Ervaring geluidsniveau Shoei Neotec

TedLasso46

Auribus teneo lupum.
21 nov 2007
32.015
63.174
Na jarenlang een Caberg Justissimo GT systeemhelm te hebben gedragen en me te hebben geërgerd aan de vrij slechte geluidsdemping hiervan recent een nieuwe helm gekocht.
Een Shoei Neotec.

Nu ben ik me er goed van bewust dat een stille helm niet bestaat. Ik moet echter zeggen dat ik meer had verwacht van de Shoei Neotec. Door een andere pasvorm dan de Caberg duwt hij mn otoplastieken (aan vervanging toe, 4 jaar oud) uit mijn oren. Resultaat: 0,0 demping.

Echter, ook met gewone gele schuimpjes vind ik het geluidsniveau van de Shoei erg hoog.
Uiteraard met alle luchtopeningen dicht en het halsding erin.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze helm en geluidsniveau?
 
ik heb een week of 6 terug ook de Neotec gekocht. Ik vind het geluid vergelijkbaar met de C3 die ik hiervoor had. Acceptabel, maar oordopjes zijn met elke helm nodig. ( puike helm trouwens)

Betreffende de Oto's: nooit meer doen, de meeste helmen duwen inderdaad de doppen weer een fractie van een mm je oren uit bij het opzetten, waardoor het dempende effect inderdaad teniet word gedaan. Bovendien veranderd je gehoorgang, zodat die op maat gemaakte doppen niet meer op maat zijn na ca. anderhalf jaar. Zonde van je 90,- euro dus.

Mijn tip: geniet van je mooie Neotec en gebruik die gele schuimpjes. Wax bolletjes helpt nog beter. Is dit echt onvoldoende, dan zul je moeten kijken of je iets met je windscherm kan. Hoger, vario, of juist lager. Dan zit je meer in de wind met je schouders en bovenlichaam, echter minder gebulder rond je helm.
 
Laatst bewerkt:
Rijd nu zelf 1 tot 1.5. jaar met de neotect (elke dag) en ben er erg tevreden over.
Voor snelweg gebruik langer dan 10 min zijn oordoppen wel echt nog nodig.

Hoe stil hij in vergelijking is met de C3(pro) weet ik niet.
 
Ik ben van een Caberg VR2 overgestapt op een Shoei Qwest en heb eigenlijk hetzelfde gehad.

Ik ging er van uit dat de Shoei stiller zou zijn (was een stuk duurder) maar dat viel vies tegen. Inmiddels heb ik voor mijn Shoei, een whisper kit en ear pads kocht (Shoei's hebben meestal ruimte voor blue oortjes en die kan je opvullen) maar niets helpt.

Ik heb nu een windjammer besteld (niet van Shoei) aangezien bij mij alle wind van onderen komt.
 
Shoei gebruik ik ook vanwege de uitstekende pasvorm voor mijn hoofd en de service beurten, 2x per jaar gaat de helm uit elkaar en weer in ekaar alles wordt nagekeken, kostenloos.

Ik gebruik de helm dagelijks ivm mijn werkzaamheden.
Dat ze niet de stilste zijn en best een bak herrie veroorzaken klopt helemaal maar daar was ik al van op de hoogte.

De whisperstrip helpt een klein beetje, een systeemhelm is meestal wat lawaaiiger, hoewel schuberth zijn zaakjes erg goed voormekaar heeft met de C3 pro.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan