Ervaring ContiRaceAttack Slick

heb 3 weken geleden op mettet een ongeval gehad, schuiver in voorlaatste linkse bocht (de snelste van het circuit)

er lagen continental race attack street banden op
vooraan 2.0 bar achteraan 1.8 bar

rijd er al jaren mee op straat en op diverse circuits
nooit geen problemen mee gehad en steeds heel tevreden van geweest

maar helaas die ene dag ging de achterkant in 1 keer volledig weg, zonder waarschuwing of wat dan ook.

het was midden in een bocht, dus gas was constant en men zithouding was op dat moment niet veranderd, mooi weer en geen natte baan.

kijk effe naar het filmpje:

Holy shit zeg, dat is idd zonder enige waarschuwing zo je achterkant onder je kont vandaan. :(
No way dat ik conti's ga gebruiken.
 
Afgelopen jaar met de slicks gereden 1:52 op Assen en gaan volgend OWCup seizoen weer met de Conti's rijden, met de Pirelli krijgen we de slijtage niet goed en met de conti geen last.
 
Ik heb er ook goede ervaringen mee!

Slicks hebben goede levensduur en met medium achter (soft als het echt warm is) en soft voor meer dan voldoende grip. Wel netjes de drukken aanhouden (achter 1.7-1.8 voor 2.1-2.3)
Ook de regenbanden gaan lekker, achter hard (medium is beter) en voor soft, goed voor 1:18 op zeiknat Mettet...

Zowel de Slicks als de Rains hebben best een redelijke waarschuwingszone, is mijn ervaring...
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar met de slicks gereden 1:52 op Assen en gaan volgend OWCup seizoen weer met de Conti's rijden, met de Pirelli krijgen we de slijtage niet goed en met de conti geen last.

Afgelopen seizoen ook 1.52 gereden met de Slick (soft), is gewoon een prima bandje, voor langzame rijders zoals wij :+

Denk dat er wel even goed verschil gemaakt moet worden, tussen de slick en straat band. Heb ook de straatband gereden en die vond ik ook niet geweldig. Slick is wel goed :Y
 
Afgelopen seizoen ook 1.52 gereden met de Slick (soft), is gewoon een prima bandje, voor langzame rijders zoals wij :+

Denk dat er wel even goed verschil gemaakt moet worden, tussen de slick en straat band. Heb ook de straatband gereden en die vond ik ook niet geweldig. Slick is wel goed :Y
Het topic gaat toch ook over de Slicks?!

Overigens zijn de ContiRaceAttack Comp. banden identiek aan de Slicks qua opbouw, het verschil is het rubber, dat warmt sneller op dan bij de Slicks (daar moet je warmers voor gebruiken).
Dat geldt niet voor de straatversie ContiRaceAttack Comp. Endurance, die is qua opbouw gelijk aan de straatbanden ContiSportAttack, die vervormen minder, geeft minder interne frictie, gebruikt een ander type rubber en geeft (veel) minder grip!
Ik heb Conti duitsland eens gebeld voor uitleg over hun race banden...
 
heb 3 weken geleden op mettet een ongeval gehad, schuiver in voorlaatste linkse bocht (de snelste van het circuit)

er lagen continental race attack street banden op
vooraan 2.0 bar achteraan 1.8 bar

rijd er al jaren mee op straat en op diverse circuits
nooit geen problemen mee gehad en steeds heel tevreden van geweest

maar helaas die ene dag ging de achterkant in 1 keer volledig weg, zonder waarschuwing of wat dan ook.

het was midden in een bocht, dus gas was constant en men zithouding was op dat moment niet veranderd, mooi weer en geen natte baan.

kijk effe naar het filmpje:
Mag ik vragen met welke banden je precies rondging? ContiRaceAttack Comp. endurance?
Welke rondetijd rijd reed je ermee op Mettet?
 
Dit seizoen voor het eerst conti slicks gebruikt.

Achter: medium
Voor: soft

Levensduur: goed, heb ze nu 5 of 6 dagen gebruikt voor een circuitdag. Kunnen nog wel een dagje mee, misschien twee. Ik bem verbaasd hoe goed ze zich houden, vooral op Zolder. Waar de rechterkant het zwaar heeft.
Prijs: 240 voor een setje. Scheeld me toch aan aardig bedrag t.o.v. pirellis en dunlops.
Grip: meer dan voldoende. Warmen best snel op en geven vertrouwen. Een keer mijn voorband voelen glijden, maar ik was verbaast over hoe goed je dit voelde en had nog tijd om de motor iets rechtop te brengen.


Een duits blad heeft ze getest. En daar kwamen ze zeer goed uit de test. Even googlen dus
Ps: ik rij niet meer met standaard vering en altijd met bandenwarmers.
 
de street versie heeft geen compounds ;)

rondetijden nooit gemeten, zat wel in de groep experts...
Je reed toch een RaceAttack volgens je eerste post? De enige RaceAttack die street legal is, is de compound Endurance (anders zijn het SportAttacks).
Maar zoals reeds geschreven: dit is een straatband die niet geschikt is om erg hard rond te gaan. Als je harder rondgaat dan, laten we zeggen 1:14, zijn straatbanden niet meer echt geschikt...
 
Je reed toch een RaceAttack volgens je eerste post? De enige RaceAttack die street legal is, is de compound Endurance (anders zijn het SportAttacks).
Maar zoals reeds geschreven: dit is een straatband die niet geschikt is om erg hard rond te gaan. Als je harder rondgaat dan, laten we zeggen 1:14, zijn straatbanden niet meer echt geschikt...
continental race attack street staat er op de band ;)
 
Met de endurance comp mag je wel op straat rijden.
Misschien dat dit wellicht toch dezelfde is?
 
Met de endurance comp mag je wel op straat rijden.
Misschien dat dit wellicht toch dezelfde is?
Dat denk ik ook; niet erg geschikt om al te hard mee rond te gaan, dus. Het is een straatband, immers...

Jij rijdt ook met de Conti slicks, lees ik hierboven? Waar vind jij ze voor die prijs, € 240,- per set?
 
http://m.motorradonline.de/motorrad...-continental-race-attack-slick/330669?seite=7

Endwertung.1067021.jpg.1703446.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan