ervaring combi...

StreetCore

Die hard MF'er
19 mei 2008
794
0
noord holland
Zo ff een lekker pakje gescoord op de MB utrecht,nml de revit replica.

Vandaag voor het eerst ff getoerd...was al enigzins voorbereid dat het in het begin wel eens niet zo lekker kon zitten. :N

Thuis aangekomen had ik dus ook 2 rode knieen,hoop dat dit na verloop van tijd wat beter gaat zitten maar zo aan de verhalen te lezen moet dit wel goed komen.

Ik had onder mijn pak een thermo pak aan maar vond het toch aardig koud.

tot welke temperatuur rijden jullie nog in leer rond en met welke onder pakken hebben jullie de beste ervaringen?
ik heb er zo een goed koop 2 delig skipak ding onder.

is het handig om zo een allround pak te kopen of een zomer/winter pak?

foteuhtje:
507641251_5_7FuJ.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan tot een graad of 5 boven het vriespunt redelijk enthousiast blijven rijden :). Maar dat is een jas en broek van leer, die ik aan de achterkant aan elkaar rits.
 
ik denk dat het bij mij ook nog wel mee speelt dat ik totaal geen wind bescherming heb.
ook is er een soort perforatie in bepaalde gedeeltes van het pak aangebracht waardoor het nogal door tocht....in de zomer vast heel lekker maar nu brrrrrr...
 
Zal dus niet isolerend zijn maar vooral vocht-afvoerend?

Zelf heb ik vandaag (10 graden Celsius) prima gereden in mijn geperforeerde pak met alleen een polo daaronder.... Geen moment koud gehad!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het raadzaam is een isolerende wind-stopper onder je pak te dragen i.v.m. de geperforeerde stukken.
 
vandaag met leren overall, met geperforeerde stukken gereden.. alleen een thermoshirtje en een majo er onder.. prima te doen :)


dat thermoshirtje heb ik dus ook :]
 
Laatst bewerkt:
Pffff

10+ graden buiten, met thermoskleding nog eronder en het nog koud krijgen.
Jij bestelt in Zuid-afrika zeker ook een warme chocomel?

-1 in het leer met een longsleeve eronder: dát is koud!
 
Ik kan me best voorstellen dat het even wennen is zo in dat leer. En het verschilt ook van mens tot mens :) Maar ik kan met dit weer heerlijk in m'n leren jasje karren met alleen een t-shirt eronder :] Moet ik er wel bij zeggen dat ik daaronder wel een textiel broek met voering draag.

Mooi pak trouwens! :Y Heb jij geen last van de wat brede schouders van 't Revit jasje? Dat heb ik wel een beetje...
 
Vanaf een graad of tien in het leer, met een long-sleeve eronder prima te doen.
Had je geen last van een koud hoofd, zo zonder helm ? ;)
 
@ Bleddn, weet niet waar jij woont maar bij mij kwam de temp niet boven de 6 graden....

@MooMoo, de jas zit eigenlijk als gegoten en heb geen last van de schouders.
het enigste is dat de knie stukken nogal op de boven kant van mijn knieen drukken en daar heb ik dus nogal wat last van,verder prima pakkie!

@EchoDelta, wij hier in de kop van noord holland zijn snoeihard en rijden altijd zonder helm dus zijn dat wel gewend :+

verder heb ik altijd in een textiele jas gereden met wintervoering en kraag die lekker warm zat.....mijn benen blijven redelijk op temperatuur maar doordat ik zonder wind bescherming vol in de wind zit is het bovenlichaam behoorlijk koud.....
 
Gister ook gereden met een alpinestars lederen combi met alleen een tshirt eronder. Doe ik altijd en vond het gister toch aardig warm. Buiten bivakkeren in een slaapzak onder een poncho met -20 begin dit jaar, dat was koud ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk effe voor een longsleeve van het merk craft. Lekker warm! Spul van windstopper is ook goed trouwens
 
Ik rij zelf nu wel weer in leer rond, maar met een thermpshirtje eronder waarvan de voorkant winddicht is... dat scheelt!
En een dikke thermobroek nu nog, dat wordt straks een dunnere.

Ik heb het hele jaar iets eronder, gewoon omdat ik het ook hygiënischer vind. Een leren pak kan je niet zo wassen en je zweet toch. Dus een katoenen legging eronder, en een t shirt, gooi je zo in de was :Y
 
Zo ff een lekker pakje gescoord op de MB utrecht,nml de revit replica.

Vandaag voor het eerst ff getoerd...was al enigzins voorbereid dat het in het begin wel eens niet zo lekker kon zitten. :N

Thuis aangekomen had ik dus ook 2 rode knieen,hoop dat dit na verloop van tijd wat beter gaat zitten maar zo aan de verhalen te lezen moet dit wel goed komen.

Ik had onder mijn pak een thermo pak aan maar vond het toch aardig koud.

tot welke temperatuur rijden jullie nog in leer rond en met welke onder pakken hebben jullie de beste ervaringen?
ik heb er zo een goed koop 2 delig skipak ding onder.

is het handig om zo een allround pak te kopen of een zomer/winter pak?

foteuhtje:[http://94.100.115.103/507600001-507650000/507641201-507641300/507641251_5_7FuJ.jpeg (afbeelding)]

Volgens mij heb ik jou zien rijden bij Hoorn?

Voorheen reed ik gewoon met een dun truitje onder m'n leer(kreeg niet meer onder m'n pak)
Bij extreme kou doe ik tegenwoordig wel eens m'n doorwerk jas over m'n motorjas.
Is nog oranje met reflectie ook _O-
 
De rode knieen gaan inderdaad wel over na een tijdje. Leer wordt wat soepeler en uitgerekt.
 
Ik heb met m'n leren pak met -15 nog gereden afgelopen winter.. ging goed :Y
Geen thermo pak eronder ofzo, wel dikke kleding..
 
@ Fighter Norrie: Hoorn klopt idd. ik was even doelloos opweg richting Enkhuizen.

@ RandyDaytona600: durf het bijna niet te zeggen ..... 525 euro (winkelprijs is 750)

Ik zal eens ff googlen naar zo een windstopper dat is mss wel wat,vroegah deden ze dat met een paar ouden kranten he? maar ja die druk inkt is ook nie alles.
 
Ik heb gisteren heerlijk gereden in het leer, met alleen een gewone longsleeve eronder. Na een tijdje wel een beetje last van koude bovenbenen. Onder de 5 graden begin ik het echt koud te krijgen, dan wil ik het rijden nog wel eens laten....
 
is dit misschien wat voor onder mijn pak,of zijn de randen onder aan de mouw te dik?

craft pro zero windstopper:


[http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VUWTPCQ3.jpg (afbeelding)]
dat is zeker een mooie! :Y
Wat kost die?? (ben te lui om te googelen ;) ) al gevonden... helaas geen dames -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan