Ervaring met alpine stars kleding?

Daan

MF'er
1 dec 2001
133
0
Amsterdam
Ik zit er over te denken (als ik een rijbewijs en een motor heb) een leren alpine stars combi te kopen, maar heeft iemand ervaring met dit merk?

en weet iemand een goede winkel?
 
Termaat Nijmegen :}
Ze hebben daar allerlei verschillende merken pakken / combi\'s.
Wat oudere pakken en nieuwe pakken.
De moeite waard om een keer langs te gaan.
 
Vind die laarzen van hun zeker erg tof en de kans is ook groot dat die er voor moi gaan komen :)

Zoiets:

smx-gtx-group.jpg


En dan uiteraard de zwarte :)
 
Termaat Nijmegen :}
Ze hebben daar allerlei verschillende merken pakken / combi\'s.
Wat oudere pakken en nieuwe pakken.
De moeite waard om een keer langs te gaan.

Aanrader, heb ik mijn spullen ook gekocht. Zelf heb ik alleen handschoenen (SP-1, de ouwe zonder carbon) van Alpinestars: fijne kevlar-versterkte lederen handschoen met lange schacht. Heb vrij lange vinger (niet figuurlijk) en handschoenen passen me goed.
 
Hele mooie laarzen, ze komen me ook heeeel bekend voor.
Ze zitten erg lekker.
Wilde ook een AlpineStar pak kopen, maar het pak had een vreemde pasvorm, dus dat is niet doorgegaan.

Let op trouwens, deze laarzen heb je in 2 uitvoeringen, met en zonder Gore-Tex, met Gore-Tex zijn waterdicht, en dat is lekker.

Vind die laarzen van hun zeker erg tof en de kans is ook groot dat die er voor moi gaan komen :)

Zoiets:

smx-gtx-group.jpg


En dan uiteraard de zwarte :)
 
Laatst bewerkt:
Een tip voor bij Termaat:
beetje ouwehoeren enzo, dan gaat er nog wel wat vanaf. Dat is min of meer standaard volgens mij...

Scheelt al snel een keertje tanken :]
 
Laatst bewerkt:
Termaat is OK, veel keuze, goede service en inderdaad soms leuke prijzen.

Alpinestars is goed spul, maar behoorlijk aan de prijs. Wel veilig en goed, dus dat mag wel wat kosten.
 
Vind die laarzen van hun zeker erg tof en de kans is ook groot dat die er voor moi gaan komen :)

Zoiets:

afbeelding

En dan uiteraard de zwarte :)


Heb\'k ook gezien, maar dat witte ster gedoe erop is echt smakeloos :r
Verknalt gans de laars voor mij. Heb dus ook maar andere gekozen.
 
Die Alpinestars met Gore-Tex had ik ook willen hebben. Pasten me alleen niet (erg smalle laars). Heb nu bijna een jaar Sidi Vertebra Race. Bevallen ook erug goed.

sidi_vertebra_race_black_large.jpg
 
Ik heb ook die /robocop laarzen bevallen ook erg goed, ze piepen alleen nogal met lopen (zijn ze ook niet voor gemaakt :)
540 gulden bij termaat dacht ik :?
In iedergeval stukken goedkoper als elders.
 
Ik heb ook die /robocop laarzen bevallen ook erg goed, ze piepen alleen nogal met lopen (zijn ze ook niet voor gemaakt :)
540 gulden bij termaat dacht ik :?
In iedergeval stukken goedkoper als elders.

Yep, dat was ik ook ongeveer kwijt bij Termaat. WD-40 of siliconenolie doet wonderen tegen dat piepen. Ze lopen inderdaad niet zo fijn. Ben m\'n schoenen een keer vergeten tijdens een weekendje SBK. Had dus blaren op m\'n voeten.
 
Minder dat die dingen niet echt lekker lopen. Is toch wel makkelijk om niet altijd schoenen mee te hoeven slepen... Ligt ook een beetje aan de vorm van je voet lijkt me.
 
Minder dat die dingen niet echt lekker lopen. Is toch wel makkelijk om niet altijd schoenen mee te hoeven slepen... Ligt ook een beetje aan de vorm van je voet lijkt me.

Ze hebben mij verteld dat je op een goede motorlaars (racelaars) niet fatsoenlijk kunt lopen. Zijn ze te stug voor.

[edit] met skischoenen ga je ook niet wandelen |(
 
Laatst bewerkt:
Lopen op een racelaars is inderdaad niet echt lekker. Heb zelf ook van die krengen (MQP met plastic en metalen protectie) naast mijn toerlaarzen en er zit dusdanig veel protectie op dat de laars zeer stug is, m.n. bij het enkelgewricht, wat juist veel bij lopen gebruikt wordt. Ik heb met de fohn wel wat inwendige plastic platen naar de vorm van mijn voet gebogen, dus nu gaat het een stuk beter, maar nog steeds geen aanrader.
 
Heb de P1 combisuit 4 weken geleden bij Termaat gekocht. kreeg iets meer dan 300 gulden korting. Alpinestarts zat voor mij stukken beter dan Dainese waar ik eigenlijk voor ging. Vanwege het koude weer nog niet in kunnen rijden.
Maar voelt wel top aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan