Ervaring handvatverwarming Oxford of Daytona

Hoewel er een censuur op rust wil ik dan toch nog even melden dat verwarmde handschoenen niet dikker zijn dan een normaal voor/na-jaar paar.
 
Bedankt voor alle reacties,ik heb intussen een set van Oxford gekocht die ik binnenkort zal monteren.
Handschoenen wil ik niet omdat die te dik zijn en ik toch niet rij als het echt zeer koud is.

Eh? Ze zijn juist niet dik, want verwarmd, en zijn zonder verwarming goed voor herfst/lente.
Oudere Gerbings waren wel wat dikker dan die ik nu kreeg na kosteloze vervanging.
 
Ik hoor niemand over handkappen icm met handvatverwarming, ik heb zelf alle twee niet maar ik begreep dat die handkappen heel veel koude wind tegenhouden en zo de verwarmde handvatten beter laten werken.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee

Ja ik

2mhhgrn.png


Helpt enorm in de winter.


Houd er ook even rekening mee dat als je handschoenen met Goretex hebt dat deze niet meer waterdicht zijn bij gebruik van de verwarming (tenzij je de speciale uitvoering hebt voor gebruik met handvatverwarming).

Onzin. Ik heb vandaag ruim 2 uur op de motor gezeten waarvan de helft keiharde regen. Eigenlijk was alles nat behalve de binnenkant van mijn Eska Goretex (Gate X-Trafit GTX) handschoenen _O- Daarbij had ik de handvatverwarming dus op standje frikandel staan. Ik zie nergens staan dat deze handschoenen speciaal voor handvatverwarming zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ervaring met Oxfort, zeer tevreden.
Zit tegenwoordig een automatische uit schakekstand op zodat ie de accu niet leegtrwkt.

Mocht je deze willen aanschaffen, Ten Kate heeft ze heel 2015 in de aanbieding voor 59 euro. Scheelt toch weer ;)
 
In principe is het geen onzin. Goretex laat waterdamp door van warm naar koud en in de regen met hvv aan is dat dus van buiten naar binnen. Maar het is damp en geen lekkage. Daarbij zal je hand (hoe koud ook) warmer zijn dan buiten, dus die damp zou logischer wijs de handschoen ook weer moeten verlaten.

Zover de theorie. Ik heb dezelfde ervaring. Goretex handschoen en in de regen gewoon de hvv aan, geen vocht problematiek.

En by the way: koude handen? Extra broek of trui aan, dan verhoog je je kerntemperatuur en koelen je extremiteiten minder hard af.

En hier Oxford. Bediening goed, montage eitje.
 
Laatst bewerkt:
In principe is het geen onzin. Goretex laat waterdamp door van warm naar koud en in de regen met hvv aan is dat dus van buiten naar binnen. Maar het is damp en geen lekkage. Daarbij zal je hand (hoe koud ook) warmer zijn dan buiten, dus die damp zou logischer wijs de handschoen ook weer moeten verlaten.

Als de buitenkant van de handschoen nat is gaat de luchtvochtigheid daaronder gewoon naar de 100% met of zonder hvv.
 
Als de buitenkant van de handschoen nat is gaat de luchtvochtigheid daaronder gewoon naar de 100% met of zonder hvv.

Als de buitenkant van Goretex nat is laat het sowieso geen damp meer door, dan is het "gewoon" een waterdichte handschoen. En daar krijg je klamme handen in, that's all
 
Om verder offtopic te gaan: ik had idd met een goretex broek en zadelverwarming (jaja) dat als ik die aanzette met regen mijn anders waterdichte broek dan wel vocht doorliet. Zat je alsnog met een nat kruis :P
 
Tja, dan is handvatverwarming ook maar een "hebbedingetje".
Wanneer gaat je motor in de winterstalling?
Ik doe +/- 15000 km per jaar en doe die hoofdzakelijk tijdens dagtrips van 600-700 km en tijdens vakanties.
Rondjes rond de kerktoren en woon-werk verkeer doe ik niet.
In de winter ga ik dus niet voor de lol 600 km op een dag rijden bij erg koud weer.
Maar als ik in de bergen zit of 's morgens vroeg vertrek kan het ook wel eens fris zijn,en juist daarvoor wilde ik verwarmde handvaten.
Dan kan ik met zomerhandschoenen rijden,en als het koud wordt gewoon even de verwarming aan zonder dat ik moet stoppen om andere handschoenen aan te doen. :+
 
Gisteren een paar Sport Hot Grips aangeschaft op de Mega Markt in Bodegraven. Van de week monteren en ik zal de bevindingen laten weten.
 
Hetgeen mijn voorganger verteld, klopt helemaal. Ik heb zelf eerst Hotgrips gehad en daar wordt alleen de binnenzijde van de hand verwarmt en NIET de buitenkant!
Later de verwarmde handschoenen gehad en dat is veel beter, omdat ook de buitenkant warm is waar de wind op komt.
Als ik je een advies mag geven; Neem de verwarmde handschoenen!

Succes met je besluit!

Hier ben ik het maar ten dele mee eens. Handvatverwarming heb je namelijk altijd bij je. Ook als het 's ochtends eens wat frisser is, het boven op de berg wat kouder is, of als je wat later in de avond pas naar huis kunt. Je hoeft dan niet heel de tijd te wisselen en bent niet afhankelijk van het feit dat je wel of niet de juiste handschoenen bij hebt.
 
Hier ben ik het maar ten dele mee eens. Handvatverwarming heb je namelijk altijd bij je. Ook als het 's ochtends eens wat frisser is, het boven op de berg wat kouder is, of als je wat later in de avond pas naar huis kunt. Je hoeft dan niet heel de tijd te wisselen en bent niet afhankelijk van het feit dat je wel of niet de juiste handschoenen bij hebt.
En je hoeft geen accu's op te laden of jezelf met een snoer aan de motor te koppelen.
Ik denk toch dat ik maar een setje ga bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan