Ervaring gevraagd - Schuberth S1 vs. S1 Pro

Sebo

MF veteraan
4 apr 2004
2.016
2
Hoi,

Ik rij al een jaar of 6 met een Schuberth S1, en die is eigenlijk aan vervanging toe. De pasvorm van de S1 is wat mij betreft perfect, maar ik vind de helm nogal zwaar en de druk op de nek nogal hoog (veel luchtweerstand).
De S1 Pro is helaas nog steeds even zwaar; ik ben benieuwd of de luchtweerstand lager geworden is.
Ik ga nog proefrijden, maar pas in het voorjaar, en ben wat ongeduldig, dus een vraag: heeft iemand ervaring met de luchtweerstand van de S1 Pro t.o.v. de S1?
 
Yep, ik zit vol in de wind.

Ik rij sinds juni een Triumph Speed Triple 2011 met alleen dat minimale puntige schermpje. En die motor wordt écht niet verkocht *O* *O*
 
Denk toch wachten op een test ritje :) voor de een is het een top helm voor de ander is het een rot helm.. ;) persoonlijke wensen zijn voor een ieder anders.
maar succes met kiezen en niet stiekem al gaan kopen he :P
 
deze ga ik volgen, heb ook een s1, en is idd geen lichte helm, maar weegt voor mij niet op tegen de stilte die deze helm biedt, dit icm het zonnevizier maakte voor mij het verschil in vergelijking met mijn shark, wat een herriebak was dat!
 
verschil in uiterlijke vorm (en dus aerodynamica) is verrekte klein tussen de S1 en de S1-pro... luchthappertjes bovenop zitten iets anders dacht ik, de bediening van je zonnevisier is anders en de binnenkant is anders bekleed... ik zou er niet verwachten dat je er veel op vooruit gaat.
 
Net gehoord dat de S1 Pro af importeur niet meer leverbaar is; alleen nog in een zeer beperkt aantal maten en kleuren. Eind 2012 komt blijkbaar de opvolger, de S2.

De timing van Schuberth begrijp ik niet, stoppen met de productie van een goed lopende helm en geen vervanger hebben.
Vreemd!
 
Net gehoord dat de S1 Pro af importeur niet meer leverbaar is; alleen nog in een zeer beperkt aantal maten en kleuren. Eind 2012 komt blijkbaar de opvolger, de S2.

De timing van Schuberth begrijp ik niet, stoppen met de productie van een goed lopende helm en geen vervanger hebben.
Vreemd!
van wie hoorde je dat dan? raar verhaal
 
ga de SR1 dan gewoon passen? :P scheelt zo 200 gram oid op de S1, en ziet er nog stoer uit ook.
Of is de ingebouwde zonnebril een eis?
 
Dat hoorde ik vanochtend via Email van Kalfsbeek Motoren Zwolle.
De website van Schuberth is net aangepast, en daar staat de S1 Pro nog gewoon op in allerlei kleuren. De R1 is wel verwijderd.

De SR1 heb ik gepast, de pasvorm is heel anders dan bij de S1 en past mij totaal niet. Wel een ontzettend lichte (en kleine) helm. Inderdaad geen zonnebril, en de ingebouwde zonnebril van de S1 is toch wel verrekte handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan