Ervaring All Balls Racing wiellagers

CBottoR

Die hard MF'er
30 sep 2006
567
18
overloon
Ik heb lagers van All Balls Racing in mijn motor gehad. Na 8000 km waren ze weer versleten. Toen weer een nieuw setje besteld en gemonteerd. Nu begin ik aan de kwaliteit van de lagers te twijfelen. Helaas kan ik van een ander merk de afmetingen 20x45x12 niet vinden. Behalve bij Honda en die zijn 3 x zo duur. Dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en misschien dat iemand de lagers 20x45x12 wel kan vinden? Bvd.
 
All Balls is ok.
Er zijn meerdere gerenommeerde merken. FAG SKF NGK TIMKEN, etc

De lager markt is 1 vd meest verziekte die er is.

Vergelijk maar eens de prijzen van een motorfiets groothandel met lagerboer.nl
Ook worden hele partijen opgekocht, om later bij hogere prijzen te verkopen. Fabrieken draaien namelijk een x periode Y type lagers, ivm omsteltijden.

Er zijn vele productielijnen per merk, van Polen, DLD, tot aan china. Specs blijven bij de bekende merken binnen de marges.
 
Ben er geen fan van. Zijn merkloze lagers. Voor lagers gebruik ik altijd een merk zoals fag, skf,..

En lagers in de vriezer steken voor montage wordt afgeraden, ze hebben niet zo graag de plotse temperatuurschommelingen.

Nog nooit zo'n onzin gehoord...
Wij koelen ze zelfs met vloeibare stikstof, of verwarmen ze inductief, in reken maar dat de machines van ons iets meer voor de kiezen krijgen dan een motorwiel

btw
 
Diepvries -20 is niet echt een temperatuurshock. Voor montage worden delen enlagers vaak tot 80 graden en meer opgewarmd, kunnen ze ook tegen

Ik heb een gehele voorstelling gekregen eens op het werk van de vertegenwoordiger van schaeffler, die zei dat lagers in de diepvries steken voor te monteren af te raden is. Beter het gat opwarmen of de lager opwarmen als het er eentje is voor op een as.
 
Contact gehad met lagerboer.nl. De lagers zijn specifiek voor Honda en worden door ander fabrikanten niet gemaakt. Hij kon ze dus niet leveren.
Ik denk dat AllBalls de enige, in Nederland te krijgen, leverancier is.
 
Contact gehad met lagerboer.nl. De lagers zijn specifiek voor Honda en worden door ander fabrikanten niet gemaakt. Hij kon ze dus niet leveren.
Ik denk dat AllBalls de enige, in Nederland te krijgen, leverancier is.
Zoals ik al eerder heb gemeld: Het verschil in kwaliteit van lagers van de gerenommeerde lagerboeren is echt niet heel groot.
Ik denk dat je de lagers niet in de goede positie hebt gezet, of dat je het lager door verkeerde montage gelijk al hebt gesloopt? (hamertje?)
K@w@ meldt een lager te hebben gevonden van 8.5 dollar. Dat bedrag had ik je ook al aangegeven met de site erbij.

Dus nu is mijn vraag: What's the problem?
Bestellen en voor weinig ben je weer klaar. Waar ze vandan komen is totaal irrelevant.
Mijn onderdelen uit Thailand had ik ook met een paar dagen in huis.
 
Dus nu is mijn vraag: What's the problem?
Bestellen en voor weinig ben je weer klaar. Waar ze vandan komen is totaal irrelevant.
Mijn onderdelen uit Thailand had ik ook met een paar dagen in huis.
No problem!. Mijn vraag is beantwoord.
Jouw keuze, 5 min. werk..
Ga mijn spullen pakken. Vrijdag gaan we voor 4 dagen naar Sauerland.
 
Dat heeft weinig zin. De lagers zijn kapot gelopen, wat daar fout is gegaan kan ik niet meer terughalen. Er zitten nieuwe lagers in (alweer 3000km) en die zijn goed gemonteerd.
Het gebeurt nog al eens dat die bussen tussen de lagers vergeten word terug te monteren. Bij het vastdraaien van de as zet je kracht op de lagers waardoor deze erg snel stuk zullen gaan. Je vraagt waardoor je lagers nu al stuk zijn maar als controleren al teveel moeite is waarom dan de vraag ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan