ervaring met cagiva gran canyon

Kixs

MF'er
17 jun 2003
149
0
't zuideen
Heeft iemand ervaring met deze motor? Ik zit er aan te denken om deze motor
aan te schaffen maar wil eerst wat meer weten over de positieve en negatieve
ervaringen over met deze fiets. zowel wat betreft het rijden als
betrouwbaarheid en onderhoud (ducati 900 blo)k Deze fiets is in nederland
niet erg veel verkocht. Of is de 1000 navigator met een suzuki V-1000 blok
een beter maar ook duurder alternatief. Het karakter (vooral het geluid) van
het ducatiblok spreekt mij aan.

alvast bedankt, Jan
 
Heeft iemand ervaring met deze motor? Ik zit er aan te denken om deze motor
aan te schaffen maar wil eerst wat meer weten over de positieve en negatieve
ervaringen over met deze fiets. zowel wat betreft het rijden als
betrouwbaarheid en onderhoud (ducati 900 blo)k Deze fiets is in nederland
niet erg veel verkocht. Of is de 1000 navigator met een suzuki V-1000 blok
een beter maar ook duurder alternatief. Het karakter (vooral het geluid) van
het ducatiblok spreekt mij aan.

alvast bedankt, Jan

Als het karakter van een Duc blok je aanspreekt kan je inderdaad het beste kijken naar een Gran Canyon.

Zelf heb ik gekozen om een Navigator aan te schaffen, vanwege het Suzuki blok. Daar heb ik meer vertrouwen in. Een Italiaan met een Jappen blok, raar, maar ik denk wel een goede keuze.
De Navi is ook niet veel geleverd in Nederland. In andere landen zijn deze fietsen populairder.
Het zijn inderdaad geen goedkope motoren. Maar wel lekker exclusief en ze rijden goed. Dat wordt door mensen met gebrek aan ervaring in rijden op dit soort motoren onderschat. (Ik heb een Transalp en africa twin gehad. Maar dit is toch wel anders)

Er rijden wel een paar mf-ers met een Gran Canyon, ook enkele met een Navigator, raar dat er geen reacties op deze posting komen.
 
Er zijn al verschillende topics geweest over dit onderwerp.
Even de zoekfunctie gebruiken.
Er is denk ik nogal een verschil tussen de Gran Canyon en de Navigator.
Beide zijn zwaar onderschatte gum- en veegfietsen, maar kwa vermogen ontlopen ze elkaar nogal.
Ik heb zelf de Navigator, vanwege de bak pk's en omdat er het onovertroffen TL1000 blok in ligt.
De Gran Canyon presteert minder en dat Duc blok is wel leuk, maar of het heel blijft?
Over het geluid hoef je niet in te zitten.
Elke vette twin maakt zware klappen, het hangt voornamelijk van de uitlaat af.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een Duc gehoord die boven mijn TDM, met open carbon, op kon :9

Algemeen advies: Nooit in Nederland kopen!!!
In Duitsland zijn er veel meer verkocht en je bespaart jezelf een paar duizend euro.
 
Ik heb na mijn duc 750 ssc een Gran Canyon gekocht. Ook omdat ik dat duc-blok niet kwijt wilde :9 Naast de GC had ik eigenlijk alleen nog een ST2 in overweging. Mijn eis was eigenlijk een duc waar ik met 2en toch fatsoenlijk mee op vakantie kon :]

Ik heb weinig problemen gehad met de GC; alleen een paar garantiegevalletjes:
- accu vervangen
- balhoofdlager vervangen
- pakkingen in de tank fabriek-af verkeerd gemonteerd, daardoor lekte er benzine over de tank en ben ik ook een lettertje van de sticker kwijtgeraakt.
Alles goed opgelost door/via Star Twin in Loenen.

Heb 'm nieuw gekocht (overjarig), later een 3-delige Cagiva-nonfango kofferset gemonteerd, tot op heden (13.000 km) geen noemenswaardige problemen mee gehad. Zou ik 'm opnieuw kopen dan bracht ik de fiets meteen naar de spuiter om 'm in de blanke lak te laten zetten. Bij Cagiva hebben ze op 2 dingen bezuinigd: blanke lak en vet ... en oh ja, bagageruimte onder het zadel (past alleen het boordgereedschap).
Kon er prima met 2en mee op vakantie (Oostenrijk, Eifel); het apparaat loopt met koffers en duo nog makkelijk 160/170 op de autobahn, geen topvermogen maar voor mij genoeg in Nederland flitsland 8-) Komende zomer gaan we er mee naar Schotland.

Nadelen:
- zadel is te zacht; met lange afstanden krijg je last van doorzitten (duo ook).
- ik miste de middenbok; heb dus een losse bok erbij gekocht
- uitlaatlucht blijft in de koffers hangen (met lange ritten, vakantie enzo) door de hooggeplaatste uitlaten.
- korte bakverhoudingen die in de bergen meer tot z'n recht komt dan in Nederland

Als je een tanktas wilt kopen: die voor de BMW GS 1100/1150 van Touratech past goed en is véééél goedkoper dan een bagster, de enig andere passende tanktas die ik tot nu toe tegen ben gekomen;
Handkappen: ook die van de BMW GS1150 passen zonder drastische aanpassingen (alleen remleidingen iets naar boven omleggen).

Ik kijk nog wel eens met een schuin oog naar andere machines, maar ik vind 't nog steeds een erg originele fiets. Denk bijv. dat er straks meer multistrada's rondrijden; de GC trekt toch wel de aandacht en da's ook leuk 8-)
Ook hoef je niet bang te zijn als het asfalt eens een keertje ophoudt, maar het is geen crosser, daar issie te zwaar voor.
Voorlopig blijf ik er wel op rondrijden, omdat 't machien me gewoon heel veel plezier verschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan