die zonodig hard moet rijden rekening moet houden met het "normale" verkeer. En wanneer de omstandigheden er niet naar zijn (minder ervaren motorrijder voor je in de file, voorspelbare inhaalactie in aantocht van dat kleine autootje rechts wat op de vrachtauto afstevend, die mevrouw die bij elke kruising probeerd de straatnaam te lezen omdat ze onbekend is in jouw stad, lesauto/motor voor je enz. enz.) even van het gas af. En niet de boel omdraaien en maar verwachten dat iedereen rekening houd met hem. Het is fijn als er ruimte voor je gemaakt wordt, maar als het niet gebeurd moet je niet zeuren maar gewoon even je beurt afwachten, net als de rest.

Da's mijn stijl tenminste, en nu hou ik erover op, mijn . is gemaakt. :)
 
ergernissen = frustratie

Frustratie krijg ik als ik al die motoren bij mij door de straat zie komen.
Geconfronteerd word met het feit dat ik nog steeds niet mag/kan motor rijden ondanks dat mijn bike nog geen 10 mtr van me vandaan staat te glimmen ;(
 
Soms zit het mee, soms niet.

Vandaag:

1. BMW rijder gaat niet netjes een beetje opzij zodat ik en motorcollega achter mij ook naast hem voor het stoplicht kunnen gaan staan. Wij staan klem tussen wat bussies. De aso.

2. Ik rij 140 links om een auto heen, rij vervolgens wat verder en plots "WHOESHJ" links van mij op dezelfde strook moest er eentje langs met 200+ om even verderop rechts een afslag te pakken. Ik schrok me wezenloos en JA, ik kijk veel in mijn spiegels.

In eerste instantie wil je beide sukkels, maar vooral sukkel 2, een oplawaai verkopen. Wilde fantasieen over extreem geweld jegens zo'n figuur trekken voorbij.

Maar het heeft weinig zin jezelf op te fokken. Snelle figuren gaan altijd voor, ookal kunnen ze toch niet verder. Zeker als ze kleven mogen ze er voorbij. Ik hoef zo'n sukkel niet in mijn kont en 'veiligheid' gaat voor ego/trots. Bovendien, zoals hier al wordt aangegeven: zulke vlotte rijders maken mooi ruimbaan, kun je zelf er mooi relaxed achteraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan