Ervaring/Mening gevraagd: Rollenbankje PP-T 0415

Bas1989

MF'er
15 okt 2010
106
0
Huizen
Voor het schoonmaken van me velgen en het smeren van me ketting was ik opzoek naar een paddockstand. Toen ben ik dit tegen gekomen. Lijkt me ideaal.

Heeft er iemand ervaring met dit systeem?
meningen of andere opties zijn uiteraard ook welkom :)

info:

--Aluminium rollenbank waarop u het voor- of - achterwiel van uw motorfiets kunt plaatsen om deze daarna te reinigen of om de ketting te smeren.

--Afmetingen; 30 x 23 x 4 cm. eigen gewicht: 2,4 kg.

--Diameter gelagerde rollen: 32 mm. en lengte van de rollen: 190 mm.

--Voor motorfietsen tot 800 kg.

€ 22,50 incl. BTW. -- verzendkosten

http://www.powerplustools.eu/motorfiets-benodigdheden/rollenbankje-pp-t-0415/product_info.php/cPath/23/products_id/434
full


Rollenbankjepowerplustools2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het niet, maar voor het smeren van je ketting lijkt het me niet echt geschikt, aangezien je je motor dan toch recht moet houden en je dus met 2 man moet zijn. Ik zet de mijne meestal op de middenbok en in z'n 1, en dan gewoon spuiten. Bij een R6 zal dat niet lukken (geen middenbok) dus als ik jou was zou ik voor een paddockstand gaan, dan kun je het verder net zo doen. Dit rollending heeft volgens mij geen meerwaarde tov een paddockstand.
 
idd zoals hierboven al omschreven staat. Je motor gaat glijden van links naar rechts tot hij eruit wipt :X

Ik zou ook voor de paddock gaan!
 
idd zoals hierboven al omschreven staat. Je motor gaat glijden van links naar rechts tot hij eruit wipt :X

Ik zou ook voor de paddock gaan!

Waarom zou de motor hieruit gaan glijden?
Ik was van plan dit ding voor me voor en achter wiel te gaan gebruiken.
ALS de moter perséé recht moet staan kan ik gemaat een houtblokje onder de jiffy leggen

Op dit moment trekt bijvoorbeeld mijn vader de motor op de jiffy zodat het achterwiel vrij komt, dan spray ik de ketting in. Voor het schoonmaken van de velgen moet ik steeds de motor een stukje noor voren of naar achteren rijden.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dit ding toch ook gewoon gebruiken en met de hand het wiel ronddraaien. Lijkt mij dat dat gewoon goed moet gaan.
 
Rollerbankje werkt heel makkelijk :)

Voor je achterwiel leggen , motor erop duwen en dan motor gewoon op de zijstandaard zetten.

Je kan nu de ketting smeren zonder dat je steeds een stukje vooruit moet lopen of de paddockstand weer moet opzoeken.

Voordeel is ook dat het niet veel ruimte inneemt ;)

Wiel loop alleen van het rollenbankje af als het er echt scheef onder staat.

M.vr.gr.

Marcel.
 
klinkt allemaal erg aannemelijk.
wat ik zelf ook dacht :)

gebruik je deze/of iets dergelijks ook?
 
Rollerbankje werkt heel makkelijk :)

Voor je achterwiel leggen , motor erop duwen en dan motor gewoon op de zijstandaard zetten.

Je kan nu de ketting smeren zonder dat je steeds een stukje vooruit moet lopen of de paddockstand weer moet opzoeken.
Voordeel is ook dat het niet veel ruimte inneemt ;)

Wiel loop alleen van het rollenbankje af als het er echt scheef onder staat.

M.vr.gr.

Marcel.


:? :? Ben je die van jou altijd kwijt dan?
 
Laatst bewerkt:
Beste PowerPlusTools,

Ik heb een paar vragen over uw rollenbankje pp-t 0415, namelijk:
Moet de motor recht opstaan tijdens het gebruik?
Blijft de motor stabiel staan tijdens het draaien van het wiel?
Verschuift het rollenbankje tijdens het draaien?
Hoeveel kracht kost het om het wiel te draaien?
Ik hoop dat u hierop antwoord kan geven.
Ik wil de Rollenbank voor mijn Yamaha R6 uit 2002 gaan gebruiken.

Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Bas van der Linden

Geachte heer van der Linden,

Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.
Het is aan te raden de motor recht te laten staan.
De motor blijft wel stabiel staan.
Het rollenbankje verschuift niet.
Het kost niet veel kracht om het wiel te draaien.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Richard Geelen

Beste Richard,

bedankt voor uw reactie. er zijn nog wel wat onduidelijkheden, namelijk:

waarom is het nodig om de motor recht te zetten? u zegt dat de motor
stabiel blijft staan tijdens het gebruik, maar als de motor recht moet
staan (bijvoorbeeld door een blokje hout onder de jiffy) dan staat de
motor niet erg stevig.

heeft u toevallig ook een product video? er zijn meerdere mensen die
deze informatie willen weten en een filmpje willen zien.

ik Hoop van u te horen.

met vriendelijke groet,

bas van der linden

Geachte heer van der linden,

De PP-T 0415 is een hulpmiddel bij het draaien van uw wiel.
Voor een motor met jiffy is het wel zo dat het wiel van de PP-T 0415 draait.
Helaas hebben wij geen videomateriaal voor u.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Richard Geelen

Bijna duidelijk, dus als ik het goed begrijp is het niet persee nodig om de motor kaarsrecht te zetten, maar kan ook gedraaid worde als deze op de jiffi staat.

MvG.

Bas van der Linden

Geachte heer van der Linden,

Het zou inderdaad kunnen alleen wel met voorzichtigheid.

Met vriendelijke groet,

Richard Geelen


Snap ik het nou goed dat ik hem wel op de jiffy kan gebruiken?
Wat zijn de meningen (liefst ervaringen) verder?
:)
 
Bas,

Het lijkt er sterk op dat je graag wilt dat PPT je een mail stuurt met daarin de opmerking/bevestiging dat je dit rollenbankje zondermeer kunt gebruiken.

Mijn persoonlijke mening is dat je hem tot een bepaalde mate kunt gebruiken zolang je het wiel maar zo goed als mogelijk recht kunt houden (want als het wiel scheef staat zoals op de jiffy loopt het wiel van de rollenbank af bij het verdraaien van het wiel.......is natuurkunde 101).
Dit wordt ook door PPT aangegeven.

Het is een leuk stukje techniek, m.i. handig voor onder het voorwiel, maar redelijk beperkt in toepassingsgebied.
Maar wat zijn jouw bezwaren tegen paddockstands?
 
het enige bezwaar tegen een paddockstand is imho dat ze veel ruimte in nemen en er op zetten is ook niet voor iedereen.

Ik zou dit rollenbankje gebruiken voor het voorwiel schoon te maken als de motor op de paddockstand staat.
 
Ja, het zou fijn zijn als ze mij die bevesteging konden geven.
Ik heb opzich niet heel veel tegen de paddocks, maar ze nemen wel meer ruimte in.
Verder wil ik alleen mijn velgen schoonmaken en me ketting smeren, dus de wielen moeten niet persee de lucht in.

verder dacht ik deze rollenbank voor beide wielen te kunnen gebruiken.
Ik heb niet zoveel verstand van natuurkunde, dus vandaar een vraagje:

Als ik de motor op de jiffy laat staan, zal het wiel dan zover van de rollenbank afdraaien? (ookal draai ik het wiel eigenlijk maar 1 keer rond??)

anders kan ik eventueel een blokje hout onder de jiffy zeten, om de motor wat rechter te krijgen.

gr. Bas
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik denk evenmin dat het op een fiasco uit zal lopen.
Het is echt niet zo dat die na een halve draai op de grond ligt.
Dus wat dat betreft zou ik zeggen; koop dat ding gewoon en test het zelf.
Voor die 2 tientjes kun je geen buil vallen.


Maar om toch even terug te komen op een paddockstand, zoveel extra ruimte neemt die toch niet in :?
 
Ik gebruik een gelijksoortig iets maar dan van Motozoom. Werkt perfect. Band rolt er niet af bij het draaien van het wiel. Ik gebruik het voor ketting invetten en schoonmaken van de velg.

Er is een blokje meegeleverd waarop de jiffy steunt, de motor staat daardoor niet schever dan normaal.

edit: link : http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70003070&foundPrefix=EZ&SID=10173157&SToken=BD48221D8C39E952
 
Laatst bewerkt:
had hem al gevonden, leuk dingetje ook.
handig dat het blokje en het riempje er ook bij zitten
 
Mocht je het gewoon eens willen proberen, het kan je maar 7 euro kosten. Koop het bankje, probeer het uit en als het niet bevalt heb je volgens de wet 'koop op afstand' minimaal 7 (dacht dat het nu zelfs al 14 was) dagen om hem zonder opgaaf van reden terug te sturen. Hierbij krijg je het volledige aankoopbedrag vergoed en de eerste verzendkosten. Je moet alleen de terugzending zelf betalen (6.75 tot 10kg)
 
Ik ken het niet, maar voor het smeren van je ketting lijkt het me niet echt geschikt, aangezien je je motor dan toch recht moet houden en je dus met 2 man moet zijn. Ik zet de mijne meestal op de middenbok en in z'n 1, en dan gewoon spuiten. Bij een R6 zal dat niet lukken (geen middenbok) dus als ik jou was zou ik voor een paddockstand gaan, dan kun je het verder net zo doen. Dit rollending heeft volgens mij geen meerwaarde tov een paddockstand.

als je een inrijwielklem hebt wel ;) maar dan moet je dit rollenbank ding precies onder je achterwil krijgen ;)

beter koop je gewoon een paddockstand :P
 
bullshit lijkt mij....
Gewoon een paddock kan je alles mee doen!
Ik kan zelfs met mijn gewone paddock mn voor en achterwiel losmaken dus 2 in 1 terwijl hij er niet voor bedoeld is :P
 
Ik heb dit rollerbankje ook en het ding werkt prima. Mijn motor heeft ook geen middenbok en staat dus op de jiffy. De motor staat bij gebruik van het bankje onder het achterwiel niet recht, maar juist met het stuur ingedraaid. Dan is het wiel makkelijk te draaien en de motor staat stevig.

Ik vind de paddockstand wel handiger omdat de motor daarin recht staat en je dus makkelijker overal bij kunt. Ik gebruik daarom het rollerbankje voornamelijk als ik de ketting moet smeren.
 
Rollenbankje rij je hem zo op, dus lijkt me voor ketting smeren handiger dan en paddockstand. :Y

Maar een paddockstand is weer handig voor andere dingen.
En ook niet duur bij die leverancier.

Je moet ze gewoon alletwee hebben. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan