Ervaring met aanhanger achter motor

Kire

MF veteraan
7 aug 2003
1.282
83
Rotterdam
Wie-oh-wie heeft er ervaring met een aanhanger achter de motor? Vragen waar ik mee zit:
- Hoe rijdt dat (merk je er veel van, wat is je rijstijl, welke motor rijd je)?
- Wat kost zo'n ding en waar moet je op letten?
- Hoe monteer je hem achter de motor?
- ...

Ben benieuwd...
 
ga je die achter je r6 hangen?

ik heb er geen ervaring mee, maar heb gehoord dat het best goed te doen is als je niet al te sportief rijdt..
 
Afhankelijk van de mogelijkheden/problemen/kosten misschien wel, ja. Ik ga het liefste op een camping staan met de vakantie maar met duo achterop zijn de bagagemogelijkheden wel erg beperkt. Bovendien blijft er van het weggedrag met twee bagagerollen en zijtassen achterop en een dikke tanktas onder je giegel ook niet veel over van de wegligging en het rijcomfort.

Vorig jaar opgelost door de motor op een trailer te zetten voor de heen en terugreis maar dan moet je elke dag terug naar de camping waar je auto/tent staat...

Een tourfiets of grote all road zou ook een mogelijkheid zijn maar da's misschien voor later als ik groot ben : )
 
Zijn meerdere types,

Je hebt 1 wielers en 2 wielers

2wielers zijn vrij simpel, een trekhaak/kogel achter bij je achterbrug en daar komt je aanhanger op... Iets meer opassen bij je bochtenwerk dus!!

1wielers zijn wat leuker, daar heb je verschillende aansluitingen voor.. het makkelijkste is eentje die op je achteras komt.. zodat hij dus alleen omhoog en omlaag kan schanieren.. Hierdoor helt de aanhanger mee in een bocht.. en hoef je er wat minder over na te denken.

Op de motor-beurs wel eens een stand van gezien.. maar ze waren toch pittig duur vond ik!!

Verder nooit mee gereden, dat zou je aan iemand anders moeten vragen :)