ervaring met avon`s supermoto banden?

lijken mij op een van de snellere supermoto's ontzettende zuigbanden :) misschien leuk voor een allroad...

neem aan dat je het over die distanzia hebt trouwens
 
lijken mij op een van de snellere supermoto's ontzettende zuigbanden :) misschien leuk voor een allroad...

neem aan dat je het over die distanzia hebt trouwens
zuigbanden :? aan het asfalt bedoel je toch wel zeker!
ja die distanzia`s bedoel ik,beter dan de pirelli,maxxis denk ik met die kleine nopjes die zo vol zitten,het is maar net wat je er mee wil doen denk ik,ik rijd 50%zand en 50%weg.Een alroad vind ik geen gezicht,vandaar een smc.
 
voor op het zand lijkt het mij ook wel fijn, maar als je op het asfalt iedere bocht doorheen glijdt dan glibber ik liever op het zand aangezien daar je snelheid ook een stuk lager ligt :)
 
het zijn all-road banden die ze ook verkopen voor onder SM's te steken

http://www.avonmotorcycle.com/us/en/Product.asp?ProdType=DualSport
http://www.avonmotorcycle.com/us/en/Product.asp?ProdType=SuperMotard&SubCat=32
Avon Distanzia AM43 & AM44

features great traction in the dirt
tja, vergeleken bij slicks misschien :?




maargoed daar hebben we pas geleden al een lange tijd over gediscusieerd in een andere topic (over grip en slip, statische en visceuse wrijving, nou ja je-weet-het-vast-nog-wel)
feit is dat een goede SM-rijder op regenbanden mij er uit rijdt op noppen

maar da's off-topic geloof ik O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze er ook opliggen het is een goede band heefd veel grip maar hij is snel versleten voor+/- 2000 achter +/-500 als voorband is ie perfect maar is alleen voor op de weg en eigenlijk niet voor in het zand
misc
 
zo te zien op de foto zijn dit de maxxis,en niet de avon`s waar ik het over had.
de avon`s heb ik gisteren gemonteerd,nu alleen nog ff kijken hoe dat rijd,ze zeggen dat het compound wel degelijk anders is dan de normale alroad distanzia,ik zal wel zien,ziet er iig wel stoer uit :) (iemand nog banden kopen, conti`s supermotard band zgan!)VERKOCHT!!
 
Laatst bewerkt:
dit stond er op http://www.avonracing.com (www.avonracing.com) over de avon bandjes:

Derivatives of Avon's race-winning tyres are available for road use in the form of the Distanzia SM [supermoto] and Azaro-SP Pro Xtreme.



The Distanzia SM is available in 120/70R17 [front], 150/60R17 & 160/60R17 [rears] and is ideal for all-round use. It has recently been selected by the KTM Supermoto School for use on KTM LC4s, used to teach riders the art of supermoto racing.


dus het lijkt me wel geschikte bandjes onder de sm :)
 
Stoer profielletje maar ik betwijfel of het lang meegaat bij hard gummen. Zowiezo veel te open aan de zijkanten om echt hard en plat te gaan.

Wel super op zandpaadjes etc
 
Ik heb distanzia's op m'n XTtje...ze slijten niet noemenswaardig hard ofzo, alleen zijn ze mij te griploos in het zand (daarom wil ik een extra set wielen met crossbanden).
 
Hoe is het met de Grip van de Distanzia als je harder door gaat gummen? Blijven ze lekker plakken?
 
Hoe is het met de Grip van de Distanzia als je harder door gaat gummen? Blijven ze lekker plakken?

Als het maar droog is gaat het wel, geloof ik, bij nat weer zijn de meeste Avon's superverradelijk... Is overigens niet alleen mijn mening, maatje van me rijd op Avon Distanzia's, t is dat ze onder zijn XL lagen dat ie em kocht...

Ik HAD en Avon Gripster achteraan mijn DR (allroadbandje), beviel droog prima, maar is bij nat weer doogeng. Heel onvoorspelbaar...ineens uitbreken, zonder enige waarschuwing. Ik reed als een grote schijtlaars...toen ging er een Trailwing 302 onder, is verdikkeme een seminoppenband....kon er veel platter mee door de bocht bij nat weer als met die Avon... Die TW geeft ruim van tevoren al een waarschuwing dat ie van plan is een beetje te gaan glijden...
 
Als het maar droog is gaat het wel, geloof ik, bij nat weer zijn de meeste Avon's superverradelijk... Is overigens niet alleen mijn mening, maatje van me rijd op Avon Distanzia's, t is dat ze onder zijn XL lagen dat ie em kocht...

Ik HAD en Avon Gripster achteraan mijn DR (allroadbandje), beviel droog prima, maar is bij nat weer doogeng. Heel onvoorspelbaar...ineens uitbreken, zonder enige waarschuwing. Ik reed als een grote schijtlaars...

:^

Ik ben met nat koud weer, met een slakkengangetje nog onderuit gegaan op een rotonde met mijn oude klr250'tje. Reed echt 25km per uur, ineens gleed mijn achterwiel weg. Maar met droog weer reed ik mijn stepjes aan de grond ermee...
 
Jullie hebben het nu over de allroad versie van de distanzia,dit onderwerp ging over de supermotard uitvoering...die lijkt qwa profiel erop,maar is weldegelijk anders,niet alle avon`s over 1 kant scheren

ps 1:
(als als je onderuit gaat,kun je gewoon niet rijden....)

ps 2:
(ik ben ook al 6x op mijn bek gegaan)

ps 3:
(maar nog nooit met de avon`s eronder)
 
Jullie hebben het nu over de allroad versie van de distanzia,dit onderwerp ging over de supermotard uitvoering...die lijkt qwa profiel erop,maar is weldegelijk anders,niet alle avon`s over 1 kant scheren

Waren mijn ervaringen met mijn Avon's. Verder ga ik even af op ervaringen van anderen en de uitkomst van bandentest. Je hebt wel gelijk, die Distanzia's heb ik zelf nog niet gereden, weet ik dus niet...
Wat mij opviel bij mijn Avon's is dat er zo een groot verschil tussen natte en droge weersomstandigeheden zit. En dat is nou juist zo verradelijk...

ps 1:
(als als je onderuit gaat,kun je gewoon niet rijden....)

Op STRAAT nog niet onderuit gegaan...En ja, ik rij dacht ik best door, op een all-roadje... 8-) Kan me herinneren dat ik bij de SMPM nog iemand in de buitenbocht voorbij kwam.... :P weet niet meer wie het was (niet jij iig Mike..) In de bagger wel een paar keertjes onderuit gezakt...(zachtjes...) en een keertje héél bijna...

ps 2:
(ik ben ook al 6x op mijn bek gegaan)

Kan de beste overkomen... }) Als je tot het uiterste gaat, kan je wel 's wat hebben...

ps 3:
(maar nog nooit met de avon`s eronder)

Maar jij rijdt waarschijnlijk bijna alleen als het droog is. Ga de KTM maar eens uitlaten als het nat is. Denk dat je vervelend verrast zult worden hier en daar... :)
 
Jullie hebben het nu over de allroad versie van de distanzia,dit onderwerp ging over de supermotard uitvoering...die lijkt qwa profiel erop,maar is weldegelijk anders,niet alle avon`s over 1 kant scheren

ps 1:
(als als je onderuit gaat,kun je gewoon niet rijden....)

Dit vind ik b*llsh*t, als je goed kan rijden kun je ook op je bek gaan door weersomstandigheden, asfalt, banden enz.

ps 2:
(ik ben ook al 6x op mijn bek gegaan)

Uit je ps1 blijkt dan dat je zelf ook niet kan rijden :z


ps 3:
(maar nog nooit met de avon`s eronder)

Ik heb tot nu toe alleen nog maar avon's gripster's gereden, beviel verder erg goed, alleen in de regen niet echt voorspelbaar :) Dat is alles wat ik wil zeggen.
 
op me werk heb ik niet zo`n moderne computer,die zit helemaal vol met verf en zooi waardoor ik de tekens allemaal niet kan onderscheiden(ik ben al blij dat ik motor-forum nog lezen kan) maar ik ben weer thuis,en bij deze :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) : :) :) :) :) :) : :) :) :) :) :) :) : :) :) :
 
Terug
Bovenaan Onderaan