Ervaring Maxxis SuperMaxx

miVTRchael

MF'er
4 mei 2004
80
0
amsterdam
Je leest erg weinig over Maxxis SuperMaxx banden en daar ga ik nu verandering in brengen.
Tegenwoordig heb ik er een setje opzitten en wil toch vertelen wat mijn ervaring ermee is. Wel heb ik een tijdje gezocht naar informatie met de band maar tevergeefs.

Ik ben overigens geen extreme circuitrijder en onderstaande is mijn persoonlijke ervaring.

Ik ben vrij positief over deze banden.
Hiervoor had ik ervaring met Bridgestone banden BT010/012/020 en ik merk toch wel een verschil.

Als je met de Bridgestones rijdt lijkt het wel of deze je constant vertellen dat ze grip zat hebben. In de bochten geven ze je het gevoel dat het kan.
Bridgestones zeggen: "Ga maar verder, het lukt wel".
Als je bij de grens komt laten ze dit wel weten.

Nu zit het met de grip van de Supermaxx zeker wel goed, ze doen geen stapje opzij (mits opgewarmd!).
Echter lijkt het wel of je vertrouwen in de band moet hebben want ze vertellen het je nauwelijks.
Supermaxx zeggen: "Heb vertrouwen en vergeet ons maar, het komt wel goed allemaal".
Uiteindelijk lukt het ook en ze hebben zeker grip zat. Maar je moet ze vertrouwen, ze vertellen je minder dan de Bridgestone.

De SuperMaxx zijn goedkoper dan de Bridgestone’s en ik denk dat ze voor het gros van de motorrijders dik in orde zijn.
Persoonlijk moet ik meer vertrouwen kweken bij deze banden en daar ben ik druk mee bezig.
Over de grip ben ik zeer te spreken als ze warm zijn, je kan dan lekker gummen.

MAAARRRR koude banden is een ander verhaal.
Een koude Bridgestone voel je op een of andere manier dat hij grip te kort gaat komen.
Een koude SuperMaxx stapt gewoon opzij en dat heb ik al vaak gemerkt.
Ook lijkt het wel of de Bridgestone's eerder op werktemperatuur zijn.
Maar omdat de SuperMaxx je weinig vertellen moet je maar raden dat ze op temperatuur zijn.

Ik ben tevreden over de SuperMaxx banden, zeker door de prijs/kwaliteit verhouding. Daarbij doet Maxxis het goed in de SuperMotard.

Of ik hierna weer Maxxis neem?
Weet het niet zeker.
Wellicht als ik in een rijke bui ben niet, dan ga ik voor Bridgestone's.
Als ik minder te besteden heb ga ik toch voor de SuperMaxx.
Vraag me alleen af hoe de Supermaxx zich houdt tegenover een Continental.

Het lijkt erop dat het met de levenduur ook wel goed zit, vergelijkbaar met Bridgestone's. Meer nieuws hierover komt later.
 
Heb zelf ook de Maxxis SuperMaxx (achterband) en zoals je het hierboven beschreven hebt, daar kan ik me ook wel in vinden !!

Nu moet ik zeggen dat ik niet echt zo superhard ga... ik vind het een redelijk fijn bandje :)
 
Bij mij komt er waarschijnlijk volgende week ook een Supermaxx achterband op en voor waarschijnlijk toch een iets zachtere. Ben benieuwd. Nog meer ervaringen?
 
Toen ik mijn 916 kocht lag er voor een Maxxis band op. Ik heb er een paar maanden mee gereden en heb er echt niet rustig aan mee gedaan. De motor stuurde niet lekker. Wel dacht ik genoeg grip te hebben, maar de slijtagesporen na een ritje hard werken wezen op iets anders. Ook leek de band te smelten bij erg hard remmen.

Ik heb er nu een Diablo op liggen en dat stuurt beter, ik merk dat ik grip heb en de band slijt veel minder onder dezelfde omstandigheden.

De maxxis is een leuke band voor woon-werk verkeer. Voor het sportieve gedeelte of rem/uitwijkacties zou ik er niet op vertrouwen
 
Ik heb nu ongeveer 2500 KM weg met een Maxxis Supermaxx achterband en de conclusie is heel simpel. Perfecte band.

Ik heb 5 rondjes op de Ring ermee gereden en durfde platter dan ooit daar. Ik reed de demper aan de grond in een bocht. En de slijtage is ook minder dan de BT 010 die ik hiervoor altijd gebruikte.

Nu alleen de winter afwachten kijken of ze zich dan ook zo goed houden.
 
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar ervaringen met e Maxxis in de regen, aangezien ik een doorrijder ben, heb ik daar "wel eens" mee te maken.
Daar heb ik helaas of juist gelukkig 8-) nog geen ervaring mee. Ik heb wel in de regen gereden maar alleen maar rechtdoor. Ik vond de BT 010 zeer goed in de regen. Of de Maxxis dit ook is zal ik denk ik binnenkort wel een keer ervaren.
 
ik rijd ook voor en achter supermaxx op mijn rs250..... nu ben ik nog geen andere banden gewend, maar je legt de motor erg makkelijk plat en hij blijft er stabiel onder vind ik.

zeker ook in de regen geeft het geen problemen, zondagavond nog 100km probleemloos gedaan.
 
Volgens mij is Maxxis een vrij bekende naam in de SM banden. Als ik me niet vergis heeft een vriend van mij Maxxis Goldspeed (opgesneden) slicks onder zijn CR500 en die dingen zijn érrug zacht. Net kauwgom. Hij is er erg tevreden mee.

klopt.

Zijn erg goede banden die nog onvoldoende waardering kennen. Overigens de vergelijking met een Bridgestone vind ik bijna een belediging, zet ze maar naast de Pirelli diablo etc.
 
klopt.

Zijn erg goede banden die nog onvoldoende waardering kennen. Overigens de vergelijking met een Bridgestone vind ik bijna een belediging, zet ze maar naast de Pirelli diablo etc.

Hmmmm. Wat mij opviel, als je beide banden (ZGAN) naast elkaar zet, is dat de Diablo veeel ronder is. Sterker nog, met een Diablo Corsa krijg ik de randjes er niet eens af terwijl ik wel mn steppies in loop te korten. De Supermax leek meer op een BT010 die 5000km snelwegverkeer erop had zitten :?
 
Grappig altijd om kritiek te lezen van mensen die er nooit mee gereden hebben.

Koop de band die jij wilt kopen. Betaal je graag veel koop dan een BT of een diablo.
Wil je een goede band voor weinig geld, koop dan een Supermaxx.
Iedereen die ik ken die met zon band rijd, zegt de volgende keer weer een Supermaxx te kopen.

Dus probeer het gewoon zelf eens. Bevalt hij niet haal je hem er weer af en heb je €125,- weggegooid.
Bevalt hij wel spaar je zon €100,- uit per achterband. En misschien nog wel veel meer want met een BT 010 doe ik maar 3000 KM. Met een Supermaxx weet ik nog niet. Maar zoals gezecht zit ik al aan de 2500KM en de band ziet er nog zeer goed uit.
 
Grappig altijd om kritiek te lezen van mensen die er nooit mee gereden hebben.

"Maar zoals gezecht zit ik al aan de 2500KM en de band ziet er nog zeer goed uit."

Vind jouw spelling toch lolliger :9

:+

Constateerde toch echt dat de band minder rond was... :X

Vind trouwens dat de topicstarter wel een errug goeie post met goeie feedback heeft neergezet.

Ben benieuwd hoelang zijn banden meegaan mbt omstandigheden enz.

Wat is nou de prijs van zn setje banden?
Want als ik hierboven lees "gooi je 125 weg" als het niet bevalt en "bespaar je 100" dus zou betekenen 225 per band?

Niet echt de prijs die ik voor mn diablo achterband betaald heb hor. (160eur)

In het algemeen blijft geld/kwaliteit verhouding toch altijd een kritieke zaak.
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo de verhalen hoor van de personen die er reeds mee gerenden hebben wil ik ze nog niet onder mijn step monteren...... })

Ik weet niet of ik mij kan vinden in de opmerking van de bandenman. Je kan een nieuw merk niet op het zelfde schavot plaatsen als een Diablo waar je zelfs in de regen hard door kan rijden. ( ben een woon-werk rijder).

Dat Maxxis in de SM groot is wil nog niet zeggen dat in de SS goed is. Zo is Conti. goed voor 25kw toerfietsen maar zeker niet in de SS wereld. Nu weet ik nog niet hoe het zit met die nieuwe Conti Force.

Echt, het is zo belangrijk dat je op de banden kan vertrouwen tijdens noodstops e.d. Daar kan geen besparing tegen op! Weet je wat een setje kuipdelen kost? Nee, ik neem alleen serieuze banden merken. Ik rij de Diablo en momenteel de BT 014. :}
 
Laatst bewerkt:
Bla bla bla de kikkertjes blijven maar kwaken.........

IK heb ze eronder en ik zeg dat het prima banden zijn. Heb met mijn BT 010 nog nooit mijn demper aan de grond gehad.

Dat jullie DENKEN dat ze dat niet zijn is jullie gebrek.
 
Ik vraag me puur objectief en feitelijk af wat de werkelijke verschillen zijn de maxxis en de corsa/Pilot power banden...

Prijs is 1, maar daar doel ik ook meteen op. Betaal je nou gewoon ECHT veel te veel voor die banden, of zit er wel degelijk MERKBAAR verschil in??
De samenstelling moet gewoon anders zijn, kan toch haast nie anders :?

Moet btw wel zeggen dat ik vertrouwen in een band moet hebben, dus OOK van horen zeggen en 'verhalen'. Rij inmiddels me knietje aan de grond, en wil wel zeker weten dat ik vrijwel altijd grip OVER heb. Heb et namelijk liever IETS te veel (Waar ik (veel) meer voor betaal) dan dat ik het ietsjes te weinig HAD... :)
 
Ik vraag me puur objectief en feitelijk af wat de werkelijke verschillen zijn de maxxis en de corsa/Pilot power banden...

Prijs is 1, maar daar doel ik ook meteen op. Betaal je nou gewoon ECHT veel te veel voor die banden, of zit er wel degelijk MERKBAAR verschil in??
De samenstelling moet gewoon anders zijn, kan toch haast nie anders :?

Moet btw wel zeggen dat ik vertrouwen in een band moet hebben, dus OOK van horen zeggen en 'verhalen'. Rij inmiddels me knietje aan de grond, en wil wel zeker weten dat ik vrijwel altijd grip OVER heb. Heb et namelijk liever IETS te veel (Waar ik (veel) meer voor betaal) dan dat ik het ietsjes te weinig HAD... :)
Ik heb voor mijn laatste BT 010 225 euro's betaald.
En jij weet hoe mijn rijstijl is.
Denk jij dat ik een slechte band zou monteren?

Deze band voldoet echt prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan