Ervaring Bridgestone BT002 street ??????

nitroan

MF'er
23 aug 2006
110
0
Heeft iemand ervaring met de Bridgestone BT002 street banden op het circuit????
Ik wil namelijk zowel op de straat als op het circuit met dezelfde banden.

Heb nu Michelin Pilot Power 2ct maar vindt deze niet fijn op het circuit!!!!!!
 
BT002 is niet meer leverbaar. De opvolger de 003 moet je dan hebben.
Doen het ook goed op straat bij droog weer.

circuit banden (met dot) hebben algemeen wel een hogere temperatuur nodig dan een echte straat band. Dus opletten bij koudweer en opwarmtijd in de gaten houden.

Maar hebben vaak wel een zachtere compound, dus betere grip.



Hoevaak rij je op het circuit?
hoeveel straat km maak je?

Ik zou gewoon wisselen. vers rubber op circuit, rest oprijden op straat.
 
Laatst bewerkt:
Zit natuurlijk wel een extra kosten plaatje aan vast, is niet voor iedereen aantrekkelijk!
Zwart goud blijft duur!!!!!!!!!


extra setje wielen kost toch echt niet zo veel. En bij een actueel model ben je ze eventueel zo weer kwijt. Kost in verhouding minder dan een nieuw setje rubber naar de klote rijden op straat of circuit.

Of banden verwisselen, 10 euro per velg.
 
Laatst bewerkt:
extra setje wielen kost toch echt niet zo veel. En bij een actueel model ben je ze eventueel zo weer kwijt. Kost in verhouding minder dan een nieuw setje rubber naar de klote rijden op straat of circuit.

Of banden verwisselen, 10 euro per velg.


Dat je het beste een setje voor op straat kunt houden en een setje voor op de baan ben ik helemaal met je eens :Y ! Zo doe ik het al jaren *D !
Ben vorig jaar ivm het prijs verschil '( overgestapt van Pirelli naar Brigestone en zeker geen spijt van :} , zeker niet met het prijsverschil van dit jaar |( !!!
Blijft jammer dat de pirelli "kunstmatig" duur wordt gehouden -O- .
 
circuitrijden is ook niet goedkoop, maar BT02,03 op de straat zou ik niet doen!

op straat lekker 2ct blijven rijden, zijn naar mijn idee(en die van motorfreaks test) de beste straat banden voor sportievere rijders, die ook goeie grip geven bij een eventueel onverwachts buitje(het blijft nederland) en als je met die band niet fijn op circuit vind rijden :?

zou ik voor circuitrijden zeker BT03 aanraden. echt een band die mij veel grip en vertrouwen geeft en niet onbenullig hard sluit. (maar dat kan ook aan mijn langzamere rijstijl liggen ;) )

en dan gewoon lekker FF wisselen!



p.s. 2ct niet fijn op circuit??? voor een enkele circuitdag in de beginnende groepen is dat echt geen verkeerde band, rijd je dan zo hard of is misschien de vering een puntje om na te laten kijken??
 
Ik was van mening dat er verschillende compounds waren van de BT002's. Nu heb ik op internet de BT002 RS gevonden. Maar ik kan bij de bestelling niet aangeven welke compound ik wil. Is er nog een ander type BT002 of is er maar één compound?
 
Ik was van mening dat er verschillende compounds waren van de BT002's. Nu heb ik op internet de BT002 RS gevonden. Maar ik kan bij de bestelling niet aangeven welke compound ik wil. Is er nog een ander type BT002 of is er maar één compound?

Je hebt het nu over de RS hè, dat is de straat versie van de BT002.
Zover ik weet is hier maar 1 versie van (dus je kunt geen compound kiezen).

De BT002 racing heeft wel verschillende compounds. Dit is echter een race band die niet op straat gebruikt mag worden (officieel).
 
Ik was van mening dat er verschillende compounds waren van de BT002's. Nu heb ik op internet de BT002 RS gevonden. Maar ik kan bij de bestelling niet aangeven welke compound ik wil. Is er nog een ander type BT002 of is er maar één compound?


waarom de BT002 en niet de opvolger en verbeterde BT003???

zelfde prijs!

die kun je bestellen in type 2, 3 en 4 waarbij 4 zacht is!

maar voor BT002 geld hetzelfde compound keuze

2 is hard/medium, 3 is medium en 4 is soft

heb zelf BT003 type 3!
 
Je hebt het nu over de RS hè, dat is de straat versie van de BT002.
Zover ik weet is hier maar 1 versie van (dus je kunt geen compound kiezen).

De BT002 racing heeft wel verschillende compounds. Dit is echter een race band die niet op straat gebruikt mag worden (officieel).


ah sorry,


inderdaad de normale bt002 en 003 zijn race banden wist niet dat er ook een straat legale versie van was!

de bt02 race/street is nu in de aanbieding en de opvolger 003 is iets duurder:

maar is niet een compound keuze meer mogelijk, maar wel toegestaan voor weggebruik


info:
Met de nieuwe Battlax BT002 Street stelt Bridgestone een nieuwe super sportieve band voor, die zowel voor inzet op het openbaar wegverkeer, alsook op het raceparcours geschikt is. Aan de voorband komen twee rubbermixen tot inzet. Een middelharde mix in het midden van het loopvlak en een zachtere mix aan de zijkanten. Een rubbermix met silika garandeert een noch betere wegligging als bij zijn voorganger, de Battlax BT 012 SS-Type.
Indien u vaak op raceparcoursen uw racetraining doorvoert, is de BT002 Street door zijn brede spektrum een goede keuze.
 
Laatst bewerkt:
waarom de BT002 en niet de opvolger en verbeterde BT003???

zelfde prijs!

die kun je bestellen in type 2, 3 en 4 waarbij 4 zacht is!

maar voor BT002 geld hetzelfde compound keuze

2 is hard/medium, 3 is medium en 4 is soft

heb zelf BT003 type 3!

Op de site waar ik ze gevonden heb, hebben ze de BT003 niet... (en de circuitversie van de BT002 blijkbaar ook niet...). Daarnaast zat ik nog te twijfelen tussen Bridgestone en de Pirelli's, maar van de verschillende type banden van Pirelli wordt ik al helemaal bijster...

De BT003 haal je zeker bij motorsportshop.nl? De BT002 kon ik voor 230 halen, dat vond ik nog aardig goedkoop. BT003 kost 265.
 
Op de site waar ik ze gevonden heb, hebben ze de BT003 niet... (en de circuitversie van de BT002 blijkbaar ook niet...). Daarnaast zat ik nog te twijfelen tussen Bridgestone en de Pirelli's, maar van de verschillende type banden van Pirelli wordt ik al helemaal bijster...

De BT003 haal je zeker bij motorsportshop.nl? De BT002 kon ik voor 230 halen, dat vond ik nog aardig goedkoop. BT003 kost 265.


De 002 is een uitlopende band, dus op=op. daarom ook een lagere prijs.

In nederland zijn de race versies ook streetlegal, is gewoon een DOT.

DOT Street tire: a tire approved by the Department of Transportation for use on public roads

DOT Race tire: a tire approved by the Department of Transportation for use on public roads, but widely regarded as a purpose built tire designed to sacrifice longevity & wet weather grip for better adhesion under dry conditions only.

Race Tire: any tire that does not carry a DOT approval rating regardless of whether it has rain grooves or not (slicks) that is intended for use on competition road courses.

Contrary to popular myth the main difference between DOT street tires & DOT race tires is not the rubber compound. It is the construction of the belting plies in the tire carcass.

The belting in street tires is designed to give more stability & better ride when the bike is upright whereas the belting in race tires is designed for better grip & stability at high lean angles.




verschil Pirellis heb ik hier beantwoord
derrick in "Gezocht Pirelli's Diablo's SC's of Dragon's"
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp kan ik voor het circuit het best de BT003 kiezen. En dan waarschijnlijk type 4 voor en type 3 achter lijkt me?
 
dus kies ik voor op de mix weg + circuit BT002/BT003 voorband 3(medium) /
achterband 2(hard).

en dit mag dus gewoon in nederland op de openbare weg!? ;) ;)
 
Wat zouden jullie kiezen voor compound voor rijden in augustus in Alès? Zuid-Frankrijk + 30 graden,... (minstens)
 
Terug
Bovenaan Onderaan