Ervaring aansprakelijk stellen wegbeheerder

Ja dat kun je wel allemaal vinden, maar het is niet reëel dat je daarvoor iets gaat vangen, even bot gezegd.

Ik heb zoiets ook al eens gehad, you snooze you loose.

Gevalletje 'bespaar jezelf de moeite' wordt het denk ik.


Ik ben daar zelf ook bang voor hoor maar ja; proberen kan toch................

al met al heeft mijn motor behoorlijke schade
zit ik met een hersenschudding en arm in het gips
en is mn helm naar de klote...

Reeel is het misschien niet, maar gevoelsmatig vind ik van wel ;)

Maar wat je zegt ben ik ook bang voor hoor; zal wel een gevalletje dikke pech worden.

En in dat geval; gaat t leven ook gewoon door ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben daar zelf ook bang voor hoor maar ja; proberen kan toch................

al met al heeft mijn motor behoorlijke schade
zit ik met een hersenschudding en arm in het gips
en is mn helm naar de klote...

Reeel is het misschien niet, maar gevoelsmatig vind ik van wel ;)

Maar wat je zegt ben ik ook bang voor hoor; zal wel een gevalletje dikke pech worden.

En in dat geval; gaat t leven ook gewoon door ;)

Eierdopje op je koppie.;)

Nee serieus, overleg even met een jurist, dan weet je het zo. Had ik toen ook gedaan, hebben ze niet eens in behandeling genomen vanwege de kansloosheid ervan.
 
Oke, maakt het wat lastiger. Freesafval, of los asfalt zijn 2 verschillende dingen. Bij een niet schoon opgeleverd wegdek is de aannemer aansprakelijk. Bij slecht asfaltonderhoud is RWS aansprakelijk. Als jij aan kan tonen dat het asfalt in slechte staat is sta je sterk. ( let wel op je getuigeverklaringen zoals eerder vernoemt)

Dit is heel duidelijk na te gaan, er ontstaan kleine gaten en of scheuren in het asfalt. Bij een grote scheur mag RWS dit opvullen met koudasfalt en of ander hechtingsmiddel, alleen dient dit wel binnen een bepaalde norm te gebeuren.

Als je kans ziet zou ik foto`s, mits mogelijk, van de situatie (laten) nemen.

Maar let wel, als 1 van onder staande borden er staan, heb je weinig kans


Bord-J01.gif


of

j20.gif


in combinatie met

j25.gif



Met bovenstaande bebording dien je als weggebruiker er attent op te zijn dat je losliggend gesteente kan tegen komen.
 
Eierdopje op je koppie.;)

Nee serieus, overleg even met een jurist, dan weet je het zo. Had ik toen ook gedaan, hebben ze niet eens in behandeling genomen vanwege de kansloosheid ervan.

Hebbie er toevallig nog 1 liggen :P

Ik heb met DAS rechtsbijstand gebeld en die zagen mogelijkheden maar als ik alles hier zo lees heb ik al mn twijfels. Heb geen getuigen dus dan wordt het al moeilijk.

En ach............ik had nog nooit het asfalt van zo dichtbij gezien; ben iig een ervaring rijker
 
Hebbie er toevallig nog 1 liggen :P

Ik heb met DAS rechtsbijstand gebeld en die zagen mogelijkheden maar als ik alles hier zo lees heb ik al mn twijfels. Heb geen getuigen dus dan wordt het al moeilijk.

En ach............ik had nog nooit het asfalt van zo dichtbij gezien; ben iig een ervaring rijker

Haha die kan je wel gebruiken. Misschien moet er maar een Arai Calimero komen. :P

Leuk is anders idd. :(
 
Haha die kan je wel gebruiken. Misschien moet er maar een Arai Calimero komen. :P

Leuk is anders idd. :(


Het wordt wel weer een Arai, die had ik ook, maar geen calimero :+

Zo lastig een vizier monteren op een eierdoppie :P

heb al een mooie corsair gezien :P
 
Laatst bewerkt:
Hebbie er toevallig nog 1 liggen :P

Ik heb met DAS rechtsbijstand gebeld en die zagen mogelijkheden maar als ik alles hier zo lees heb ik al mn twijfels. Heb geen getuigen dus dan wordt het al moeilijk.

En ach............ik had nog nooit het asfalt van zo dichtbij gezien; ben iig een ervaring rijker
Als het goed is zullen de omstandigheden ook in het rapport van de politie staan?
Denk dat je zeker wel enige kans maakt, lijkt me dat je een vluchthaven toch ongehavend in moet kunnen rijden tenslotte....

Het wordt wel weer een Arai, die had ik ook, maar geen calimero :+

Zo lastig een vizier monteren op een eierdoppie :P

heb al een mooie corsair gezien :P
laat je daar dan een eierdopje op airbrushen :? :P
 
Toevallig had ik vorige week een soortgelijk geval. Welliswaar met de auto en binnen de gemeente maar toch....Ik heb via de website van de gemeente mijn klacht ingediend en ze gelijk aansprakelijk gesteld voor de schade. Kreeg de volgende morgen keurig een mailtje met excuses en het adres waar de claim heen gestuurd kon worden. Dus probeer 't eens via de site van RWS of stuur een brief waarin je ze aansprakelijk steld. Niet geschoten is altijd mis......

Beterschap.
 
Toevallig had ik vorige week een soortgelijk geval. Welliswaar met de auto en binnen de gemeente maar toch....Ik heb via de website van de gemeente mijn klacht ingediend en ze gelijk aansprakelijk gesteld voor de schade. Kreeg de volgende morgen keurig een mailtje met excuses en het adres waar de claim heen gestuurd kon worden. Dus probeer 't eens via de site van RWS of stuur een brief waarin je ze aansprakelijk steld. Niet geschoten is altijd mis......

Beterschap.

Oke, zal ff kijken op de site
 
Tijd geleden op een weg binnen de bebouwde kom, het was bijna donker.
Na een bocht lag de weg vol met grind, uitgegleden. Er waren geen waarschuwingsborden.

Er schenen daar al meer motorrijders te zijn uitgegleden...

Via m'n rechtsbijstand+foto's+getuigen (weet niet of deze zijn gebeld) is alle schade vergoed. Ook kleding (helm had ik geen schade).

Ik hoop maar dat je het vergoed krijgt, zou anders behoorlijk beroerd zijn zeg...
Goodluck in ieder geval, vooral met jezelf ;)
 
Neem anders kontakt op met de MAG.
Misschien kunnen zij je verder helpen/adviseren wat te doen.
Nogmaals succes met de afwikkeling :Y
 
Hebbie er toevallig nog 1 liggen :P

Ik heb met DAS rechtsbijstand gebeld en die zagen mogelijkheden maar als ik alles hier zo lees heb ik al mn twijfels. Heb geen getuigen dus dan wordt het al moeilijk.

En ach............ik had nog nooit het asfalt van zo dichtbij gezien; ben iig een ervaring rijker

Ga alsjeblieft uit van wat de DAS zegt en niet van de meningen hier. De medewerkers van de DAS hebben verstand van zaken en de meesten hier helaas niet en roepen dus wat ze ervan vinden. Prima om je mening te geven, maar het mag geen advies worden genoemd. En ga niet zelf aan de slag terwijl je je rechtsbijstand al hebt ingeschakeld. Je kunt ze alleen maar in het vaarwater zitten. Jij kunt bijvoorbeeld iets in je aansprakelijkstelling zeggen dat de zaak net moeilijker maakt. In dit soort zaken wordt elk woord op een schaaltje gewogen. Het beste is het politierapport, foto's en een verklaring van RWS ( want die is er echt wel hoor ) en een expertiserapport van jouw schade. DAS regelt ook expertise voor haar klanten om te kunnen verhalen. Dan moet alles goed komen.
 
Laatst bewerkt:
Ga alsjeblieft uit van wat de DAS zegt en niet van de meningen hier. De medewerkers van de DAS hebben verstand van zaken en de meesten hier helaas niet en roepen dus wat ze ervan vinden. Prima om je mening te geven, maar het mag geen advies worden genoemd. En ga niet zelf aan de slag terwijl je je rechtsbijstand al hebt ingeschakeld. Je kunt ze alleen maar in het vaarwater zitten. Jij kunt bijvoorbeeld iets in je aansprakelijkstelling zeggen dat de zaak net moeilijker maakt. In dit soort zaken wordt elk woord op een schaaltje gewogen. Het beste is het politierapport, foto's en een verklaring van RWS ( want die is er echt wel hoor ) en een expertiserapport van jouw schade. DAS regelt ook expertise voor haar klanten om te kunnen verhalen. Dan moet alles goed komen.

Vandaag contact gehad met de DAS

Zij gaan alles regelen, rapporten opvragen ed. Ze gaven wel aan dat het wrs moeilik zal worden vanwege het gebrek aan getuigen maar zagen wel een kleine kans dmv de evt opgevraagde rapporten.
Tevens gaven ze aan dat het wel een kwestie van een lange adem zal worden in dit soorte gevallen, ik moest denken aan maanden en niet in weken.
 
Vandaag contact gehad met de DAS

Zij gaan alles regelen, rapporten opvragen ed. Ze gaven wel aan dat het wrs moeilik zal worden vanwege het gebrek aan getuigen maar zagen wel een kleine kans dmv de evt opgevraagde rapporten.
Tevens gaven ze aan dat het wel een kwestie van een lange adem zal worden in dit soorte gevallen, ik moest denken aan maanden en niet in weken.

Mooi zo dat je de boel in werking hebt gezet.

Het opvragen van een politierapport duurt ongeveer 3 weken als de verbalisant het bijtijds richting St PV heeft gestuurd en RWS verklaringen zijn altijd een verrassing helaas. Meestal bevat een goed rapport in dit soort situaties zoveel info, waaronder schetsen, dat getuigenverklaringen overbodig zijn. Ik ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan