Vorig jaar zijn er twee kennissen onderuit gegleden op Zandvoort. De ene op een Ducati en de ander op een Fireblade. Tijdens een praatje hoorde ik het volgende:
Ducati: Ik was hem ineens achter kwijt. Fireblade: Hij begon achter te glijden, dacht het op te vangen en belande in een high-sider.
Banden waren beide voor en achter Michelin PP 2 CT.
Aangezien ik vorig jaar een nieuwere Fireblade heb gekocht die ook op MPP2CT stond, begon ik hem te knijpen. Niemand wil op zijn bek gaan tenslotte.
Inmiddels de vraag over uitwisseling van MPP2CT op diverse topics gezet en daarop reacties gekregen. Allen hebben de ervaring dat zodra de Michelins iets versleten zijn (lees: nog lang niet op en de slijtindicatie nog lang niet bereikt) ze dan gaan glijden.
Dit zou aan een combinatie asfalt op Zandvoort versus rubbersamenstelling kunnen liggen. Ofwel, veel rubber van de auto's, warme temperatuur van het asfalt en samenstelling rubber Michelin. De beide kennissen reden tijdens warm weer, hadden een rondje of 6 gereden (dus geen koude banden) en hebben voldoende circuitervaring. De ene is zelfs marschall.
Mijn ervaring met banden beperken zich tot Metzelers en Pirelli's. Metzelers M3 en Pirelli's Super Corsa's/Diablo's. Zelfs één keer met Pirelli voor en Dunlop Qualifier achter. Geen probleem als het beiden maar racebanden zijn. Met al deze banden geen problemen meegemaakt, ook niet toen ze versleten waren. Geen geglij en altijd vertrouwen.
Wie wil ervaring uitwisselen op deze topic? Vooral ben ik benieuwd naar ervaringen met de MPP2CT zonder deze band te willen afkraken. Het gaat mij niet om de levensduur maar wel over het vertrouwen die een band geeft. Zowel nieuw als een (beetje) versleten. Op het circuit en op de weg.
Ducati: Ik was hem ineens achter kwijt. Fireblade: Hij begon achter te glijden, dacht het op te vangen en belande in een high-sider.
Banden waren beide voor en achter Michelin PP 2 CT.
Aangezien ik vorig jaar een nieuwere Fireblade heb gekocht die ook op MPP2CT stond, begon ik hem te knijpen. Niemand wil op zijn bek gaan tenslotte.
Inmiddels de vraag over uitwisseling van MPP2CT op diverse topics gezet en daarop reacties gekregen. Allen hebben de ervaring dat zodra de Michelins iets versleten zijn (lees: nog lang niet op en de slijtindicatie nog lang niet bereikt) ze dan gaan glijden.
Dit zou aan een combinatie asfalt op Zandvoort versus rubbersamenstelling kunnen liggen. Ofwel, veel rubber van de auto's, warme temperatuur van het asfalt en samenstelling rubber Michelin. De beide kennissen reden tijdens warm weer, hadden een rondje of 6 gereden (dus geen koude banden) en hebben voldoende circuitervaring. De ene is zelfs marschall.
Mijn ervaring met banden beperken zich tot Metzelers en Pirelli's. Metzelers M3 en Pirelli's Super Corsa's/Diablo's. Zelfs één keer met Pirelli voor en Dunlop Qualifier achter. Geen probleem als het beiden maar racebanden zijn. Met al deze banden geen problemen meegemaakt, ook niet toen ze versleten waren. Geen geglij en altijd vertrouwen.
Wie wil ervaring uitwisselen op deze topic? Vooral ben ik benieuwd naar ervaringen met de MPP2CT zonder deze band te willen afkraken. Het gaat mij niet om de levensduur maar wel over het vertrouwen die een band geeft. Zowel nieuw als een (beetje) versleten. Op het circuit en op de weg.