ervaring imitatie kuipwerk vs orginele

mcel

Rookie
18 mei 2007
1
0
Wie heeft er hier ervaring met imitatie kappen en wat zijn de ervaringen?
Mijn kappen zijn zo een beetje allemaal gescheurd / geschaafd of afgebroken ;( en ben dus op zoek naar nieuwe kappen / kuipen.
Als ik een beetje google kom ik niet echt verhelderende antwoorden tegen, misschien hier wel.
Ik hoor het graag..
 
Het is maar net wat voor motor je hebt qua waarde en wat jij mooi vindt.

Ik repareer en spuit veel motoren en ik weet inmiddels uit ervaring dat kappen heel erg kapot moeten zijn wil ik ze niet meer kunnen repareren.

Maar je kan op Marktplaats ook complete imitatie kappensetten kopen in de meest wilde kleuren en dan is je motor ook weer mooi.

Maar het volgende is iets om over na te denken:

Vaak is dat imitatiespul troep. Pasvorm, kleur, stickers kan van slechtere kwaliteit zijn (kan, hoeft niet altijd). De imitatiezooi die ik gehad heb was NOOIT mooi strak. Meestal zit er geen tank bij (als je van die complete kappensets koopt) dus die moet ook in kleur worden gespoten maar dat valt vaak tegen qua prijs.

En je ziet het verschil ALTIJD. Je geeft een hoop geld uit aan die troep maar iedere blinde kan meteen zien dat de kappen niet origineel meer zijn en dat moet je dus aanhoren tot je de motor verkoopt en als je dat doet zal je zien dat je je "besparing" dubbel en dwars kwijt bent omdat de motor flink in waarde is gezakt dankzij die imiatie troep. Dus als geldbesparing je belangrijkste motivatie is zou ik toch 's informeren wat netjes repareren en spuiten van je originele kappenset kost.

Als je foto's hebt van de schade wil ik best 's een offerte afschieten, ik denk dat je nog verbaast zal zijn over de prijs. En dan valt er ook best te praten over een ander kleurtje of leuke striping ofzo, ik ben wel in voor een uitdaging.

En de kwaliteit is ook niet verkeerd ofzo, en neem van me aan dat dit best wel flink wat schade had toen ik het kreeg:
P8170004.jpg


Rene
 
Laatst bewerkt:
:^

Ken een aantal mensen met kappen via Auctmarts en die gaan vroeg of laat toch weer terug naar origineel kuipwerk.
En gevloekt dat ze hebben om de imitiatieset pas te maken.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan