Ervaring met alpinestars atem in de winter/kou

nuri

MF'er
19 mei 2017
134
0
Haarlem/Amsterdam
Goedemorgen,

Ik ben van plan om een leer motorjas te kopen (heb van de week een textiele gekocht maar wil ook 1 leer )
Me oog viel op de alpinestars atem omdat het er erg sportief en aantrekkelijk uitziet.
Maar nu de winter aan zit te komen vroeg ik me af of ik helemaal onderkould zou raken door de jas of dat het reuze meevalt?
Graag om ervaring gevraagd van rijders die in de kou atem gedragen hebben :t
 
Goedemorgen,

Ik ben van plan om een leer motorjas te kopen (heb van de week een textiele gekocht maar wil ook 1 leer )
Me oog viel op de alpinestars atem omdat het er erg sportief en aantrekkelijk uitziet.
Maar nu de winter aan zit te komen vroeg ik me af of ik helemaal onderkould zou raken door de jas of dat het reuze meevalt?
Graag om ervaring gevraagd van rijders die in de kou atem gedragen hebben :t
Denk dat er met de goede onderkleding nog redelijk lang te rijden is.
Mijn alpinestar gebruik ik ongeveer tot een graag of 15. Ďit is dan wel zonder thermo onderkleding.

Wat betreft onderkoeling zodra de wind warm aan begint te voelen moet je maken dat je een warme stop plaats vind :X
Ooit met een zomer jas in de winter gereden bij 3 graden deed ik vaker met woon werk.
Maar 150 km was even teveel van het goeie.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n leren jack is zo nauwsluitend dat je er geen warme trui onder aan kunt. Een dunne windstopper is handig, ook al omdat het jack ventilerend is uitgevoerd. Dat maakt het draagbaar tussen de 18 en 25 graden.
 
Ik rij ook leer tot 5 graden of iets dergelijks. Met wat thermokleding is dat echt prima te doen :)
 
Ik vind leer gauw te koud. Bovendien zit het kut dus ik draag het niet meer behalve als ik op het circuit rij.

Ik rij met textiel tot +\- 8 graden en daarna gaat de wintervoering er in. Thermokleding heb ik (nog) niet. Wellicht dat dit een enorm verschil maakt.
 
Ik vind leer al snel te koud. Ik rij al een maand in textiel, en sinds vorige week met de wintervoering in de jas. Broek is nog niet nodig.

Onder de tien graden trek ik de thermokleding eronder aan.
 
Zo'n leren jas is niet zo ideaal in de winter: het textiel op de armen is bedoeld voor ventilatie. Harde regen of hagel doet daar bijna pijn op en je armen koelen snel af. Je hebt weinig ruimte voor aanvullende warmte kleding en de jas is meer gemaakt voor ventilatie. Wel een mooie jas :Y

Zelf heb ik laatst deze gekocht voor de winter, tot nu toe erg blij mee: Storm Rider / wind- en waterdicht / 4 seizoenen

Niet zo sportief gelijnd als de jas die je als voorbeeld gaf, maar nog wel mooie, redelijk nauwsluitende pasvorm. Erg dikke voering (nog niet gebruikt) en ruimte voor een trui/vest indien nodig eronder. Waterdicht ook.
 
Goedemorgen,

Ik ben van plan om een lederen motorjas te kopen (heb van de week een textiele gekocht maar wil er ook 1 van leer )
Mijn oog viel op de alpinestars atem omdat de jas er erg sportief en aantrekkelijk uitziet.
Maar nu de winter er aan zit te komen vroeg ik me af of ik helemaal onderkoeld zou raken door de jas of dat het reuze mee valt?
Graag om ervaring gevraagd van rijders die in de kou een "atem" gedragen hebben :t Heeft er iemand hier ervaring met deze of een soortgelijke jas ?

merhaba ! Seninle soğuk mu ? :/

neem een zo warm mogelijke jas, "brainfreeze" is niet goed voor je Nederlands.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind leer al snel te koud. Ik rij al een maand in textiel, en sinds vorige week met de wintervoering in de jas. Broek is nog niet nodig.

Onder de tien graden trek ik de thermokleding eronder aan.
Dus nu je de wintervoering in de jas hebt laat je de broek thuis?
Krijg je dan geen koude benen :+
 
Laatst bewerkt:
merhaba ! Seninle soğuk mu ? :/

neem een zo warm mogelijke jas, "brainfreeze" is niet goed voor je Nederlands.

Seninle soguk mu = is het koud met jou?

Turks is ook niet bepaald jouw sterkste vak :+

@Nuri, heb jij je motor al opgehaald dan? Je was laatst op zoek naar iemand die m voor je wilde ophalen :]
 
Ik rij volledig leer maar heb het ook nooit snel warm of koud. Ik rij wel al met de binnenvoering in mijn jas (vanaf ca onder de 18 graden), maar enkel met kort thermo shirtje. Laatst toen het s'avonds richting de 10 graden ging deed ik daar nog een katoenen shirtje over heen. Als het kouder wordt heb ik nog een warmer (niet per se dikker) thermo shirt en heb ik nog ruimte voor een niet al te dikke trui onder mijn Rev'it Akira die niet per definitie te ruim zit. Voor onder broek heb ik drie verschillende Nike hardloop leggings (altijd veel buiten gesport), een voor in de zomer om sneller af te koelen, een voor tussenseizoen en een die echt warm houdt. Daarmee hou ik het wel uit tot de 5 graden. Daarna kan ik er altijd nog regenkleding over aan trekken.

Dus ik sluik mij daarmee ook aan bij de eerder gemaakte conclusie: zorg dat je goede lagen hebt.

Oh ja, daarbij vind ik het ook echt een verschil maken of je een beetje goede kuip hebt of niet. Ik als klein mannetje kan mij redelijk makkelijk om mijn tank vouwen wat ook scheelt.
 
Heb zelf ook de atem jas. Tot 13 a 14 graden is nog redelijk te doen alleen geen uur lang ofzo. Daarvoor is ie echt te wind doorlatend vind ik.
 
Mijn kortste rit is er een van twee uur, dan krijg je het wel koud.
 
Laatst bewerkt:
Laagjes, thermokleding, maar bedek ook je hals met een kraag. Dat houdt veel kou van je lijf.

Maar wat nog niet genoemd is, is verwarmde kleding.
Ik rijd met verwarmde handschoenen, en als mijn handen warm (verwarmd) zijn, scheelt dat een slok op een borrel voor hoe je de kou op de rest van je lijf ervaart.
 
Bedankt voor de nuttige informatie over mijn vraag.

Voor diegene die het leuk vinden om commentaar op mijn Nederlands te geven.
Waarom reageer je als je niet iets nuttigs te zeggen hebt over mijn topic vraag?
Doe iets nuttigs met je leven.. je moet wel echt een trieste leven lijden om op iemand anders taalvaardigheid brutaal te reageren.
Het klopt ik ben nooit goed geweest in Nederlands maar ik heb dan ook nooit interesse erin getoond.
Ik zelf ben tweetalig opgevoed en nam heel jong al Duits, Engels en Frans als extra talen erbij.
Ik beheers dan ook buitenlandse talen beter dan Nederlands!
Omdat mijn Nederlands niet mijn sterkste vak was wou ik niet een docent worden die Nederlands gaf maar een geneeskunde student omdat ik daarin heel hoog scoorde en interessant vond.
Ik kan dan ook zeggen dat ik 2e jaars student ben, misschien zie ik je wel een keer op de operatiekamer verschijnen als je iets te snel gereden hebt op de snelweg!
 
@Nuri, heb jij je motor al opgehaald dan? Je was laatst op zoek naar iemand die m voor je wilde ophalen :]

Bedankt dat je erover vraagt.
Ik heb een andere motor gekocht. Het is ook een yamaha r125 van 2010 met kleine schade aan de rechterkant door een schuivertje.
Heb het eergisteren gekocht en gisteren is het door de verkoper naar mijn huis toegebracht.
Ik ben nog nooit zo blij geweest :) voelt zo goed om je 1e motor te kopen.
Ik moet het nog proberen te verzekeren wat lastig zal zijn omdat ik voorlopig geen rijbewijs heb.
 
Negeren van sommige is het beste voor jezelf!

Inmiddels doe ik dit ook bijzonder vaak hier op MF en ik kan je vertellen dat het erg prettig is om sommige mensen op bepaalde momenten compleet te negeren.

Iemand negeren is 1 van de meest irritante dingen die je iemand aan kan doen dus is het voor jou altijd een win \ win situatie :)
 
Bedankt dat je erover vraagt.
Ik heb een andere motor gekocht. Het is ook een yamaha r125 van 2010 met kleine schade aan de rechterkant door een schuivertje.
Heb het eergisteren gekocht en gisteren is het door de verkoper naar mijn huis toegebracht.
Ik ben nog nooit zo blij geweest :) voelt zo goed om je 1e motor te kopen.
Ik moet het nog proberen te verzekeren wat lastig zal zijn omdat ik voorlopig geen rijbewijs heb.

Dat maakt niets uit. De verzekering heeft enkel een legitimatiebewijs nodig. Ik heb mijn eerste motor ook gekocht ruim voordat ik mocht afrijden.

Sterker nog, je MOET de motor verzekeren want anders krijg je een boete van de RDW voor het in jouw bezit hebben van een niet verzekert motorvoertuig! Niet mee wachten dus tenzij die geschorst is.

Dat jij er vervolgens nog niet mee mag rijden spreekt voor zich denk ik. Jij bent namelijk niet bevoegd te rijden en daarmee niet verzekert ook al is het voertuig dit wel.

Veel plezier met jouw nieuwe aanwinst!! :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had gisteren nadat ik het op mijn naam had gezet unive gebeld en ze gingen niet mee akkoord om het te verzekeren en raadde me aan om het te schorsen. (Dat wil ik niet omdat ik binnen 1.5 maand verwacht me rijbewijs in ontvangst te nemen en verzekeren tegen diefstal/brand is handig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan