Ervaring met Alpinestars Rugprotectoren

Taekwon-doka

MF'er
27 sep 2005
240
0
Delft
Heyy,

Het gaat mij met name om ervaringen met de Alpinestars Bionic SP Vest en de "normale" racevariant ervan.

Kan mij iemand zijn/haar ervaringen ermee vertellen en waarom de één misschien beter/fijner is dan de andere.

Ik rij allang genoeg motor om te weten dat passen en zelf beslissen het beste is, maar die dingen zijn rottig te verkrijgen dus voor ik een stuk ga rijden vraag ik eerst hier maar eens om meningen.

ALVAST BEDANKT!


Bionic SP Vest:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...t/SubProducts/Alpinestars-Bionic-SP-Vest-0001

Bionic Rugprotetor:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...oducts/Alpinestars-Bionic-Back-Protector-0001
 
heb de rugprotector laatst gekocht en heb er nu toch al redelijk wat kmers mee gereden, zit opzich goed en merk er eigenlijk niks van. (Tenzij je een terrasje gaat pakken :P )
Wel kruipt bij mij de niergordel wat omhoog, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat de protector misschien net iets aan de grote kant is.
 
Ik heb de bionic ook een tijdje nu en zit vrij goed, je merkt er niets van, en je kan er de omtrek op verschillende manieren instellen
 
Heb ook de bionic rugprotector zit goed en als je rijd merk je er niks van, nog niet getest waar ie voor bedoeld is dus daar kan ik geen mening over geven.
 
Hey OMA.
Ben ook van plan om een protector aan te schaffen, en die Alpinestars Bionic SP lijkt me wel wat. Vooral omdat die ook aan de voorkant protectie heeft. Inmiddels al iemand die hem heeft?
Deze dus:
bionic_sp_jacket.jpg
 
en dat alles moet nog onder je pak :-s ?

:Y Is niet zo dik hoor. Vaak hebben mensen toch nog zat ruimte onder hun pak, dan past zo'n protector makkelijk.

Ik heb zelf een Dainese, geen compleet vest, dat leek me een beetje te warm (ik stond al te zweten in de winkel met zo'n Buse vest aan :X ).
 
Hey OMA.
Ben ook van plan om een protector aan te schaffen, en die Alpinestars Bionic SP lijkt me wel wat. Vooral omdat die ook aan de voorkant protectie heeft. Inmiddels al iemand die hem heeft?
Deze dus:
[afbeelding]


Het lijkt mij een beetje overdreven om een heel vest aan te schaffen...
Zelf heb ik alleen de rugprotector (a* bionic) en die voldoet prima , het is alleen wel ff wennen !
 
Hey SRAD'er ;) . Wat me vooral ook handig lijkt aan dat vest is dat je het als een soort bodywarmen aan kan doen. Je hoeft alleen de rits dicht te doen en niet iedere keer die klittebandbanden als ik het zo zie. Ik ga ook naar de motorbeurs, eens kijken wat ze daar allemaal hebben want passen is natuurlijk het beste.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij een beetje overdreven om een heel vest aan te schaffen...
Zelf heb ik alleen de rugprotector (a* bionic) en die voldoet prima , het is alleen wel ff wennen !
mwah, als je een keer je clip on in je ribben hebt gehad na een glijertje vraag je jezelf echt wel een paar weken af waarom je niet zo`n heel vest hebt gekocht weet ik uit ervaring :D

Ik heb zelf een dainese wave, die bevalt voor de rest ook prima, is wat dunner dan die alpinestars geloof ik, en heeft ook de praktijktest goed doorstaan, maar die heeft geen protectie aan de voorkant
 
Ik heb zelf een Bionic 1 en dan een compleet protector vest (dus protectoren op de borst/rug/schouders/ellebogen en een niergordel). Rugprotector is ook los te dragen.

Bevalt mij zeer goed, zoals meerderen gezegt hebben, net of je het niet aan hebt.
 
Ik doe ook nooit een lerenpak aan, want die slijten als je onderuit gaat |( |(

edit: om ook nog iets nuttigs toe te voegen aan dit topic. Hier op MF zwerft ergens een test rond van backprotectors / protector vesten. Weet niet of deze daar ook in voor komt maar volgens mij was die van BUSE het beste getest. Heb zelf de Dainese wave (alleen backprotector). En die bevalt uitstekend *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een back-protecter van Dainese, zit perfect, na een paar ritjes merk je niet eens meer dat je hem aan hebt.
Ik heb hem gelukkig nog niet hoeven testen, maar het materiaal voelt iig wel goed en betrouwbaar aan.
 
Topicvervuiling }) : heb nog een A* Track vest liggen , gekocht zonder mijn pak erover te passen en nu dus over omdat het niet past :X . Dus als er iemand belang heeft bij een nieuwe A* Track vest maat L doe een goed bod heeft iets van 160 euro gekost!

On topic : ben zelf ook gevallen met een rugprotector (niet deze) en had wel het idee dat dit me geholpen heeft om heel te blijven. Vandaar de aanschaf van dit vest, en als ik deze verkoop ga ik een Buse vest passen.
 
Thx voor de reacties. Best veel mensen die dus een Dainese hebben. Zal op de beurs eens kijken wat er allemaal te koop is aan protectors.
 
Thx voor de reacties. Best veel mensen die dus een Dainese hebben. Zal op de beurs eens kijken wat er allemaal te koop is aan protectors.

Ik heb iedere rijles mijn eigen spul aan en ik heb op aanraden van een vriend een rugprotector gekocht bij mijn pak. Een maat van hem is ooit op het circuit onderuit gegaan, van de baan af gegleden en hij heeft met zijn rug vol een paal van het hek geraakt. Hij kan nu nog lopen omdat hij toen een rugbeschermer droeg. Hij had de rugbeschermer trouwens geleend van een vriend omdat hij zijn eigen vergeten was...

Ik heb een bionic van alpinestars. Ik ben daar erg tevreden mee. Met het rijden voel ik hem niet zitten en heb ik er geen last van qua bewegingsvrijheid. Als 130 euro het verschil kan maken tussen lopen en een rolstoel na een schuiver, dan lijkt me dat best een goede investering. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan