Ervaring All Balls Racing wiellagers

CBottoR

Die hard MF'er
30 sep 2006
567
18
overloon
Ik heb lagers van All Balls Racing in mijn motor gehad. Na 8000 km waren ze weer versleten. Toen weer een nieuw setje besteld en gemonteerd. Nu begin ik aan de kwaliteit van de lagers te twijfelen. Helaas kan ik van een ander merk de afmetingen 20x45x12 niet vinden. Behalve bij Honda en die zijn 3 x zo duur. Dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en misschien dat iemand de lagers 20x45x12 wel kan vinden? Bvd.
 
maak je geen montagefoutjes. Een lager op zo korte termijn fout laten gaan is op zich al best knap. Weet niet hoe het bij jouw motor zit en hoort te zitten maar op de verkeerde manier monteren nekt 75% van de lagers voortijdig.
 
super irritant als wiellagers niet gewoon standaard lagers zijn.... Maar 8000Km is idd. veel te weinig. Wat kosten die honda dingen dan? en zijn dat de originele? Als die 3x zo lang meegaan (wat nog steeds niet veel is) is het al de moeite....
 
Om het verhaal compleet te maken. Mijn vriendin reed dus 8000km met die all ball bearings (€27/setje adichtingen + lagers) . Mijn voorwiel ging 100000km mee met de orginele €91/setje. Per km ben ik dus goedkoper uit, maar zijn die lagers dan echt zo slecht, of zijn ze inderdaad verkeerd gemonteerd (is toevallig toen door de motorzaak gedaan). Of heeft zij gewoon pech en is er toch een druppel water bij gekomen. p.s. Wij rijden niet in de winter.
 
dan weet je nog niets. van een druppel water gaan lagers niet kapot van verkeerd monteren (met een hamer bv.) wel. bij een motorzaak zou je mogen verwachtten dat ze weten wat ze doen maar ja.. Volgens mij zijn de lagers niet zo slecht. Ik heb zelf een set in een BMW 1150 Gs voorwiel zitten die daar zonder probleem nu een 25K doorbrengen.
 
Ik heb net nieuwe balhoofdlagers gemonteerd, ook van All Balls. Bestelde ze bij de dealer en die raadde me dit merk aan. Ze gebruiken ze zelf altijd tenzij een klant perse iets anders wil. Dealer kreeg er nooit klachten over.
 
Ben er geen fan van. Zijn merkloze lagers. Voor lagers gebruik ik altijd een merk zoals fag, skf,..

En lagers in de vriezer steken voor montage wordt afgeraden, ze hebben niet zo graag de plotse temperatuurschommelingen.
 
interresant.

All balls word tegenwoordig (ook) geleverd door Hoco parts , een vd grotere importeurs van nederland wat betreft motorfiets onderdelen en accesoires.
Zij leveren doorgaans voornamelijk A merken, dus een overstap op all balls zal toch niet over 1 nacht ijs zijn gegaan.
Aangezien ik banden monteer was ik bijna genoodzaakt om een voorraad lagers te houden, toch kom je regelmatig types tegen die echt model specifiek zijn.
het tandwiellager van een RF900 of gsx750 (naked) van 1998 , moest origineel besteld worden, imitatie alleen op bestelling en zelfde prijs.

Lang verhaal kort.
Een set zoals All balls aanbied is eigenlijk ideaal, gelijk nieuwe stofkappen erbij en je bestelt op model , dus het behoort te passen.
qua prijs zou je verwachten dat het haast niet mogelijk is om daar SKF (kwaliteit) in de sets te stoppen, maar zoals enkele bovenstaande voorbeelden al aangeven, vaak zijn ze prima.

Heb je afgezien van de afmetingen geen nr of iets anders wat op het oude lager staat. of anders het exacte type motorfiets en bouwjaar.
misschien wel even leuk om op te zoeken.
 
Ben er geen fan van. Zijn merkloze lagers. Voor lagers gebruik ik altijd een merk zoals fag, skf,..

En lagers in de vriezer steken voor montage wordt afgeraden, ze hebben niet zo graag de plotse temperatuurschommelingen.

Nou nou nou... AB lagers zijn geen meuk... Ik gebruik die dingen nu ook al jaren zonder problemen, zal wel een montagefout geweest zijn (lees; lomp in erin geslagen...) of je hebt de Parijs Dakar net achter de rug en hebt in de woestijn gereden zonder stofkapjes over de wiellagers. :+

Ennuh... Lagers in de vriezer liggen zodat deze een fractie krimpen en het materiaal waar de lager in moet enigszins verhitten waardoor deze iets uitzet, is DE MANIER (zoniet de enige juiste manier) om lagers PROBLEEMLOOS en VEILIG, DUS ZONDER LOMPE SCHADE te monteren!!!! Ik doe dit al 30 jaar zo (ja dus ook al bij mijn oude Zundappjes vroeger) en heb nu ondertussen al heel wat blokjes (tweetakt en viertakt) op mijn werkbank gehad en bloklagers vervang ik ook altijd op deze manier. Carter iets verhitten en je kan het lager er zo uitpakken, nieuwe lager in de vriezer, carter weer verhitten en het nieuwe lager floept er zo in... Dus zonder lomp geweld van een hamer en juiste dop want een lager kan beter tegen extreme kou dan een aantal flinke klappen... Bij wiellagers dezelfde werkwijze en ik heb nooit, maar dan ook nooit geen problemen gehad!

Wist je overigens dat de wiellagers van SKF ook gewoon in China worden gemaakt en All Balls van hetzelfde lijntje pakt? Branding is zo'n mooie term en marketing does the rest zeg maar...
Klik hier maar ff
 
Heb je geen onderdeelnummer van het lager............................??
Wellicht kan je daarmee iets vinden in Verweggistan voor weinig.
Mss rijdt er in Vietnam een grasmaaier met deze lagers.......................??

Ik heb wel eens onderdelen besteld voor mijn Yamaha die ook werden gebruikt voor buitenboord-motoren.
Nee, helemaal geen zin om voor een paar simpele rubbertjes bij CMS de hoofdprijs te betalen.
Met het onderdeel-nummer kan er niets mis. Spul uit Thailand had ik met enkele dagen in huis.
Ik had de hele set voor de prijs van een enkel rubbertje!! Ben nog steeds tevreden!! :t

Edit 1: Gevonden...............91052-MBW-E11 / 91052MBWE11 . Hiermee kan je eindelijk zoeken.
Neem van mij aan dat de kwaliteit niet vreselijk veel verschilt tussen de grote merken.

Edit 2: De eerste site die ik open zie ik prijs van $8.26/ stuk. (partzilla) Nu mag je zelf aan het werk!!
 
Laatst bewerkt:
Heb je afgezien van de afmetingen geen nr of iets anders wat op het oude lager staat. of anders het exacte type motorfiets en bouwjaar.
misschien wel even leuk om op te zoeken.
Honda cb1000r 2009
Nachi 20bcs26nse 20x45x12

Ik had verwacht dat ook andere merken deze lagers konden leveren. En ik dacht die bestel ik dan gewoon via een Nederlandse site.

Mijn vraag over de allballs lagers is inmiddels wel beantwoord. Wel fijn dat jullie meedenken over de oorzaak e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan