Ervaring Maxxis SuperMaxx

miVTRchael

MF'er
4 mei 2004
80
0
amsterdam
Je leest erg weinig over Maxxis SuperMaxx banden en daar ga ik nu verandering in brengen.
Tegenwoordig heb ik er een setje opzitten en wil toch vertelen wat mijn ervaring ermee is. Wel heb ik een tijdje gezocht naar informatie met de band maar tevergeefs.

Ik ben overigens geen extreme circuitrijder en onderstaande is mijn persoonlijke ervaring.

Ik ben vrij positief over deze banden.
Hiervoor had ik ervaring met Bridgestone banden BT010/012/020 en ik merk toch wel een verschil.

Als je met de Bridgestones rijdt lijkt het wel of deze je constant vertellen dat ze grip zat hebben. In de bochten geven ze je het gevoel dat het kan.
Bridgestones zeggen: "Ga maar verder, het lukt wel".
Als je bij de grens komt laten ze dit wel weten.

Nu zit het met de grip van de Supermaxx zeker wel goed, ze doen geen stapje opzij (mits opgewarmd!).
Echter lijkt het wel of je vertrouwen in de band moet hebben want ze vertellen het je nauwelijks.
Supermaxx zeggen: "Heb vertrouwen en vergeet ons maar, het komt wel goed allemaal".
Uiteindelijk lukt het ook en ze hebben zeker grip zat. Maar je moet ze vertrouwen, ze vertellen je minder dan de Bridgestone.

De SuperMaxx zijn goedkoper dan de Bridgestone’s en ik denk dat ze voor het gros van de motorrijders dik in orde zijn.
Persoonlijk moet ik meer vertrouwen kweken bij deze banden en daar ben ik druk mee bezig.
Over de grip ben ik zeer te spreken als ze warm zijn, je kan dan lekker gummen.

MAAARRRR koude banden is een ander verhaal.
Een koude Bridgestone voel je op een of andere manier dat hij grip te kort gaat komen.
Een koude SuperMaxx stapt gewoon opzij en dat heb ik al vaak gemerkt.
Ook lijkt het wel of de Bridgestone's eerder op werktemperatuur zijn.
Maar omdat de SuperMaxx je weinig vertellen moet je maar raden dat ze op temperatuur zijn.

Ik ben tevreden over de SuperMaxx banden, zeker door de prijs/kwaliteit verhouding. Daarbij doet Maxxis het goed in de SuperMotard.

Of ik hierna weer Maxxis neem?
Weet het niet zeker.
Wellicht als ik in een rijke bui ben niet, dan ga ik voor Bridgestone's.
Als ik minder te besteden heb ga ik toch voor de SuperMaxx.
Vraag me alleen af hoe de Supermaxx zich houdt tegenover een Continental.

Het lijkt erop dat het met de levenduur ook wel goed zit, vergelijkbaar met Bridgestone's. Meer nieuws hierover komt later.
 
Nou, ik heb ook een setje Supermaxen gehad en ben erg te spreken over de rijkwaliteit. Voor de verandering heb ik nu een BT020 achteropliggen en een Dunlop 208 voor. Ik vond direct na de wisseling de BT020 harder aanvoelen i.v.m. de maxis. Leek een stuk minder comfortabel. De Maxis heb ik mooi rond opgereden in 7000 km. Met de BT020 heb ik inmiddels 12000 erop staan en hij kan nog ff mee. Wel rijd ik de BT020 niet zo rond als de Maxis. Maar ja, als de maxis iets goedkoper is dan de bridgestone maar hij gaat wel bijna twee keer korter mee, dan weet ik het wel.
En eerlijk gezegd vraag ik me af of wij gewone wegpiraten nou echt dat verschil voelen od dat we denken dat er een merkbaar verschil is. Een slecht rijdende band moet ik nog tegenkomen.

supermaxx is ook meer van 010-014 type, niet 020, daar heeft maxxis weer andere banden voor die ook prima zijn en ook wel 20.000km meegaan :)
 
Je leest erg weinig over Maxxis SuperMaxx banden en daar ga ik nu verandering in brengen.
Tegenwoordig heb ik er een setje opzitten en wil toch vertelen wat mijn ervaring ermee is. Wel heb ik een tijdje gezocht naar informatie met de band maar tevergeefs.

Ik ben overigens geen extreme circuitrijder en onderstaande is mijn persoonlijke ervaring.

Ik ben vrij positief over deze banden.
Hiervoor had ik ervaring met Bridgestone banden BT010/012/020 en ik merk toch wel een verschil.

Als je met de Bridgestones rijdt lijkt het wel of deze je constant vertellen dat ze grip zat hebben. In de bochten geven ze je het gevoel dat het kan.
Bridgestones zeggen: "Ga maar verder, het lukt wel".
Als je bij de grens komt laten ze dit wel weten.

Nu zit het met de grip van de Supermaxx zeker wel goed, ze doen geen stapje opzij (mits opgewarmd!).
Echter lijkt het wel of je vertrouwen in de band moet hebben want ze vertellen het je nauwelijks.
Supermaxx zeggen: "Heb vertrouwen en vergeet ons maar, het komt wel goed allemaal".
Uiteindelijk lukt het ook en ze hebben zeker grip zat. Maar je moet ze vertrouwen, ze vertellen je minder dan de Bridgestone.

De SuperMaxx zijn goedkoper dan de Bridgestone’s en ik denk dat ze voor het gros van de motorrijders dik in orde zijn.
Persoonlijk moet ik meer vertrouwen kweken bij deze banden en daar ben ik druk mee bezig.
Over de grip ben ik zeer te spreken als ze warm zijn, je kan dan lekker gummen.

MAAARRRR koude banden is een ander verhaal.
Een koude Bridgestone voel je op een of andere manier dat hij grip te kort gaat komen.
Een koude SuperMaxx stapt gewoon opzij en dat heb ik al vaak gemerkt.
Ook lijkt het wel of de Bridgestone's eerder op werktemperatuur zijn.
Maar omdat de SuperMaxx je weinig vertellen moet je maar raden dat ze op temperatuur zijn.

Ik ben tevreden over de SuperMaxx banden, zeker door de prijs/kwaliteit verhouding. Daarbij doet Maxxis het goed in de SuperMotard.

Of ik hierna weer Maxxis neem?
Weet het niet zeker.
Wellicht als ik in een rijke bui ben niet, dan ga ik voor Bridgestone's.
Als ik minder te besteden heb ga ik toch voor de SuperMaxx.
Vraag me alleen af hoe de Supermaxx zich houdt tegenover een Continental.

Het lijkt erop dat het met de levenduur ook wel goed zit, vergelijkbaar met Bridgestone's. Meer nieuws hierover komt later.


miVTRchael, bedankt voor de goeie tip. ik heb supermax voor en achter laten monteren voor 178,00. incl. montage op de bandit voor 193,00 bij
Suomy-Racing in st oedenrode
suomy-racing@wanadoo.nl

de eerste indruk een band die prachtig stuurt. ik was al een paar jaar aan pilot road gewend, maar maxxis rijdt super. en als ze de helft van de kilometers van de pilot road halen ben ik al tevreden
 
Laatst bewerkt:
ik hoef die &^*(#$&HR*G&R*) Maxxis banden niet .

lees maar eens wat bandentesten in de bladen , dan staan ze altijd onderaan.

ik heb er zelf nooit mee gereden omdat ik altijd voor de goede merken ga.

liever betaal ik een paar tientjes meer zodat ik ook onder extreme omstandig

heden erop kan vertrouwen. me leven is me meer waard .

bridgestone/pirelli/michelin/avon.
 
ik hoef die &^*(#$&HR*G&R*) Maxxis banden niet .

lees maar eens wat bandentesten in de bladen , dan staan ze altijd onderaan.

ik heb er zelf nooit mee gereden omdat ik altijd voor de goede merken ga.

liever betaal ik een paar tientjes meer zodat ik ook onder extreme omstandig

heden erop kan vertrouwen. me leven is me meer waard .

bridgestone/pirelli/michelin/avon.
Erg ongenuanceerd voor een BMW-rijder. Maxxis is echt top voor B12!
 
Heb d'r ook een tijd mee gereden. Banden gaven mij niet echt veel vertrouwen, vooral niet in de regen en onder wat koudere omstandigheden. Sinds ik er andere banden op heb liggen rijdt het in ieder geval een stuk prettiger. Voor mij hoeven die Maxxis krengen dus niet meer.
 
Erg ongenuanceerd voor een BMW-rijder. Maxxis is echt top voor B12!

sorry , ik wil alleen maar waarschuwen tegen al die chinese/koreaanse troep die hier voor dumpprijzen op de markt komt.
als je maxxis top vind , dan rijd jij niet veel motor waarschijnlijk.
als je die Bandit stevig aan de tand gaat voelen , moet je toch wel met
beter schoeisel over de brug komen.
mij maakt het niet uit hoor , het is jou leven en jou motor.
 
Elk motorbedrijf dat onderdelen van hocoparts levert kan maxxis banden leveren. de supermaxx is al gauw een eurotje of 50,-- goedkoperop een achterband.
Maxxis heeft in europa niet zo'n groot marketing apparaat. hoe is het toch mogenlijk dan dat je in andere europese landen goedkopere banden van michelin/bridgestone/enz. kunt krijgen, zijn die ook van mindere kwaliteit?
Ik moet wel zeggen dat ik alleen ervaring heb met maxxis voor de mindere snelle motoren, maar ik ben ook tevreden over Avon en IRC , Ja ik rijd ook als het regent,vriest,sneeuwt, en ijzelt
 
Ik ga volgende week zaterdag een setje supermaxx monteren, vel verschillende reacties hier maar ik kan pas oordelen als ik ze zelf getest heb.
En luisteren naar een test in een blad vind ik niet erg slim, jammer dat er geen Jeremy Clarkson in de motorwereld is want dat is de enige die een eerlijk antwoord duft te geven.
Geef eens een slecht resultaat in een blad en je bent een sponsor kwijt en aangezien maxxis weinig lijkt te sponsoren (gezien de (on)bekendheid) kunnen ze die ook niet kwijt raken.
De topicstarter had een goede opbouw in z'n verhaal en de rest die de banden afkraken zullen wel net zo rijden als comuniceren, zonder erg veel na te denken 8-)
 
Ik ga volgende week zaterdag een setje supermaxx monteren, vel verschillende reacties hier maar ik kan pas oordelen als ik ze zelf getest heb.
En luisteren naar een test in een blad vind ik niet erg slim, jammer dat er geen Jeremy Clarkson in de motorwereld is want dat is de enige die een eerlijk antwoord duft te geven.
Geef eens een slecht resultaat in een blad en je bent een sponsor kwijt en aangezien maxxis weinig lijkt te sponsoren (gezien de (on)bekendheid) kunnen ze die ook niet kwijt raken.
De topicstarter had een goede opbouw in z'n verhaal en de rest die de banden afkraken zullen wel net zo rijden als comuniceren, zonder erg veel na te denken 8-)

jij hebt straks genoeg om over na te denken.

succes ermee.
 
ik rij al een tijd maxxis. in de regen iets minder, maar ik weet niet of dat komt door de TLR die vooral op 1e versnellingsrotondes erg nerveus is.

als ze goed warm zijn heb ik absoluut geen klachten, en hij gaat al bijna 8000km mee. wel zijn ze idd minder ron dan de diablo's die ik er eerst onder had, omgooien van de motor duurt langer. ik heb er mee op zandvoort gereden en IK had geen gebrek aan grip, maar mss iemand die harder gaat dan ik wel dat kan ik niet zeggen.

dus:
- in kou en regen minder
- minder rond

- bij goed warm rijden genoeg grip
- goedkoop
- niets mis met levensduur bij mij, maar ik rij ook hele jaar door, ik rag niet alleen maar.
 
ik rij al een tijd maxxis. in de regen iets minder, maar ik weet niet of dat komt door de TLR die vooral op 1e versnellingsrotondes erg nerveus is.
Mijn TLR op (oude) Pirelli Supercorsa is ook nerveus op rotondes. :Y
Binnenkort MPP, beter is er niet. Met nog een redelijk slijtagepatroon.
 
sorry , ik wil alleen maar waarschuwen tegen al die chinese/koreaanse troep die hier voor dumpprijzen op de markt komt.
als je maxxis top vind , dan rijd jij niet veel motor waarschijnlijk.
als je die Bandit stevig aan de tand gaat voelen , moet je toch wel met
beter schoeisel over de brug komen.
mij maakt het niet uit hoor , het is jou leven en jou motor.
Ik herinner me nog dat Bridgestone door velen uitgekotst werd ("Japanners kunnen geen banden maken" etc), zelfs toen ze feitelijk al meer dan behoorlijke banden maakten die niet echt onderdeden voor "A-merken" (ik heb er genoeg van versleten, die "vroege" Bridgestones). Ik ken de supermaxxen niet maar ik kan me voorstellen dat dit een vergelijkbaar verhaal is. Velen lijken als blinde schapen mee te gaan in de Pilot Power hausse ongeacht hun rijstijl of motortype; nog even en je ziet die dingen op bakfietsen zitten :+ Een perfecte band zondermeer, maar echt niet voor iedereen de meest voor de hand liggende keuze.
 
Na Avon’s (beroerde band overigens, glijdt nog meer dan een pot vaseline), Bridgestone bt014 (zeker goede band) nu op Maxxis SuperMaxx.

Kan zeggen dat de Maxxis banden tot nu toe erg goed bevallen. Ook bij mij alleen bij droog weer en dan liefst wat warmer. Snelle grip en een korte opwarmtijd. Na een km of drie is platleggen (uiteraard niet over de grens ;) )geen probleem. Geeft lekkere rullen bij sportief gebruik.

Bij nat en koud weer (ong. 10°c) heb ik wat minder goede ervaring met de Maxxis. Snel optrekken (let wel: mijn 400cc CB1) op een natte klinkerweg veroorzaakte een flinke zwabberende achterkant. Ternauwernood de boel rechtop kunnen houden. (wat me iig de bijnaam macpowerslider heeft opgeleverd bij de MF Horneteers O-) )

Levensduur nog niet bekend. Heb er nu ong. 2000km mee gereden en zijn nog niet op. Wel valt op dat lange snelwegritten de levensduur zeker negatief beinvloed. Midden slijt vrij snel en veroorzaakt dus een ‘platte’ band.

Nog ff 1 opmerking. Vergelijking van de Maxxis banden met bv. de bt014’s is niet echt mogelijk. De bt014 zaten onder mijn vorige motor. Een 600cc Hornet. En de Maxxis onder mijn huidige ‘kleine’ CB1. Toch wel zo’n kleine 30 pk verschil. Maar met de CB1 kan ik meer gas geven IN de bocht.
 
Laatst bewerkt:
sorry , ik wil alleen maar waarschuwen tegen al die chinese/koreaanse troep die hier voor dumpprijzen op de markt komt.
als je maxxis top vind , dan rijd jij niet veel motor waarschijnlijk.
als je die Bandit stevig aan de tand gaat voelen , moet je toch wel met
beter schoeisel over de brug komen.
mij maakt het niet uit hoor , het is jou leven en jou motor.

Nee el-perro ik kan en weet er niks van,..motorrijden is mijn beroep. Ik rijd ook niet zoveel.50k per jaar. Jouw mening is echt gebaseerd op vooringenomenheid. :? :X
 
Nee el-perro ik kan en weet er niks van,..motorrijden is mijn beroep. Ik rijd ook niet zoveel.50k per jaar. Jouw mening is echt gebaseerd op vooringenomenheid. :? :X

je neemt je beroep niet serieus dan .

elke motorrijder die de grenzen van zichzelf en z,n machine opzoekt weet dat

goede banden het verschil tussen leven en dood kan zijn .

als jij tevreden bent met zo,n beperkte band die voor rustig toerwerk best wel

geschikt zal zijn , vind ik het best . maar ga nu niet net lopen doen alsof

supermaxxis de gelijke is van Michelin of Bridgestone.
 
Vanmorgen een setje Supermaxxis gemonteerd en heb er vanwege het slechte weer alleen maar van de dealer naar huis mee gereden (een kleine 7km binnendoor) dus kan er nog weinig van zeggen maar ik was wel iets te entousiast in een bocht en kneep m'n billen bij elkaar, toch maar gas bijgegeven en wat platter gelegd (nieuwe banden en nat wegdek is niet m'n favoriete combi) en tot m'n verbazing kleefden ze ondanks alles toch lekker 8-)
Verdere ervaringen volgen nog want dit is natuurlijk een afstand van nog minder dan niks en na een paar weken op (zeer) slechte banden (wilde even wachten tot ik m'n nieuwe remschijf ook had om alles in 1 keer te doen) voelt natuurlijk elke nieuwe band lekker aan.
 
Vanmorgen een setje Supermaxxis gemonteerd en heb er vanwege het slechte weer alleen maar van de dealer naar huis mee gereden (een kleine 7km binnendoor) dus kan er nog weinig van zeggen maar ik was wel iets te entousiast in een bocht en kneep m'n billen bij elkaar, toch maar gas bijgegeven en wat platter gelegd (nieuwe banden en nat wegdek is niet m'n favoriete combi) en tot m'n verbazing kleefden ze ondanks alles toch lekker 8-)
Verdere ervaringen volgen nog want dit is natuurlijk een afstand van nog minder dan niks en na een paar weken op (zeer) slechte banden (wilde even wachten tot ik m'n nieuwe remschijf ook had om alles in 1 keer te doen) voelt natuurlijk elke nieuwe band lekker aan.

huuh, slecht weer ?????
 
je neemt je beroep niet serieus dan .

elke motorrijder die de grenzen van zichzelf en z,n machine opzoekt weet dat

goede banden het verschil tussen leven en dood kan zijn .

als jij tevreden bent met zo,n beperkte band die voor rustig toerwerk best wel

geschikt zal zijn , vind ik het best . maar ga nu niet net lopen doen alsof

supermaxxis de gelijke is van Michelin of Bridgestone.

Je hebt me toch nooit horen zeggen dat ze beter zijn dan,M...enz.B enz. Ze voldoen prima op een B1200 (heel best zelfs)en dat is wat ik zeg en waar ik volledig achter sta.

Maar u weet het beter zonder met Maxxis Supermax op een B1200 gereden te hebben neem ik aan :?
 
Je hebt me toch nooit horen zeggen dat ze beter zijn dan,M...enz.B enz. Ze voldoen prima op een B1200 (heel best zelfs)en dat is wat ik zeg en waar ik volledig achter sta.

Maar u weet het beter zonder met Maxxis Supermax op een B1200 gereden te hebben neem ik aan :?

ik heb 4 jaar op een B1200 gereden , en wat die banden betreft ga ik op testverslagen in motorbladen en internet af.
als in iedere bandentest dit soort merken als slechtste uit de test komen
wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen.
of weet u het beter dan al die testrijders van de verschillende bladen ?
 
ik heb 4 jaar op een B1200 gereden , en wat die banden betreft ga ik op testverslagen in motorbladen en internet af.
als in iedere bandentest dit soort merken als slechtste uit de test komen
wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen.
of weet u het beter dan al die testrijders van de verschillende bladen ?

Kennelijk hebben we het over verschillende dingen,..namelijk de best mogelijke band (volgens de bladen) en of een band goed voldoet op een bepaalde motor. Ik kan alleen maar zeggen dat de Maxxis Supermaxx het heel goed doet op de B1200 die ik het gehele jaar door gebruik. Ik heb met verschillende bandensoorten gereden en de Maxxis doet er (bij mij) op de B1200 niet voor onder. Is zelfs veel beter dan de sport/tour Michelin die er ook op zat.

En toch niet in die 4 jaar dat u de B1200 had met een Maxxis gereden? Jammer had je moeten doen! ;)

Vriendelijke groet IJzervreter ;)
 
Kennelijk hebben we het over verschillende dingen,..namelijk de best mogelijke band (volgens de bladen) en of een band goed voldoet op een bepaalde motor. Ik kan alleen maar zeggen dat de Maxxis Supermaxx het heel goed doet op de B1200 die ik het gehele jaar door gebruik. Ik heb met verschillende bandensoorten gereden en de Maxxis doet er (bij mij) op de B1200 niet voor onder. Is zelfs veel beter dan de sport/tour Michelin die er ook op zat.

En toch niet in die 4 jaar dat u de B1200 had met een Maxxis gereden? Jammer had je moeten doen! ;)

Vriendelijke groet IJzervreter ;)

hmm ik geef het op , je hebt gelijk .

ook vriendelijke groeten vanaf hier .
:W :W :W :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan