Ervaring Mad racing met testbank resultaten

StreetCore

Die hard MF'er
19 mei 2008
794
0
noord holland
Hoi,

Nadat mijn daytona vorig jaar door de locale triumph dealer onder handen was genomen vond ik hem niet heel lekker meer lopen.
Ze hadden hem op gevoel en volgens het boekje waarschijnlijk afgesteld.
Mede doordat er een snelle nokken as ,een dyno jet kit open lucht filters en andere dempers in zitten had hij naar mijn idee wel wat rijker afgesteld mogen worden.

Ik ben naar madracing in langedijk gegaan.(http://www.madracing.nl/)

na de test run blijkt de motor id.d. te zuing te zijn afgesteld en zit er een behoorlijke dip in het vermogen.
Ook zouden mijn kleppen op de langere termijn kunnen verbranden....

hieronder de resultaten waar ik me verder niet voor hoef te schamen maar ik heb wel een afspraak gemaakt op 9 april voor een afstel dagje. :P

Hierbij word alles optimaal afgesteld en worden er net zo lang runs op de bank gemaakt tot hij helemaal op en top draaid.

ik heb verder een heel goed gevoel bij madracing eraan over gehouden,zeer geintereseerd heel helder en duidelijk en zeer professioneel. :}

Ik houd jullie op de hoogte van het eindresultaat.

Foto-FSVJIQ8O.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn cb1000r is er laatst op de bank geweest om de rapidbike af te stellen.
Het is mij erg goed bevallen,mark is wat dat betreft een piet-lut.
Het moet gewoon goed.

Als ik ooit mijn flats op m`n X4 heb zitten dan gaat hij ook die kant op.
 
is gewoon goed daar, mark is een echte tuner dus gaat echt niet een onzin uitdraai maken.

Ze hebben niet voor niets allerlei tune werk gedaan voor racers en een eigen race team gehad.... ga er maar es op zaterdag heen dan zul je zien hoe druk het daar is.
 
afstellen is vanaf 50/60 euro ofzo, en gewoo een normale run is iets van 15 of 25 euro ofzo

staat allemaal op hun website

Run is 30 euries en afstellen vanaf 60.
Hangt er vanaf hoeveel runs er gemaakt moeten worden en het aantal uurtjes die er in gaan zitten.
Bij mijn cb1000r moest de rapidbike geprogrammeerd worden.
Ik heb er een rapidbike van een fireblade 07 op zitten en daar loopt hij dus niet op.
Mark heeft de map eruit moeten halen en compleet van 0 af een map moeten maken.
Het was zijn eerste cb1000r en ik was iets van een €240,00 kwijt.
Als je een fiets hebt waar meer van bekend is kwa afstellingen,zal het een stuk lager uitvallen.
 
bij mij is het niet te zeggen aangezien ik de 1ste was met een daytona 900 uit 93.
ik heb al een dynojet kit en dat scheelt ook lin de kosten.
Het gaat hem dus vooral in de uren zitten en dat zou nog wel eens kunnen oplopen tot een 250 euro in het meest ongunstige geval maar het kan ook veel lager uitvallen.
ik laat ook meteen mijn vering afstellen.

het is dus van jouw motor afhankelijk,wat je hebt en wat je uiteindelijk wilt.

een test run kost 30 euro en dan weet je meer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan