Ervaring met aanhanger achter motor

Kire

MF veteraan
7 aug 2003
1.282
83
Rotterdam
Wie-oh-wie heeft er ervaring met een aanhanger achter de motor? Vragen waar ik mee zit:
- Hoe rijdt dat (merk je er veel van, wat is je rijstijl, welke motor rijd je)?
- Wat kost zo'n ding en waar moet je op letten?
- Hoe monteer je hem achter de motor?
- ...

Ben benieuwd...
 
ga je die achter je r6 hangen?

ik heb er geen ervaring mee, maar heb gehoord dat het best goed te doen is als je niet al te sportief rijdt..
 
Afhankelijk van de mogelijkheden/problemen/kosten misschien wel, ja. Ik ga het liefste op een camping staan met de vakantie maar met duo achterop zijn de bagagemogelijkheden wel erg beperkt. Bovendien blijft er van het weggedrag met twee bagagerollen en zijtassen achterop en een dikke tanktas onder je giegel ook niet veel over van de wegligging en het rijcomfort.

Vorig jaar opgelost door de motor op een trailer te zetten voor de heen en terugreis maar dan moet je elke dag terug naar de camping waar je auto/tent staat...

Een tourfiets of grote all road zou ook een mogelijkheid zijn maar da's misschien voor later als ik groot ben : )
 
Zijn meerdere types,

Je hebt 1 wielers en 2 wielers

2wielers zijn vrij simpel, een trekhaak/kogel achter bij je achterbrug en daar komt je aanhanger op... Iets meer opassen bij je bochtenwerk dus!!

1wielers zijn wat leuker, daar heb je verschillende aansluitingen voor.. het makkelijkste is eentje die op je achteras komt.. zodat hij dus alleen omhoog en omlaag kan schanieren.. Hierdoor helt de aanhanger mee in een bocht.. en hoef je er wat minder over na te denken.

Op de motor-beurs wel eens een stand van gezien.. maar ze waren toch pittig duur vond ik!!

Verder nooit mee gereden, dat zou je aan iemand anders moeten vragen :)
 
Misschien eens kijken op meer tour fiets gerichte winkels (goldwing dealer of zo) die zie je best vaak rijden met een aanhangertje. Ik heb ook wel eens een ratbiker gezien die zelf van een oliedrum zo'n eenwielige aanhanger had gemaakt.
 
Ik vind ze erg duur, een paar duizend euro ben je zo kwijt. Maar sommige zijn idd wel een droom voor een camping vakantie, rotzooi erin en karren maar. Maar de legale snelheden voor een aanhanger zijn ook weer diep triest, ik geloof in Duitsland en Nederland 80 km p/u, dat schiet niet op natuurlijk.
 
zijn idd wel een droom voor een camping vakantie, rotzooi erin en karren maar. Maar de legale snelheden voor een aanhanger zijn ook weer diep triest, ik geloof in Duitsland en Nederland 80 km p/u, dat schiet niet op natuurlijk.

ik was in november in nederland en toen heb ik niet veel wegen gezien waar je harder mocht dan 80. :+
 
Vraag ik me af of er ook zoiets bestaat als een max aanhanger gewicht voor een motor?
 
whahahahahahahahhaaaa , leuk B| :)

nederland == crap, hoewel ik ook wel eens beelden heb gezien van 6 baans highways waar niemand vooruit komt.

6 baans Highways :? ...mischien bedoel je 6 baans interstates :+

de snelheid op de highways is 55 mijl en de snelheid op de interstates is gemiddeld 65 - 75 mile. gemiddeld kun je hier beter op schieten dan in nederland met al die flitskasten, want die kom je hier niet tegen.
 
6 baans Highways :? ...mischien bedoel je 6 baans interstates :+

de snelheid op de highways is 55 mijl en de snelheid op de interstates is gemiddeld 65 - 75 mile. gemiddeld kun je hier beter op schieten dan in nederland met al die flitskasten, want die kom je hier niet tegen.

highways, interstates 80 wegen snel wegen etc etc, het zal wel

geen flitskasten,hmm, misschien heeft amerika toch iets goeds dan..... :+

on topic, heb jij geen aanhanger achter je Honda Goldwing :)
 
highways, interstates 80 wegen snel wegen etc etc, het zal wel

geen flitskasten,hmm, misschien heeft amerika toch iets goeds dan..... :+

on topic, heb jij geen aanhanger achter je Honda Goldwing :)

nee , wij hebben ruimte genoeg in de koffers, maar ik heb wel een trekhaak achter de motor, in nood gevallen kan ik altijd wel van een bekende een aanhanger lenen.
 
Een paar duizend euro! Geldklopperij.
Je kan ook een eigen aanhangertje maken. De wielen etc is allemaal los te koop. Voor een motor hoef je hem niet te keuren, alleen boven de 750 Kg meen ik.
Maar, mag een motor met zijspan wel een twee-wielige aanhanger trekken. Misschien mag het niet van de wet. e.e.a. te maken met 5 wielen op de weg.
Ik zou het eens navragen.
Gr,
Henk
 
Een paar duizend euro! Geldklopperij.

/ dat zei ik je; duur


Maar, mag een motor met zijspan wel een twee-wielige aanhanger trekken. Misschien mag het niet van de wet. e.e.a. te maken met 5 wielen op de weg.

/Túúúrlijk wel...

goldwingmetcaravan.jpg

@ Aspencade... alsof jullie harder kunnen met zo'n GW.... })
 
Holy!
Die apparaten zijn wel eeerrruggg duur, zeg. De 'dopjes' op Motogoodies zien er wel top uit. Nog maar eens goed over nadenken. Komen ook nog de kosten bij voor een trekhaak (zucht...) - die waarschijnlijk ook nog eens bij elke motorwissel moet worden vervangen (diepe zucht).

Heb nu alleen nog steeds geen idee hoe zoiets rijdt...
 
/graaft diep in zijn geheugen....

Ik meen dat je ze ook kon huren, ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan eentje kopen. Daarbij, hoe vaak gebruik je zo'n ding nou? Kun je meteen voelen hoe dat nou rijdt (of niet)
Linkje heb ik niet meer ;(
 
Ik heb voor iemand ooit eens een trekhaak op een VN 1500 gemaakt, en ik moet zeggen de proefrit met een maat van me in dat bakkie beviel prima.
Je merkt er weinig van, een kleine reactie af en toe bij gasgeven en remmen, maar je gaat er toch automatisch wat rustiger mee rijden.
Ook een aanhanger is simpel zelf te maken, mits hij niet zo mooi als een gekochte hoeft te zijn.
Een paar torsie asjes en kleine wieltjes en een dissel is allemaal los te koop, en als je een beetje handig bent maak je zo'n ding voor 250 euro ongeveer.
 
Als ik dat zo zie geloof ik niet dat het wat wordt, een R6 met een bakkie. vanwege de prijs niet en vanwege het rijden niet. Je hebt toch geen R6 om met een sleurhut te gaan rijden? Het lijkt me kansrijker om te onderzoeken wat je allemaal aan bagage kunt weglaten. Je ziet idd mensen (ook op supersports) met de meest onwaarschijnlijke hoeveelheden spullen rondrijden in de zomer. Ik denk dat je beter kunt investeren in superklein spul, waardoor je de bagage kunt beperken tot:
- tanktas (laag)
- bagagerol
- tentrolletje
- twee zijtasjes

Alles wat daar niet in past laat je thuis of vervang je door iets kleiners. Geen duopassagier, die haalt d'r of zijn eigen RBW 8-)
 
Hmmm...
De Unigo is wat groter (en duurder) dan de Motogoodies en vereist een trekhaak (Motogoodies monteer je aan de achterbrug als het goed is dus minder kosten bij 'verandering van spijs'. Is bovendien NL fabricaat dus misschien kan ik daar wel een keer proefrijden. Zie er ook sprotiever uit (oog wil ook wat).

Huren zou anders ook wel slimme optie zijn. Kan ik ook meteen kijken hoeveel er in een bakkie van 110 liter kan - moeilijk voor te stellen uit het blote hoofd...

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan