Eric, eat your hart out!

..... en wat vinden we ervan?

  • Ik vinnut nix!

    Stemmen: 17 31,5%
  • Moewah, 'giet wel.

    Stemmen: 12 22,2%
  • Top!

    Stemmen: 17 31,5%
  • Als echte 'Ollander wil ik eerst graag weten wat zoiets gaat

    Stemmen: 3 5,6%
  • Mooier als Buell.

    Stemmen: 5 9,3%

  • Totaal aantal stemmers
    54

Bugeater

MF veteraan
9 okt 2003
3.146
4
Meppel
Onder het mom : "Wat kun je allemaal doen met een Essenesblokkie?" weer een nieuwe speler op markt, de Wakan:

Frankrijk heeft weinig motorfabrikanten. Naast Voxan en Scorpa heb je niet veel meer merken. Dit is wel vreemd, want de autofabrikanten zijn wel goed vertegenwoordigd in het land.

Sinds kort heeft Frankrijk er een motorbouwer bij: Wakan. De eerste motorfiets die het berdrijf heeft gebouwd is de Wakan 1640. Deze motorfiets heeft een 1640 cc motorblok met een vermogen van 115 pk. Het gewicht van de motor is 177 kilo. De Wakan is ontworpen door Joel Domergue en heeft het uiterlijk van een cafe racer. Het motorblok is geproduceerd door het Amerikaanse berdijf S&S. Joel Domergue begon in 2003 fulltime met zijn werk aan de motorfiets. Dit resulteerde in het eerste prototype in 2005. De eerste vijftien exemplaren zijn in oktober 2006 leverbaar.
 
full
 
I don't know shit, but I recognize shit when I see it ...

Ik zie een relatie tussen jouw onderschrift en deze fiets..
 
Ziet er niet uit. Zulke hoge cilinders en dan zo'n platte tank erboven.

Maar goed, smaken verschillen.
 
Idd; dat witte ding eraf én 'iets' aan de carters vinnik ook niet echt geslaagd (beetje Beemer-achtig). Hier nog wat meer piccies & info.
Ik vindt de oplossing met dat luchtfilter in de tank dan wel weer origineel.

Al met al; ja! Goed gedaan, en beter dan Buell.
 
Dat je zo'n mooi blokkie, zo lelijk kunt aankleden -O-

Klopt helemaal niks van de lijnen, en die uitlaat komt rechtstreeks van 'n kerncentrale |(
 
ik vind hem erg mooi, denk alleen dat er wat weinig power uit 1640cc tjes gehaald wordt.. 115 lb-ft is een koppel van 155Nm. 115 PK is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven, zeker niet voor 28000 pleuro's :o

Design vind ik echt mooi, het draait bij de motor om de techniek, niet om de plastic kappen en de tank, techniek laten zien dus.

[me]joeltje rijd daarom ook een oldskool gixxer met veeeeeel plastic ;) [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan