Ervaring handvatverwarming Oxford of Daytona

Lucasfalt

Die hard MF'er
16 jan 2006
917
12
Schoten - Belgie
Ik ben van plan handvatverwarming op mijn motor te plaatsen.
Oxford en Daytona lijken de meest voorkomende merken en liggen in dezelfde prijs categorie.
Wie heeft er ervaring met één van beide merken en met welk type?
Als je goede ervaringen hebt met een ander merk hoor ik dat ook graag. :)

GEEN commentaren dat ik verwarmde handschoenen moet kopen A.U.B.
 

mstx

MF veteraan
5 jun 2011
1.835
0
Bezoek site
Op m'n vorige motor had ik die van Daytona en op m'n huidige de Oxford HotGrips.
De voordelen van de Oxford zijn dat er al een beveiliging in zit tegen het leegtrekken van de accu, dus aansluiten is heel simpel. Ook is de temperatuur wat preciezer in te stellen.
De grote ronde knop van de Daytona is makkelijker blind te bedienen en de hoogste stand is naar wat ik mij kan herinneren warmer dan die van de Oxford.
 

Jeroen12

MF veteraan
14 jun 2001
5.081
46
58
Nieuwegein
Bezoek site
Op mijn woonwerk motor heb ik Oxford en op mijn 'goeie' motor Daytona. Oxford is idd fijner qua afstelling en beveiliging, maar het is een redelijk grote unit. De Daytona is heel mooi klein en de eerste stap is meteen al flink warm. Het is net wat je wilt. Ik ben tevreden over beide :)
Verwarmde handschoenen heb ik ook gehad en zijn heeerlijk als het flink koud is. Maar dan rijd ik toch niet meer ;)
 

diverr xx

Die hard MF'er
8 feb 2011
669
15
54
ijmond
ik heb de oxford op mijn 1100xx en ben daar heeeeel erg tevreden over. stand een is met zomerhandschoenen heel lekker .
je moet eigenlijk eens voelen bij iemand die ze er op heeft zitten!
 

Lucasfalt

Die hard MF'er
16 jan 2006
917
12
Schoten - Belgie
Bedankt voor alle reacties.
Beide blijken dus goed te zijn.
Ik ken iemand met Daytona's,maar er blijkt intussen een nieuw model te zijn met meer instelmogelijkheden. :)
Ik zal eens gaan kijken wat ik bij de dealer kan vinden.
 

Benjamin

MF veteraan
20 jun 2012
3.648
4
34
Alphen aan den Rijn
De eerder genoemde verwarmde handschoenen kan ik ook zeker aanraden! Daar zit de verwarming op de buitenkant van de hand, daar staat de wind op dus blijft dat warm. Handvatverwarming zit aan de binnenkant dus met de wind op de buitenkant koelt dit nog af.
 

jovadca

Rookie
5 mrt 2007
23
1
Hetgeen mijn voorganger verteld, klopt helemaal. Ik heb zelf eerst Hotgrips gehad en daar wordt alleen de binnenzijde van de hand verwarmt en NIET de buitenkant!
Later de verwarmde handschoenen gehad en dat is veel beter, omdat ook de buitenkant warm is waar de wind op komt.
Als ik je een advies mag geven; Neem de verwarmde handschoenen!

Succes met je besluit!
 

DKP

MF veteraan
1 jan 2012
26.962
38.129
Handvatverwarming is een goed ding, de tweede van mijn vier GSX F'en had het ook, maar weet niet meer welk merk, maar het werkte wel goed.
Verwarmde handschoenen is idd niet slecht, maar in beide gevallen lijkt het mij een goed idee om het te combineren met windkappen.

Ik zou terug handvatverwarming willen, maar wel in combinatie met windkappen. Dat het geen zicht is, windkappen op een sport/toer motor, kan mij weinig schelen.
 

egopro

MF'er
6 nov 2013
67
0
41
Utrecht
Op mijn vorige motor had ik Oxford, op mijn huidige motor Daytona. Ik vind de oxford qua bediening iets fijner, maar de Oxford heeft een grote bedieningsunit.
Ik heb de daytona laten aansluiten en die gaat met het contact mee uit dus geen probleem.
Ik heb op beide motoren handkappen dat is ook echt een aanrader. Maar als het serieus koud word doe ik lekker mijn vermande handschoenen aan.
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.408
927
34
Krommenie (Zaanstad)
Ik heb Daytona gehad en ik vond het echt waardeloos. Ze hebben een "start" stand, bedoelt om snel op te warmen, en daarna over te schakelen op de "on". Startstand mag je niet langer dan een paar minuten gebruiken. De startstand was echter de enige stand waarop ze bij mij warm werden, bij overschakelen naar de "on" koelden ze meteen weer af. Ik gebruikte ze dus altijd op de "start" stand, wat er in resulteerde dat de hele boel kapot ging. Daarna een paar euro's meer neergelegd en verwarmde handschoenen gekocht. Kan het iedereen aanraden! De handschoenen worden echt warm, en verwarmen juist aan de buitenkant, daar waar je hand koud wordt. Kost wat meer, maar is het dubbel en dwars waard.
 

erik99

MF veteraan
15 mrt 2005
5.136
15
49
Cuijk
Ik heb Oxfords erop zitten. En ik vind ze compleet waardeloos. Ik heb inmiddels een betere goede oplossing.
 
Laatst bewerkt:

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
5.850
451
53
Nieuw-Buinen
Ik heb Daytona gehad en er ook weer afgesloopt. het ene handvat was veel warmer dan het andere handvat. Waardeloos.
Heb nu verwarmde handschoenen. Gebruik ik overigens zelden, het is best een gedoe met die kabels.
 

Broos

MF veteraan
2 jan 2009
4.166
10
Ik heb ook handvat verwarming gehad..
Naast dat de installatie een hele klus is vond ik ze echt waardeloos.
Ze verwarmen alleen de binnenkant van je handen en zijn allen voelbaar met dunne handschoenen.
En wat draag je 's winters?
Juist, dikke gevoerde handschoenen en dan voel je er echt helemaal niks van.
Want de koude rijwind die nog veel en veel kouder aanvoelt dan de buitentemperatuur zorgt ervoor dat je nog steeds koude handen hebt.
Toen Gerbing handschoenen gekocht en, echt, dan is het een genot om tegen de koude oostenwind in te rijden.
 

Baffo

MF veteraan
30 apr 2005
2.515
0
Den Haag
www.mcha.nl
Kabeltje van de accu gaat naar de voorkant van mn zadel. Draadjes door mn jas heen, over mn rug (tussen de thermovoering en de jas zelf) door de mouwen weer naar buiten. De 5 standenschakelaar hangt daardoor altijd bij mn linkerbeen, kan er dus makkelijk bij. Bij afstappen even bij voorkant zadel ontkoppelen, super simpel eigenlijk. De schakelaar gaat dan in mn onderste linker jaszak en de draad blijft in/aan mn jas zitten.

Diverse motoren met diverse verwarmde handvatten gehad (en die van BMW zijn wel goed hoor) maar niets verwarmd zo goed als verwarmde handschoenen. En ze hebben ook nog ns hele goeie garantie. Ik had 1x een uitgevallen handschoen, zonder morren werd direct het hele paar vervangen (wel even terug naar de winkel met de bon en wachten op onderzoek door Gerbing zelf en nieuwe naar mij sturen) en rij sindsdien met het nieuwere model.

En echt waterdicht, ook prima als lente/herfst handschoenen te gebruiken zonder verwarming aan.

In de meeste winters rij ik maar op standje 1 (25%), dat is vaak al goed genoeg, juist omdat de voorkant/buitenkant wordt verwarmd, met handkappen op de motor, binnendoor rijdend. Bij echte kou en op de snelweg een enkel keertje op 50% maar echt zelden. En ik heb eigenlijk heel snel koude handen/voeten.
 
Laatst bewerkt:

janjaapdeluxe

Die hard MF'er
Donateur
27 nov 2006
289
3
Eindhoven
Hmm, topic gaat over verwarmde handvatten, net als topicstarter heb ik geen interesse in verwarmde handschoenen. On topic please ....
 
  • Like
Waarderingen: Moksel

Baffo

MF veteraan
30 apr 2005
2.515
0
Den Haag
www.mcha.nl
Mijn excuses, ik zie nu pas dat t idd ook in de first post vermeld staat

Denk wel aan ons als je 1x zwaait in de winter en je hand meteen wéér koud is 8-)
 

janjaapdeluxe

Die hard MF'er
Donateur
27 nov 2006
289
3
Eindhoven
Denk dat'm daar het verschil zit: als ik in de winter naar je zwaai is het vanuit de auto :)

Als in de winter zou doorrijden zou ik misschien ook aan de verw handschoenen gaan.
 

Anon

MF veteraan
31 jan 2010
3.747
0
Ik hoor niemand over handkappen icm met handvatverwarming, ik heb zelf alle twee niet maar ik begreep dat die handkappen heel veel koude wind tegenhouden en zo de verwarmde handvatten beter laten werken.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee
 

Willemvu

MF veteraan
12 jan 2013
1.801
17
Den Haag
Ik heb handkappen en handvatverwarming van Daytona. Destijds voor 15 euro tweedehands gekocht via marktplaats. Drie standen off, start, en on. Start is eigenlijk de opwarmstand, dan wordt de boel echt heet. Op on wordt het lekker warm, maar als het echt koud is buiten schakel ik ook wel weer eens naar start. Dat is nog wel eens vaak schakelen, net te heet op start en net te koud op on. Maar dat zijn 3 dagen in het jaar, en ik heb snel koude handen.

Installatie heb ik via een relaisje gedaan, zodat ik de boel wel redelijk rechtstreeks aan de accu kon hangen (dan werkt de verwarming optimaal) maar dat ik niet mijn accu leeg kan trekken als ik vergeet mijn handvatverwarming uit te zetten bij het afstappen.

Handkappen houden inderdaad de wind van je handen en dat scheelt een hoop. Maar wat ook veel scheelt is een goeie jas, want als je bloed al koud is als het je pols eenmaal bereikt worden je handen ook nooit meer warm. Een verwarmde jas kan daar weer bij helpen ;)
 
Laatst bewerkt: