Ervaring handvatverwarming Oxford of Daytona

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.882
884
Ik ben van plan handvatverwarming op mijn motor te plaatsen.
Oxford en Daytona lijken de meest voorkomende merken en liggen in dezelfde prijs categorie.
Wie heeft er ervaring met één van beide merken en met welk type?
Als je goede ervaringen hebt met een ander merk hoor ik dat ook graag. :)

GEEN commentaren dat ik verwarmde handschoenen moet kopen A.U.B.
 
Op m'n vorige motor had ik die van Daytona en op m'n huidige de Oxford HotGrips.
De voordelen van de Oxford zijn dat er al een beveiliging in zit tegen het leegtrekken van de accu, dus aansluiten is heel simpel. Ook is de temperatuur wat preciezer in te stellen.
De grote ronde knop van de Daytona is makkelijker blind te bedienen en de hoogste stand is naar wat ik mij kan herinneren warmer dan die van de Oxford.
 
Op mijn woonwerk motor heb ik Oxford en op mijn 'goeie' motor Daytona. Oxford is idd fijner qua afstelling en beveiliging, maar het is een redelijk grote unit. De Daytona is heel mooi klein en de eerste stap is meteen al flink warm. Het is net wat je wilt. Ik ben tevreden over beide :)
Verwarmde handschoenen heb ik ook gehad en zijn heeerlijk als het flink koud is. Maar dan rijd ik toch niet meer ;)
 
ik heb de oxford op mijn 1100xx en ben daar heeeeel erg tevreden over. stand een is met zomerhandschoenen heel lekker .
je moet eigenlijk eens voelen bij iemand die ze er op heeft zitten!
 
Bedankt voor alle reacties.
Beide blijken dus goed te zijn.
Ik ken iemand met Daytona's,maar er blijkt intussen een nieuw model te zijn met meer instelmogelijkheden. :)
Ik zal eens gaan kijken wat ik bij de dealer kan vinden.
 
De eerder genoemde verwarmde handschoenen kan ik ook zeker aanraden! Daar zit de verwarming op de buitenkant van de hand, daar staat de wind op dus blijft dat warm. Handvatverwarming zit aan de binnenkant dus met de wind op de buitenkant koelt dit nog af.
 
Hetgeen mijn voorganger verteld, klopt helemaal. Ik heb zelf eerst Hotgrips gehad en daar wordt alleen de binnenzijde van de hand verwarmt en NIET de buitenkant!
Later de verwarmde handschoenen gehad en dat is veel beter, omdat ook de buitenkant warm is waar de wind op komt.
Als ik je een advies mag geven; Neem de verwarmde handschoenen!

Succes met je besluit!
 
Handvatverwarming is een goed ding, de tweede van mijn vier GSX F'en had het ook, maar weet niet meer welk merk, maar het werkte wel goed.
Verwarmde handschoenen is idd niet slecht, maar in beide gevallen lijkt het mij een goed idee om het te combineren met windkappen.

Ik zou terug handvatverwarming willen, maar wel in combinatie met windkappen. Dat het geen zicht is, windkappen op een sport/toer motor, kan mij weinig schelen.
 
Op mijn vorige motor had ik Oxford, op mijn huidige motor Daytona. Ik vind de oxford qua bediening iets fijner, maar de Oxford heeft een grote bedieningsunit.
Ik heb de daytona laten aansluiten en die gaat met het contact mee uit dus geen probleem.
Ik heb op beide motoren handkappen dat is ook echt een aanrader. Maar als het serieus koud word doe ik lekker mijn vermande handschoenen aan.
 
Ik heb Daytona gehad en ik vond het echt waardeloos. Ze hebben een "start" stand, bedoelt om snel op te warmen, en daarna over te schakelen op de "on". Startstand mag je niet langer dan een paar minuten gebruiken. De startstand was echter de enige stand waarop ze bij mij warm werden, bij overschakelen naar de "on" koelden ze meteen weer af. Ik gebruikte ze dus altijd op de "start" stand, wat er in resulteerde dat de hele boel kapot ging. Daarna een paar euro's meer neergelegd en verwarmde handschoenen gekocht. Kan het iedereen aanraden! De handschoenen worden echt warm, en verwarmen juist aan de buitenkant, daar waar je hand koud wordt. Kost wat meer, maar is het dubbel en dwars waard.
 
Dat waren de oude Daytona's met zo'n schakelaar. Hopelijk is de nieuwe versie beter :P
 
Ik heb Oxfords erop zitten. En ik vind ze compleet waardeloos. Ik heb inmiddels een betere goede oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Daytona gehad en er ook weer afgesloopt. het ene handvat was veel warmer dan het andere handvat. Waardeloos.
Heb nu verwarmde handschoenen. Gebruik ik overigens zelden, het is best een gedoe met die kabels.
 
Ik heb ook handvat verwarming gehad..
Naast dat de installatie een hele klus is vond ik ze echt waardeloos.
Ze verwarmen alleen de binnenkant van je handen en zijn allen voelbaar met dunne handschoenen.
En wat draag je 's winters?
Juist, dikke gevoerde handschoenen en dan voel je er echt helemaal niks van.
Want de koude rijwind die nog veel en veel kouder aanvoelt dan de buitentemperatuur zorgt ervoor dat je nog steeds koude handen hebt.
Toen Gerbing handschoenen gekocht en, echt, dan is het een genot om tegen de koude oostenwind in te rijden.
full
 
Kabeltje van de accu gaat naar de voorkant van mn zadel. Draadjes door mn jas heen, over mn rug (tussen de thermovoering en de jas zelf) door de mouwen weer naar buiten. De 5 standenschakelaar hangt daardoor altijd bij mn linkerbeen, kan er dus makkelijk bij. Bij afstappen even bij voorkant zadel ontkoppelen, super simpel eigenlijk. De schakelaar gaat dan in mn onderste linker jaszak en de draad blijft in/aan mn jas zitten.

Diverse motoren met diverse verwarmde handvatten gehad (en die van BMW zijn wel goed hoor) maar niets verwarmd zo goed als verwarmde handschoenen. En ze hebben ook nog ns hele goeie garantie. Ik had 1x een uitgevallen handschoen, zonder morren werd direct het hele paar vervangen (wel even terug naar de winkel met de bon en wachten op onderzoek door Gerbing zelf en nieuwe naar mij sturen) en rij sindsdien met het nieuwere model.

En echt waterdicht, ook prima als lente/herfst handschoenen te gebruiken zonder verwarming aan.

In de meeste winters rij ik maar op standje 1 (25%), dat is vaak al goed genoeg, juist omdat de voorkant/buitenkant wordt verwarmd, met handkappen op de motor, binnendoor rijdend. Bij echte kou en op de snelweg een enkel keertje op 50% maar echt zelden. En ik heb eigenlijk heel snel koude handen/voeten.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, topic gaat over verwarmde handvatten, net als topicstarter heb ik geen interesse in verwarmde handschoenen. On topic please ....
 
Mijn excuses, ik zie nu pas dat t idd ook in de first post vermeld staat

Denk wel aan ons als je 1x zwaait in de winter en je hand meteen wéér koud is 8-)
 
Denk dat'm daar het verschil zit: als ik in de winter naar je zwaai is het vanuit de auto :)

Als in de winter zou doorrijden zou ik misschien ook aan de verw handschoenen gaan.
 
Ik hoor niemand over handkappen icm met handvatverwarming, ik heb zelf alle twee niet maar ik begreep dat die handkappen heel veel koude wind tegenhouden en zo de verwarmde handvatten beter laten werken.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee
 
Ik heb handkappen en handvatverwarming van Daytona. Destijds voor 15 euro tweedehands gekocht via marktplaats. Drie standen off, start, en on. Start is eigenlijk de opwarmstand, dan wordt de boel echt heet. Op on wordt het lekker warm, maar als het echt koud is buiten schakel ik ook wel weer eens naar start. Dat is nog wel eens vaak schakelen, net te heet op start en net te koud op on. Maar dat zijn 3 dagen in het jaar, en ik heb snel koude handen.

Installatie heb ik via een relaisje gedaan, zodat ik de boel wel redelijk rechtstreeks aan de accu kon hangen (dan werkt de verwarming optimaal) maar dat ik niet mijn accu leeg kan trekken als ik vergeet mijn handvatverwarming uit te zetten bij het afstappen.

Handkappen houden inderdaad de wind van je handen en dat scheelt een hoop. Maar wat ook veel scheelt is een goeie jas, want als je bloed al koud is als het je pols eenmaal bereikt worden je handen ook nooit meer warm. Een verwarmde jas kan daar weer bij helpen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan