Ervaring met chinese onderdelen?

Demetrius

Die hard MF'er
10 jun 2013
381
0
Weesp
Hoi hoi

Gezien ik mijn Bandit wat meer een streetfighter look wil geven, was ik op zoek naar een leuke vervanger voor mijn topkuip. Zodoende kwam ik op eBay een goedkope "streetfighter" koplamp tegen. Echter komt dit goedkope spul allemaal uit China en weet ik zelf niet echt wat de kwaliteit hiervan moet zijn.

Enkele weken geleden sprak ik namelijk iemand die een streetfighter koplamp had gekocht (weet niet of het uit China kwam), waarbij het groot-licht net zoveel licht creeerde als een doodnormaal dimlicht van een motor doet. Dit heeft bij mij nogal wat argwaan gewekt omtrent dit soort producten.

Wellicht dat iemand anders hier wel ervaring mee heeft?

Wat ik op eBay had gezien was deze koplamp (zie link). Misschien dat iemand zelfs ervaring heeft met dit specifieke product?

eBay item - Black Streetfighter Nake Headlight Head light fits ducati yamaha kawasaki suzuki

Bij voorbaat dank ;)
 
Is niet wat, wordt niet wat, maar kost ook niet wat.
Als je dat in je achterhoofd houdt is er niks aan de hand.
 
Heb een Chinees LED achterlicht, kostte twee tientjes incl. verzenden. Heb alleen de connector wat verstevigd, deze begon wat kuren te geven na een paar maandjes.
 
Vandeweek bar end spiegels en een duoseatcover binnen gehad uit China.
Spiegels hadden íets beter afgewerkt mogen worden en de bouten zijn niet van echt hard staal (ééntje al bijna dolgedraaid) maar voor dat geld mag ik zeker niet klagen.
Over de duoseatcover heb ik meer klachten. Sluit niet goed aan/past niet goed en het kleurverschil met de originele lak is groot.
 
Voordeel van de koplamp die je wilt is dat je altijd nog andere lampen erin kan doen. Dus als je hem mooi vindt, waarom niet?
 
Het liefst zou ik een fatsoenlijke topkuip/koplamp op mijn motor monteren, van een Z1000 bijvoorbeeld. Probleem is dat een koplamp al gauw 200+ euro kost en dan nog het kuipdeel erbij. Is mij wat aan de dure kant, vandaar dat ik nu naar de goedkopere opties kijk.

Lampjes kunnen inderdaad vervangen worden, maar zie nu ook dat de koplampen waarschijnlijk geen keurmerk hebben...
 
Laatst bewerkt:
Tja, je kan niet alles hebben. Maar denk je nu serieus dat de politie daar moeilijk over doet? Heb vroeger jaren lang rond gereden op scooters met bouwlamp spotjes...
 
Ik heb diverse onderdelen in China gekocht.

Spiegels met ingebouwde led-kinpperlichten. De helft van de led's werken, maar de spiegel zijn goed.
Handvaten. Zien er mooi uit, maar voelen aan als rommel van drie kwartjes. Heel dun stukje blinkend alu en "rubber" wat nauwelijks enige organische oorsprong heeft.
Voetsteunen. Passend op een GS500 volgens de site. Nou, niet passend voor mijn GS500, dat kost echt nog wel een paar uur metaalbewerken voordat die dingen passen.
Metertjes. Thermometer en klokje als in te bouwen paneelmeters. Zien er goed uit, maar ik moet ze nog monteren.
OnBoard cam voor de auto. Leuk ding, Chinees/engelse handleiding, menu staat op Russisch of zo. Gelukkig is de default instelling bruikbaar.

Wat wel waar is, het spul kan spotgoedkoop zijn.
 
Honderdduizenden mensen die 5 eur uitgeven aan de grootse chinese rommel is 500.000 EUR voor die chinezen

duizend mensen die 250 eur uitgeven aan Europees kwaliteitsmateriaal = 250.000 EUR voor de Europeanen.

Wie is nu het slimst?
 
Honderdduizenden mensen die 5 eur uitgeven aan de grootse chinese rommel is 500.000 EUR voor die chinezen

duizend mensen die 250 eur uitgeven aan Europees kwaliteitsmateriaal = 250.000 EUR voor de Europeanen.

Wie is nu het slimst?
Ik heb nu goed functionerende handvaten, ze hebben alleen slijtsporen (zijn glad gesleten). Deze Chinese handvaten zagen er heel mooi uit en voor die prijs kan ik wel een gokje wagen. Maar voorlopig rij ik dus met gladde Europese kwaliteitshandvaten.

20130115104934306.jpg
 
Ik heb nu goed functionerende handvaten, ze hebben alleen slijtsporen (zijn glad gesleten). Deze Chinese handvaten zagen er heel mooi uit en voor die prijs kan ik wel een gokje wagen. Maar voorlopig rij ik dus met gladde Europese kwaliteitshandvaten.

[afbeelding]

Let je wel heel goed op dat er E-keur op zit?

In Duitsland controleren ze hier heel streng op, als het niet goed is ben je zuur want dan mag je niet doorrijden!
 
Voor onderdelen die bij disfunctioneren niet gelijk gevaar opleveren voor de veiligheid (spiegels, knippers, accesoires ed.) dan is Ebay ideaal. Onderdelen die cruciaal zijn voor het veilig rijden op een motor (voetsteunen, remschijven, ketting/tandwielen, stuurdelen) is Chinese troep soms gewoon gevaarlijk om het monteren dus dan zal ik de gok niet nemen.

Ik heb zelf goedkope Rizoma look-a-like spiegels uit China voor 20eu incl. verzenden (ipv 180eu origineel). Kwaliteit is niet al te best, maar de prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Ach, en voor een paar tientjes is het wel het proberen waard denk ik zo.
 
Zelf eens een chinees LED achterlicht gekocht.
Na 15 km rijden waren de solderingen al afgebroken helaas. (gewoon troep)

Maar ja, een bekende aftermarkt leverancier (zal geen naam noemen), laat ook bijna alles in china maken, om vervolgens hier "europeesche" prijzen voor te vragen.

@jacobse: Er is veel rommel, maar zo nu en dan zit er een juweeltje tussen voor de goede prijs.

Probeer daarom ook recencies/gebruikerservaringen te achterhalen, voordat je besteld.
 
Soms kom ik wel eens spullen tegen met een heel duur merkje erop, waarvan ik zeker weet dat ik die op ebay voor 1/10 van de prijs ben tegen gekomen :z
 
Laatst bewerkt:
Simpele accessoires voor m'n brommert trek ik gewoon van ebay (kuipruitje, aluminium CNC dingetjes etc.), dat is allemaal prima kwaliteit.
 
Als je weet wat je koopt zit er prima spul tussen.
Dit kuipje bijvoorbeeld niet :N

De koplamp is dit:
lampBAX15D12V2525W.jpg


Dat is volgens mij een remlicht lampje en zal dus nooit voldoende licht geven om er hier in NL wat mee te zien.

Verder staat erbij dat modificatie nodig is voor montage en montage materiaal er niet bij zit.
Als ik de foto's zo bekijk betwijfel is of je dat ding überhaupt goed gemonteerd kan krijgen :?
 
Laatst bewerkt:
Tja, daar was ik inderdaad al bang voor. Een hoop werk doen voor niks :/

Echter, weet iemand wat voor koplamp dit is:
IMG_2464.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan